Autor |
spadające obroty silnik 2,5l |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 27-08-2010 21:41 |
|
|
Witam.
Od pewnego czasu mam drażniący mnie temat ze spadającymi obrotami, znaczy jak auto spada z obrotów to zanim ustawi się na wolnych obrotach 900 to tak jakby przygaśnie i obroty spadają na obroty około 600-700. Dzieje się tak również jak dodam delikatnie gazu. Co może być przyczyną silniczek krokowy czy raczej przepływomierz lub coś jeszcze innego.
Jest to drażniące bo czuć że silnik się aż zatrzęsie.
Silnik 2,5 auto 944 '86
Jeszcze jedno czy da się wydłubać silniczek krokowy bez ściągania kolektora ssącego?
Pozdrawiam kolegów i proszę o wsparcie bo rusza odbudowa mojego auta
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: spadające obroty silnik 2,5l |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 27-08-2010 21:55 |
|
|
1) Dzieje się to na gorącym silniku,czy zimnym?
2) Czy masz zaślepki na regulacji powietrza wolnych obrotów na przepływomierzu i przepustnicy? Jeśli ich nie ma to znaczy,że ktoś coś kręcił i możliwe, że jest rozregulowany skład mieszanki.
3) Czy stało się to nagle, czy tak jest od początku?
4) Czy coś już sprawdziłeś, żeby wyeliminować?
Może świece, filtr paliwa, powietrza, sonda lambda,itd.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
Edytowane przez Andrew dnia 27-08-2010 22:14 |
|
Autor |
RE: spadające obroty silnik 2,5l |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 27-08-2010 22:17 |
|
|
u mnie jest wszystko co andrew wymienil posprawdzane nowe a i tak za kazdym razem jak odpalam auto to obroty ida na 900 spadaja do 200 i podnosza sie do 900 i tak zostaja juz nie wiem co robic i dalem sobie z tym spokoj... spadek z 900 na 200 i spowrotem do 900 trwa moze 2 sekundy taki zawachanie...
jakies pomysly?
adam, zpisz mi nr krokowca jak masz taki boscha na 3y piny to moze cos mam i dozuce do kartonika.... !!!!
no dobra i tak dozuce a narazie to wymontoj ten co masz i namocz go na noc w bezynie spryskaj wd40 i bedzie dobrze...
wg mnie to typowy objaw zacinajacego sie krokowca bo u ciebie w aucie juz takowy jest nie jak w moim ten zawur bimetalowy...
Edytowane przez troll oslo dnia 27-08-2010 22:20 |
|
Autor |
RE: spadające obroty silnik 2,5l |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-08-2010 22:50 |
|
|
ja 3x sciagalem krokowca w 2.5litrowym silniku i zawsze siagalem kolektor...sciskany jest on na 2 opaski z 2 roznych stron i nie wiem jak to porsz niby robi ale on jakims cudem potrafi go wyjac,wlozyc i skrecic bez sciagania kolektora(ale to tylko zaslyszane opowiesci nie wiem czy prawdziwe).
Przeczyszczenie krokowca za duzo nie da bo calkiem mozliwe ze Ci oring sparcial ktory znajduje sie w srodku. Jedyne co mozesz zrobic do sprawdzic czy jest szczelny(zatykasz otwory po bokach i dmuchnij mocno w 3 otwor - jak jest jakis przedmuch to krokowiec jest nieszczelny) - jesli nie jest to oklej dookola miejsce nieszczelnosci silikonem - pare tys.napewno jeszcze na takim czyms pojezdzisz.
psgolnie spadajace obroty i nagle powracajace - obstawiam jakas nieszczelnosc w dolocie.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 27-08-2010 22:52 |
|
Autor |
RE: spadające obroty silnik 2,5l |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 28-08-2010 01:02 |
|
|
to mnie podkręcacie;p moim zdaniem bedzie 100% krokowiec ale chiałem się tylko upewnić. Skoro Porsz wymątowyuje bez ściagania kolektora to jutro krokiec się moczy w benzynie;p
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: spadające obroty silnik 2,5l |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 28-08-2010 08:50 |
|
|
Mialem podobne problemy . Obroty spadaly albo rosly . Czasem sam gasl bez przyczyny na wolnych obrotach . Jaka dokladnie byla u mnie przyczyna ... nie wiem ale porobilem kilka rzeczy na raz i objawy ustaly . Oto co zrobilem : wyczyscilem wszystkie styki osprzetu i miernikow silnika , wyczyscilem styki masy , wyczyscilem przeplywomierz , ponaprawialem kable WN , dalem nowe swiece ( pasuja od Poloneza ) Mam "zworke " na DME pompy paliwa , odlaczylem czujnik sondy lambda , Posprawdzalem czy nie ma dziury w dolocie i odlaczylem niepotrzebne przewody podcisnienia po sterowaniu klimatyzacja ktorej juz nie bylo ...
Po wykonaniu tego wszystkiego , nie zmienia obrotow jedynie na goracym silniku kilka sekund po odpaleniu ma obroty okolo 700-800 , potem wchodzi normalnie na 950 tak jak mu ustawilem przepustnica . A co najwazniejsze NIE GASNIE
Polecam wykonac podany wyzej pakiet napraw zanim cos sie na sile wymieni .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: spadające obroty silnik 2,5l |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 28-08-2010 20:32 |
|
|
Ja mam to samo, ale u mnie dużo może być schrzanione. Do krokowca się nie dobierałem, przeczyścilem przepustnicę i przepływkę. Ja mam 'jałowe' obroty ustawione na ~850 (przed regulacją było 1100 RPM... ) .
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-08.htm
Możliwe, że za mało. Dolot szczelny. Dziś odłączyłem czujnik sondy. O dziwo, obroty już tak nie spadają, przy zdjęciu nogi z gazu nawet przy 6000 RPM (a wcześniej spadał do 400 RPM, po czym wyrównywał na 850, a silnik - nic dziwnego wpadał w nieciekawe drgania). Za dużo czynników jest do sprawdzenia przy tym, należałoby chyba wymienić cały dolot na nowy oraz sprawdzić mapy paliwa, żeby być absolutnie pewnym...
|
|