Autor |
Za gorący silnik... |
violka666
Użytkownik
Postów: 18
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.10 |
Dodane dnia 15-07-2010 13:31 |
|
|
Witajcie! Zmagam sie z problemem grzania się autak....Przejadę 2 km i już wentylator chodzi i wykręca akumulator....nowy termostat, przeczyszczony układ, nowy włacznik wentylatora, nowa pompa wody...orginały...już mi pomysłów brak...Coś mi się śni, że kiedyś słyszłam rozmowę o uszczelce pod głowicę, że niby otwory były nie tam dokładnie, gdzie powinny...śniło mi sie czy taki problem jest mozliwy?? SOS, Violetta |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-07-2010 13:44 |
|
|
Niestety jest możliwa taka sytuacja że masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
Ubywa płynu chłodzącego? Jak z olejem? Nie ma wody w oleju lub oleju w wodzie?
Oczywiście układ został poprawnie odpowietrzony?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 15-07-2010 13:48 |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
violka666
Użytkownik
Postów: 18
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.10 |
Dodane dnia 15-07-2010 13:55 |
|
|
Płynu nie ubywa, płyn czysty, ani śladu oleju..... |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
violka666
Użytkownik
Postów: 18
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.10 |
Dodane dnia 15-07-2010 13:55 |
|
|
Odpowietrzony!!! |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 15-07-2010 14:07 |
|
|
Jest wiele możliwości. Problemy z głowicą czy samą uszczelką jak najbardziej możliwe. Zależy co było robione. Stało się to nagle? Po remoncie? Po dłuższym postoju?
ps.
Na forum jest funkcja umożliwiająca edycję wypowiedzi - po prawej stronie "Edytuj".
Edit:
Nie rób bałaganu. Wszystkie posty można było zmieścić w 2.
Jeśli jest tak od remontu, to w takim razie była założona uszczelka chyba z VW Transportera. Kształt taki sam, jednak nie ma wszystkich otworów i blokuje przepływ wody/płynu.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Edytowane przez Mammoth dnia 15-07-2010 14:23 |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
violka666
Użytkownik
Postów: 18
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.10 |
Dodane dnia 15-07-2010 14:14 |
|
|
Problem jest od cczasu remontu silnika...eeeeee...2 lata, ale czasu nie miałam sie tym zająć....czyli zła uszczelka to możliwa przyczyna?? Czyli mi się nie śniło...
Violka |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
violka666
Użytkownik
Postów: 18
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.10 |
Dodane dnia 15-07-2010 14:15 |
|
|
" Edytuj" widzę! Przeglądam, zaznaczam i...nic. Jeszcze powalczę. Moze zdjęcie za cieżkie
Violka |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
violka666
Użytkownik
Postów: 18
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.10 |
Dodane dnia 15-07-2010 14:19 |
|
|
No i zdjęcia nie ma...powalczę jak będzie chłodniej, w Świdnicy ponad 30, nawet koputer tego nie lubi. Do zobaczenia!
Violka |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-07-2010 14:31 |
|
|
Jakiś czas temu wśród sprzedawców bardzo popularne były uszczelki pod głowicę
od VW LT które nijak się mają do głowic 924. Któreś kanały były zaślepione, podejrzewam
że wody. Także to całkiem możliwe że masz takie problemy po remoncie.
Teraz wszystko można bardzo łatwo dostać na www.transaxle.pl
EDIT: No to mnie Mammoth wyprzedził
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 15-07-2010 14:41 |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 15-07-2010 16:56 |
|
|
... ew. można spobie brakujące otwory dorobić - ja akurat zawsze tak robiłem, bo uszczelki stricte do 924 nie mogłem nigdy zdobyć.
pzdr
jacek(pilatus)
ps. Jeśli mnie pamięć nie myli to nawet nie "otwory", a "otwór" - jeden.
Edytowane przez pilatus dnia 15-07-2010 16:58 |
|
Autor |
RE: Za gorący silnik... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-07-2010 19:55 |
|
|
Tak się zastanawiam co rozumiesz przez "za gorący silnik"? jaka jest jego temperatura? Co pokazuje wskaźnik na desce rozdzielczej - najlepiej przy wyłączonych światłach?
Jeśli chodzi o samo załączanie wentylatora chłodnicy to może być to np. wina źle dobranego termowłącznika bo chyba także są na różne temperatury - to samo dotyczy termostatu (istnieje możliwość, że otwiera się za szybko).
Skoro płynu w zbiorniczku nie ubywa, olej jest czysty a auto nie dymi na biało to raczej nie wygląda na jakieś typowe uszkodzenie uszczelki głowicy.
Załączaniem wiatraka steruje jedynie czujnik w chłodnicy, a jego temperatura w głównej mierze zależy od termostatu i pracy pompy wody. Może masz np. zapchaną chłodnicę?
Jakoś nie przychodzi mi do głowy podobny przypadek... także ciężko coś dokładniejszego powiedzieć co to może być dokładnie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|