Autor |
Zamiana noy aparat na stary |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 18-08-2010 02:26 |
|
|
Ze względu na prawdopodobnie walnięty aparat zapłonowy i trudności z dostaniem aparatu nowszego typu, chyba (bezstykowego), chciałbym wymienić na ten starszy typ. Jak więc taką zamianę dokonać, (co usunąć, co podłączyć?. Porsz, mówiłeś że się da. Powiedz, co i jak.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 18-08-2010 08:51 |
|
|
Od niczego nie dopasoje? Za dwa tyg odwiedzi mnie aspen15-witek jak do tego czasu dowiesz sie czy od czegos podejdzie to moge zobaczyc na szrocie jak znajde to on napewno go tobie zabierze.
Edytowane przez troll oslo dnia 18-08-2010 08:53 |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 18-08-2010 09:33 |
|
|
Sobek, ja gdzieś miałem aparat, jaki jest Ci potrzebny. Muszę go poszukać, bo dawno mi się w oczy nie rzucił. |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 18-08-2010 10:29 |
|
|
Sobek, jesteś pewny, że uszkodzony jest aparat a nie moduł?
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-08-2010 23:50 |
|
|
Przerobka jest bardzo prosta.
Wymieniasz aparat zaplonowy i ustawiasz nowy na znaki. Wtyczke dwupinowa od aparatu zostawiasz luzna (izolujesz).
Wywalasz modul zaplonowy i wtyczke dobrze izolujesz.
Od cewki zaplonowej odpinasz grubszy przewod (koloru nie pamietam) od lewej strony cewki patrzac od przodu i izolujesz (jest tam jeszcze przewod zielony cienki on idzie to obrotomierza).
Laczysz aparat kabelkiem w miejsce wczesniej usunietego przewodu z cewki.
Ustawiasz zaplon.
Zaleta rozwiazania jest taka, ze zawsze mozna wrocic do oryginalu. Ale u Ciebie Sobek nie wiem czy nie bedzie problemu z zasilaniem cewki bo pamietam, ze styki za bezpiecznikami miales powypalane.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 19-08-2010 23:41 |
|
|
Zasada w starszych typach samochodów vw i porsche i wielu innych jest taka: cewka ma dwa styki 1 i 15. 1 podpinasz zawsze od aparatu do cewki ,15 do stacyjki do zacisku nr 15(tam pojawia się prąd dopiero po przekreceniu kluczyka).
wydaje mi się że obwód cewki nie jest zabezpieczony bezp. bo i po co.Patrz na numery bo wystarczy że cewka będzie obrócona w uchwycie i nic nie zdziałasz.Obrotomierz tak jak mówi michał prawdopodobnie bierze impulsy z cewki.
Prosta sprawa ale spróbowałbym na twoim miejscu dobrać środek aparatu bezstykowego np z garbusa lub z vw np golf. Druga sprawa że w aparacie bezstykowym pada zazwyczaj taka cewka w środku którą też mozna wymienić więc nie rezygnowałbym od razu z tego aparatu.
Edytowane przez pit dnia 19-08-2010 23:42 |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 20-08-2010 09:20 |
|
|
Elektryk podejrzewa uszkodzoną cewkę w aparacie zapłonowym. Problem pojawia się na rozgrzanym silniku, trochę silnik wkręcę na obroty-strzał, silnik gaśnie i nie daje się odpalić, rozrusznik kręci. Następnego dnia silnik odpala bez problemów. Jeśli to aparat zapłonowy to wymienić na stary typ, czy poszukać środka do niego jak powiedział Pit.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 22-08-2010 09:35 |
|
|
Po tym co piszesz mam 100% pewność ,podbnie jak twój elektryk, nawalona jest cewka w aparacie czyli rzecz do wymiany.Spotkałem sie już z tym czyli obawy były identyczne-odpalał i chodził do nagrzania,póżniej przebicie na cewce nie pozwalało odpalić samochodu przez jakieś 15 do 40 min(czyli do jakiegoś tam ostudzenia aparatu) i tak w kółko.Wymień lub daj do wymiany elektrykowi cewke w aparacie i będzie ok.
|
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
skorzak
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.06.10 |
Dodane dnia 15-08-2013 23:02 |
|
|
Ogólnie mam teraz przygodę z aparatem zapłonowym.
Mianowicie, chce wymienić bezstykowy na stykowy i wypierpapier moduł, który ktoś wsadził sam.
Podłączam aparat zgodnie z zaleceniami auto strzela w dolot nie chce odpalić. Zapłon ustawiony dobrze na 10. Znaki z koła zamachowego zgadzają się z kołem pasowym.
Mieszanki/kabli/świec nie zmieniałem.
Sprawdzałem z inną cewką to samo... dziwy |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 16-08-2013 11:28 |
|
|
Może jakoś pomyliłeś kolejność kabli zapłonowych?
Iskra jest?
Jak strzela w dolot to czasem nie masz zbyt wyprzedzonego tego zapłonu? może trzeba nieco cofnąć.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
skorzak
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.06.10 |
Dodane dnia 16-08-2013 11:40 |
|
|
Kolejność kabli jest ok.
Jak przestawiłem zapłon na 0 nic się nie zmieniło.
Dzisiaj sprawdzę inne świece. |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 16-08-2013 17:20 |
|
|
Przewody zapłonowe sprawdź. |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
skorzak
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.06.10 |
Dodane dnia 18-08-2013 01:48 |
|
|
Dobra, działa musiałem mieć jakiś dołek umysłowy bo cuda robiłem |
|
Autor |
RE: Zamiana noy aparat na stary |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 23-02-2014 20:46 |
|
|
Cześć,
Podłączam do tematu o module i cewce takie pytanie/prośbę. U mnie od modułu elektronicznego z pinu nr 2 odchodzi gruby czarny kabelek (nie 1.5 mm2 tylko odeniam go na 4mm2) który idzie bezpośrednio do masy akumulatora. Od strony wtyczki wygląda wszystko na oryginalne i idzie w oryginalnych izolacjach. We wszystkich schematach jakie mam kabelek z pinu 2 powinien być brązowy i faktycznie idzie do masy ale nie na baterii bezpośrednio. Inna sprawa że mam tylko schematy od wersji amerykańskich które nie wszędzie się pokrywają.
Czy możecie sprawdzić przy okazji czy z pinu nr 2 faktycznie kabel ma iść do masy i czy może ktoś ma w kolorze czarnym? |
|