Autor |
śruby przegubów |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 28-05-2010 01:16 |
|
|
Przedwczoraj przydarzyła mi się całkiem nowa awaria - kiedy jechałem do pracy najpierw przy ruszaniu w korku słyszałem delikatne stuki, a chwilę później po przejechaniu garba (w sposób delikatny) głośny brzdęk i koniec jazdy - brak napędu... Kiedy już się wepchnąłem z ulicy na parkową alejkę, zajrzałem pod auto i zauważyłem, że przegub oderwał się od skrzyni.. Dzisiaj miałem więcej czasu i bliżej zbadałem sprawę - na 6 śrub mocujących przegub do skrzyni 4 były urwane, a 2 całe, ale wykręcone...
Pytanie jest następujące - czy komuś przydarzyło się coś takiego? Czy przy dobrze dokręconych śrubach coś takiego jest możliwe?
Jutro umyję śruby i przyjrzę się im dokładniej... Dwie, które przetrwały w całości na pewno nie są oryginalne, bo łeb miały imbusowy..
Don't panic!
Edytowane przez miniver dnia 28-05-2010 01:18 |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 28-05-2010 08:17 |
|
|
Mnie sie przydarzyło chyba ze 3 razy. ostatni raz parę lat temu na Torze Poznan. Wtedy pomógł mi kolega Szafrański. Zaholował mnie do mechanika który to zakrecil je na płyn ''Loctite'' czy coś wtym rodzaju. Od tej pory jak ręką odjoł. Przeważnie dzieje się to po odkręcaniu półosi dla zdjęcia skrzyni do wymiany sprzęgła.
Płyn ten powoduje unieruchomienie szpilki, polecam.
Nie jest jakiś specjalnie drogi.
Przypuszczam że podobnie zadziałalby hermetyk.
Ale tamten jest specjalnie do tego.
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06
Edytowane przez porsche89 dnia 28-05-2010 08:20 |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 28-05-2010 09:34 |
|
|
Mialem taki przypadek w audiku tez dokrecilem na loctite ten niebieski nie pamietam nr.
|
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 28-05-2010 10:02 |
|
|
Standardowa usterka... Mialem kilkukrotnie. Do wymiany wyjscie poloski ze skrzyni gdyz gwinty sie powyrabialy. Skrecenie na klej pomaga.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 28-05-2010 12:02 |
|
|
Łee nuda, a myślałem, że wreszcie mam oryginalną awarię...
Wielkie dzięki za odpowiedzi - dzisiaj kupię śruby i przed skręceniem potraktuję Loctite'em.
Don't panic! |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 28-05-2010 13:44 |
|
|
tylko dobrze dobierz ten "loctite" (marka chyba najbardziej znanej firmy chem.produkującej chemikalia także dla motoryzacji), bo niektóre z tych zabezpieczeń mocują na stałe. Loctite ma 3 środki o różnej sile (wybierz średni - niebieski - tak jak napisał troll oslo)
pzdr |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 28-05-2010 14:27 |
|
|
A po co między śrubami są takie te blaszki ? Takie niby podkładki ale takie dziwne łączące dwie śruby.
A w ogóle to konieczne jest założenie tego z powrotem ? Bo mi się jedno takie g.. połamało.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 28-05-2010 14:30 |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 28-05-2010 14:46 |
|
|
Loctite ma 103 sirodkow do wszystkiego zalezy w jakim srodowisku ma pracowac niebieski to nr 243
|
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 28-05-2010 16:28 |
|
|
...a gdybyś chciał to kupić innej firmy niż Loctite (która jest pewnie najlepsza, ale też najdroższa) to pytaj o klej aneorobowy - czyli właśnie taki do śrub (utwardza się pod wpływem ciśnienia).
Wszyscy konkurenci stosują kolorystykę wzorowaną na Loctite - czyli proś o niebieski.
