924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Sprawdzanie obrotomierza
romanoff
Użytkownik



Postów: 7
Miejscowość: okolice gorzowa
Data rejestracji: 26.06.10
Dodane dnia 29-06-2010 19:50
mam problem z obrotomierzem, znaczy się nie działa, chciałbym go jakoś sprawdzić zanim zakupię nowy i oto mam problem, zasilanie +12V jest w porządku, nie ma przejścia między "zielonym" na obrotomierzu, a cewką zapłonową, jak podpinam na krótko kablem od cewki (na cewce wejście oznaczone jako '1'smiley to też nic nie ma
czy jest jakaś warsztatowa możliwośc sprawdzenia tego obrotomierza?


Porsche 924 '79 - w remoncie
Suzuki Bandit 650 SAK6 - dla frajdy
Volvo V40 - na codzień
Autor RE: Sprawdzanie obrotomierza
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 30-06-2010 01:10
Powiem tak... chciałem znaleźć coś bardziej konkretnego ale akurat nic przyzwoitego nie wyszukałem smiley

Do obrotomierza powinny wchodzić 4 przewody.
czarny = plus akumulatora
brązowy = masa akumulatora
szaro/niebieski = plus do zasilania żarówek oświetlających
zielony - sygnał z cewki - oznaczenie na zegarze "1"

Aby podłączyć to na szybko powinieneś podłączyć oczywiście + i - do zegarka a następnie na wejście "1" podłączyć sygnał z cewki zapłonowej - także powinno być tam oznaczenie "1" - powinien być tam podpięty kabel w kolorze zielonym lub dwa kable zielony (cieńszy) i czarny (grubszy).

Jeśli będzie działać podłączone na krótko to trzeba szukać w kabelkach bo gdzieś będzie musiała być przerwa w obwodzie, lub nieprawidłowe zasilanie wskaźnika.

Jeśli nie zadziała to można jeszcze spróbować podać na wejście "1" w zegarze jakiś ciąg impulsów szpilkowych o wartości do +12V... przydałby się jakiś generator smiley częstotliwość impulsów na poziomie przynajmniej 15 na sekundę. Przy takiej częstotliwości mógłbyś już zaobserwować wskazanie rzędu 900-1000.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Sprawdzanie obrotomierza
lmy
Użytkownik

Postów: 172
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.02.09
Dodane dnia 30-06-2010 11:09
Dobry i zwięzły tutorial. Może admin przeniesie do "Jak to zrobić..."?



Kaliber 924