Postów: 7 Miejscowość: okolice gorzowa Data rejestracji: 26.06.10
Dodane dnia 29-06-2010 19:50
mam problem z obrotomierzem, znaczy się nie działa, chciałbym go jakoś sprawdzić zanim zakupię nowy i oto mam problem, zasilanie +12V jest w porządku, nie ma przejścia między "zielonym" na obrotomierzu, a cewką zapłonową, jak podpinam na krótko kablem od cewki (na cewce wejście oznaczone jako '1' to też nic nie ma
czy jest jakaś warsztatowa możliwośc sprawdzenia tego obrotomierza?
Porsche 924 '79 - w remoncie
Suzuki Bandit 650 SAK6 - dla frajdy
Volvo V40 - na codzień
Postów: 3476 Miejscowość: Jelenia Góra Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 30-06-2010 01:10
Powiem tak... chciałem znaleźć coś bardziej konkretnego ale akurat nic przyzwoitego nie wyszukałem
Do obrotomierza powinny wchodzić 4 przewody.
czarny = plus akumulatora
brązowy = masa akumulatora
szaro/niebieski = plus do zasilania żarówek oświetlających
zielony - sygnał z cewki - oznaczenie na zegarze "1"
Aby podłączyć to na szybko powinieneś podłączyć oczywiście + i - do zegarka a następnie na wejście "1" podłączyć sygnał z cewki zapłonowej - także powinno być tam oznaczenie "1" - powinien być tam podpięty kabel w kolorze zielonym lub dwa kable zielony (cieńszy) i czarny (grubszy).
Jeśli będzie działać podłączone na krótko to trzeba szukać w kabelkach bo gdzieś będzie musiała być przerwa w obwodzie, lub nieprawidłowe zasilanie wskaźnika.
Jeśli nie zadziała to można jeszcze spróbować podać na wejście "1" w zegarze jakiś ciąg impulsów szpilkowych o wartości do +12V... przydałby się jakiś generator częstotliwość impulsów na poziomie przynajmniej 15 na sekundę. Przy takiej częstotliwości mógłbyś już zaobserwować wskazanie rzędu 900-1000.