924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Włącznik kierunkowskazów....
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 24-06-2010 20:14
Jak to zwykle bywa, podczas dobierania się do czegoś pierwszy raz, trzeba najpierw zdemontować nawet to, czego nie należy ruszać. Ja przy dobieraniu się do prędkościomierza rozebrałem (i to też nie całkiem chcący) włącznik kierunkowskazów.

Złożyć do kupy - złożyłem. Działać - działają. Ino się nie wyłączają po wyprostowaniu kół. Głównym podejrzanym jest:

[img]http://images46.fotosik.pl/307/ef65f5f788846a0amed.jpg[/img]

Przy zdejmowaniu wziął się i wypadł z miejsca, w którym był oryginalnie...
Dziś spędziłem 2 godziny oglądając włącznik i kombinując "co autor miał na myśli?" Niby wiem, jak powinno być, ale nie pasuje...

Już mi się nie chce kombinować, jakby ktoś miał podobny problem, poradził sobie i umiał napisać, byłbym wdzięczny... Jak nie, kupię nowe.


Autor RE: Włącznik kierunkowskazów....
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 24-06-2010 20:45
Od golfa moge miec jesli nie kupisz mozesz prubowac szczepic - inne wtyczki w golfie
A- oczywiscie za darmo




Edytowane przez troll oslo dnia 24-06-2010 20:46
Autor RE: Włącznik kierunkowskazów....
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 24-06-2010 21:12
Po co wymieniać smiley Ja tak mam w s-ce i sobie to cenię smileysmiley
Człowiek zawsze jest wtedy świadom tego co robi smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Włącznik kierunkowskazów....
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 24-06-2010 21:46
Skoro działało wcześniej to po ponownym złożeniu też powinno smiley
Daj jakąś fotkę w zbliżeniu jak to poskładałeś bo jak klikniesz tą to się otwiera jakieś badziewie i nie ma zbliżenia.
Jeśli ci kierunki nie odskakują to na pewno coś źle złożyłeś bo ten biały plasticzek powinien je wyłączyć - współpracuje z takim plastikiem wystającym z kierownicy. Miałem z tym zabawę u siebie ale fotek nie posiadam.
Musisz popatrzeć czy dobrze poskładałeś smiley w środku są takie bolce połączeniowe ze sprężynkami - chociaż jak kierunki działają to powinno być ok. Sprawdź czy masz kierownice założoną może w tym jest problem smiley Na pewno nie kupowałbym nowych przełączników tylko posiedział nad tymi co masz, chyba że coś zgubiłeś.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Włącznik kierunkowskazów....
pit
Użytkownik



Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08
Dodane dnia 25-06-2010 00:37
Pumba z tego co pamiętam to ten plastikowy dynks trzyma tylko sprężynkę w ustalonej pozycji,za "odskakiwanie przełącznika kierunków generalnie odpowiada taki pierścień z zębem pod kierownicą,który to obracając się wraz z nią odpycha zapadki pod tą srebrną blacha na zdjęciu.Jeżeli działało ci to wcześniej a teraz po złożeniu nie to powinieneś zwrócić uwage na dystans pomiędzy przełącznikiem zespolonym kierunkowskazów a kierownica.Jezeli dystans ten będzie zbyt duży wtedy blaszka pod kierownicą nie spotka się z zapadkami z przełącznika i zwyczajnie nie zadziała.Przełączk i kierownica muszą sie niemal stykac.Co więcej podczas montażu należy zwrócić uwagę aby "zębem" kierownicy nie wyłamać zapadek przełącznika.Jednym słowem nic na siłe,koła na wprost ,kierownica w pozomiesmiley.Pzdr i powodzenia.

ps.zamiast dynksa dla ustabilizowania spręzynki możesz zastosowac malutkiego wkręta ,ale takiego naprawdę mikro.Odwiercić otworek wiertwłkiem 1 żeby póżniej plastik nie pękł przy wkęcaniu.Takie małe wkręciki możesz wymontować z jakiejs starej zepsutej elektroniki,zabawek ,radyjek itp.


Autor RE: Włącznik kierunkowskazów....
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 25-06-2010 06:44
To zdjęcie, które wstawiłem, nie przedstawia mojego elementu, wyszperałem je w sieci, żeby zobaczyć mniej-więcej, jak to było złożone...

Ja właśnie myślałem, że biały plastik współgra z zębem na kierownicy, jak pisze Misiek. Kierownicę założyłem dobrze, wydaje mi się jednak, że przed tym, jak plastik wypadł, był u mnie inaczej... Sprawdzę w wolnej chwili 'hipotezę' Pita.

Troll Oslo - chyba nie będę kombinował z elementami, które wymagają przeróbek, ale dzięki za propozycję smiley


Autor RE: Włącznik kierunkowskazów....
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 27-06-2010 18:59
Okej, jako że w końcu doszedłem do tego, co i jak ma być, to opiszę zjawisko, może kiedyś komuś się przyda.

Tak, jak podejrzewałem (a Misiek podpowiadał), Plastikowy 'dyngs' odpowiadał za wyłączanie kierunkowskazów. U mnie, po umieszczeniu go na miejscu, latał we wszystkich kierunkach, zamiast poruszać się ruchem posuwisto-zwrotnym w prowadnicy. Po upewnieniu się, że 'dyngs' znalazł się w odpowiednim miejscu, wniosek był tylko jeden - musi brakuje jakiegoś elementu. A dokładnie blaszki, pełniącej rolę zarówno 'prowadnicy', jak i sprężynki.

Co najgorsze, nie wiem, kiedy i jak mi to wypadło, a rozbierałem, po tym, jak spitoliła mi sprężynka trzymająca te wystające bolce, ostrożnie...

Blaszka została dorobiona poprzez wyprostowanie i rozklepanie drucika ze sprężyny.