A usterka faktycznie powszechna - ja miałem, Ciachu kilkakrotnie... |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 28-05-2010 18:59 |
|
|
imbusowe raczej są org.-wszystkie mam takie.Miejsca tam za wiele nie ma więc imbus wydaje się odpowiedni
|
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 28-05-2010 20:20 |
|
|
Wurtch ma tez cos prubowali nam wcisnac na warsztat ale nie przeszlo po pierwsze loctite jest nakazana marka przez producenta wiec nie zaryzykuja na innym produkcie.
Latem jade do pl bede u wlochatego to wezne 2-4 ruzne loctite i mu zostawie bedziecie sobie przesylac hi hi hi...
|
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 28-05-2010 23:37 |
|
|
pit napisał/a:
imbusowe raczej są org.-wszystkie mam takie.Miejsca tam za wiele nie ma więc imbus wydaje się odpowiedni
W oryginale są śruby z łbem "splajn" (w polskich sklepach zwane często "imbus 12-sto kątny". Często sprzedawcy utożsamiają ten typ łba z Torx'em, ale to nie do końca prawda.
Wikipedia ładnie opisuje różnice.
Pierwszy raz jak odkręcałem te śruby to myślałem, że to zwykły imbus (Allen) i trochę się namęczyłem ale odkręciłem je takim właśnie kluczem .
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 30-05-2010 22:46 |
|
|
pilatus napisał/a:
Pierwszy raz jak odkręcałem te śruby to myślałem, że to zwykły imbus (Allen) i trochę się namęczyłem ale odkręciłem je takim właśnie kluczem .
Zgadza się, śruby, które kupiłem też miały taki wielokątny łeb i musiałem dokupić klucz... Zdaje się, że kilka moich starych śrub było oryginalnych (z łbem dwunastokątnym), ale jakiś mechanik kiedyś w brutalny sposób przerobił je na imbusy..
I jeszcze rada - kupując nowe śruby, porównujcie je ze starymi... ja kupiłem jedne zgodne z numerami z PET, ale byłby trochę krótsze.. dopiero za drugim razem trafiłem na rozmiarowo zgodne z oryginałem (M8x48). Zdaje się, że bardziej standardowym rozmiarem jest M8x50 - i takie sięgałyby samego końca gwintu.
Don't panic! |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 30-05-2010 23:04 |
|
|
to też sprawdze może to 12-kątne nie przyglądałem się uważnie.
|
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 31-05-2010 09:52 |
|
|
Ponawiam pytanie... Co to są te blaszki między śrubami ?
Oraz czy nie miałaby sensu podmiana tych śrub z 12-kątnego na zwykłe imbusy ? Zawsze mi się któraś uszkadza przy odkręcaniu więc się zastanawiam po co pakują tam taki dziwny wzór klucza. Czy to ma jakiś ukryty sens....
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 31-05-2010 10:03 |
|
|
Są 12-kątne. Dlatego musiałem kilka dni czekać ze zdjęciem przegubów, aż przybędzie komplet kluczy, zanim mogłem coś ruszyć. I pewnie dlatego też są to właśnie klucze 12-kątne - żeby nie było przypadkiem zbyt łatwo.
Blaszki? Jako podkładka chyba tylko służą, żeby nie poharatać osłony przy dokręcaniu...
|
|
Autor |
RE: śruby przegubów |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 31-05-2010 13:08 |
|
|
Splajn potrafi przenieść znacznie większy moment od zwykłego imbusa (i jak ma się dobry klucz to nic się nie ma szans "obrobić" ).
Z braku laku lupiłem kiedyś zwykłe śruby imbusowe i takie zastosowałem, ale zawsze miałem problem przy odkręcaniu - któreś gniazdo śruby mi się "obrabiało". Przy okazji kupna nowych przegubów zdobyłem i śruby z gniazdem splajn - uważam, że to rewelacyjny wynalazek. Takiej śruby nie udało mi się jeszcze "obrobić" (udało za to ukręcić).
Podkłądki o których pisze Juras faktycznie wyglądają jak by były projektowane przez absolwenta akademi sztuk pięknych o kierunku "moder design" (jak na lata 70-te oczywiście ). Nie ma zielonego pojęcia czemu są to podkładki podwójne, ale mam to ślepo stosuję .
pzdr
jacek(pilatus) |
|