Autor |
ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 11-10-2010 16:15 |
|
|
Koledzy jakie mogą być przyczyny zbyt wysokiego ciśnienia sterującego? samochód nie odpala bo ciśnienie jest tak wysokie, że tarcza spiętrzająca nawet nie drgnie, dopiero jak podniosę ją ręką to słychać pisk wtryskiwaczy. Trzpień w rozdzielaczu nie jest zapieczony (jak nie ma ciśnienia to chodzi bez oporów), układ dolotowy szczelny, wtryskiwacze szczelne. Nie wiem może warm up padł? ale z drugiej strony jakby padł warm up, to aż takie ciśnienie nie wytworzyłoby się ... nie wiem sam, boję się testować bo po pewnym czasie pompa zaczyna iść powoli i mozolnie (wiadomo duży opór paliwo nie ma ujścia)- nie chcę jej spalić. Podsuńcie mi jakieś pomysły ... Bo kurcze już nie chcę szukać po omacku. Dziś skończyłem z wiązką elektryczną i myślałem że wkońcu go odpalę. Aha koledzy napiszcie czy macie podpięty zaworek elektromagnetyczny przy porwocie paliwa do baku, zaraz przy k-jecie? Bo ja go wcześniej nie miałem i nie wiem czy wpinać go czy nie ... pozdrawiam |
|
Autor |
RE: ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 16-01-2020 23:04 |
|
|
Kolega ma podobny problem.
Ciśnienie sterujące (pomiar na WUR) jest za wysokie - na zimnym 4,8 bar (powinno być około 1,3-1,5 na zimnym, na ciepłym około 3,4-3,8), w miarę rozgrzewania nie ma ma zmiany. WUR jest przerobiony na regulowany - regulacja nie przynosi efektów."Normalny" WUR ciśnienie na zimnym 4,8-5,0 bar.
Jakieś pomysły, sugestie, podpowiedzi?
Zaworek elektromagnetyczny przy powrocie (przy rozdzielaczu) po doprowadzeni zasilania z akumulatora "cyka" (w czasie pracy silnika nie był sprawdzany).
dzięki za podpowiedzi.
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl |
|
Autor |
RE: ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-01-2020 23:27 |
|
|
Ciąg dalszy pytań.
pytanie 1 - ciśnienie sterujące jest za wysokie. czy przyczyną może być brak lub utrudniony powrót paliwa do zbiornika paliwa?
pytanie 2 - czy wpływ na to może mieć zawór magnetyczny - solenoid zmniejszający ciśnienie sterujące nr 477133525D. Jak jest jego rola i kiedy działa?
Po dzisiejszych oględzinach układu paliwowego i konsultacjach telefonicznych z Olkiem (gelo44) zawór magnetyczny został wykluczony. Przyczyna to prawdopodobnie utrudniony powrót paliwa do zbiornika. Dzięki rozmowie z Gelo44 wiem jak i co sprawdzić, gdzie szukać, za to chciałby podziękować. Może przez weekend uda się potwierdzić przyczynę usterki.
Dam znać - pytania w sumie nieaktualne.
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl
Edytowane przez Tomek dnia 17-01-2020 23:31 |
|
Autor |
RE: ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-01-2020 20:10 |
|
|
Usterka usunięta - przyczyną wysokiego ciśnienia sterującego był niedrożny przewód paliwowy na powrocie do zbiornika. Pechowo uszkodził mi się manometr i nie mogłem zrobić pomiarów ciśnienia sterującego. Jednak ze sposobu pracy na zimno wynika, że jest w miarę ok na standardowym WUR-e. Pozostaje zakup nowego manometru i założenie regulowanego. Samochód jedzie jak rakieta.
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl |
|
Autor |
RE: ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 18-01-2020 21:16 |
|
|
Świetna informacja, ale rozwiązania na forum byśmy chyba nie znaleźli
Jeszcze takiego przypadku nie widziałem. Jak to się stało, że był niedrożny?
Brud? Zagięcie?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-01-2020 08:50 |
|
|
Chyba jedno i drugie.
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl |
|
Autor |
RE: ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 23-01-2020 18:52 |
|
|
Pomiary zrobione:
zimny - 12-15 stopni - ciśnienie wzrasta od 1,2 do 1,8 bara (ciśnienie sterujące na zimno)
ciepły silnik 3,8 bara - (ciśnienie sterujące na ciepło).
Wreszcie jedzie jak powinien
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl
Edytowane przez Tomek dnia 23-01-2020 18:54 |
|
Autor |
RE: ciśnienie sterujące za wysokie- co przyczyną? |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 23-01-2020 21:11 |
|
|
No i super, tak trzymać
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|