| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
odma- pytanie |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 16-10-2010 23:34 |
|
|
Mam pytanie jak wyglądać powinna odma w 924 2.0, ja od samego początku mam jakiś dziwny wąż założony (od mercedesa jakiegoś????), niedawno znalazłem wąż u mnie który dostałem wraz z innym silnikiem, z zewnątrz wygląda podobnie natomiast w środku przy jednym z końców ma on tylko małą dziurkę... może tak powinna wyglądać odma? jeśli tak to z której strony ma być ta dziurka? I jeszcze jedno pytanie... gdzie ją lepiej umieścić ... teraz mam podpiętą w podstawę k-jeta, a mam też w gumie dolotu zaślepioną dziurkę, gdzie lepiej spełnia funkcję? proszę o odpowiedź. dzieki, pozdrawiam |
|
Autor |
RE: odma- pytanie |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-10-2010 09:47 |
|
|
Odma zdecydowanie powinna się łączyć z dolną częścią filtra powietrza. Wcześniejsze wersje łączyły się z dolotem co w przypadku niewielkich nieszczelności kończyło się problemami z poprawną pracą silnika. Później przesunęli odmę do obudowy filtra powietrza.
Co do samego wężyka - u mnie były po prostu zwykłe węże przelotowe bez żadnych zwężek z dziurką itp.
Jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do głowy z tą gumą dolotu - tam mógł być podpięty wąż łączący stronę dolotu za przepustnicą i poprzez trójnik z serwem hamulca i dolotem przed przepustnicą (czyli ta gumowa rura). Możliwe, że wąż, który masz jest od tego elementu układu a ta zaślepka z dziurką to kawałek tego trójnika, który się mógł komuś uszkodzić. Popularnie też zatykano dziurę w dolocie i łączono jednym wężem dolot za przepustnicą z serwem hamulca. Niby to działa ale nie do końca poprawnie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: odma- pytanie |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 17-10-2010 10:14 |
|
|
a no widzisz, czyli mam serwo hamulca źle podpięte, faktycznie jak przeglądałem PET'a to jest tam trójnik ... dzięki za odpowiedź. |
|
Autor |
RE: odma- pytanie |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-10-2010 11:44 |
|
|
Brakujący trójnik i wąż do dolotu zapobiega uszkodzeniu motylka przepustnicy podczas hamowania silnikiem po przegazowaniu. Chodzi tylko o nagłą zmianę ciśnienia, które normalnie wyrównuje się przez ten wężyk.
Co do problemów, może być kłopot z poprawnym ustawieniem wolnych obrotów bez tego wężyka, bo normalnie silnik na wolnych obrotach zaciąga trochę powietrza przez ten wężyk omijając przepustnicę. Dodatkowo reguluje się ilość powietrza śrubką przy przepustnicy.
Silnik da się poprawnie wyregulować bez wspomnianego wężyka. Jednak hamulce nie będą zachowywać się tak jak powinny podczas hamowania - podciśnienia będą inne i serwo hamulca może być słabsze.
Może tutaj zobaczysz +/- jak to ma być.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Misiek dnia 17-10-2010 11:49 |
|
Autor |
RE: odma- pytanie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 17-10-2010 19:31 |
|
|
Po pierwsze odma w pierwszej serii (do 79 czy 81 nie pamietam) byla podpinana do puszki filtra powietrza zwykłym przewodem. Pozniej to zmienili i juz do konca produkcji odma byla podpinana za k-jetem specjalnym przewodem ze zwężką a otwor w puszcze filtra byl zaslepiany wiec obydwa sposoby sa poprawne ale zalezne od roku produkcji. Zwezka jest chyba po stronie silnika ale przewod masz wyprofilowany wiec inaczej go nie zalozysz zreszta to bez znaczenia dla dzialania odmy.
A juz poza tematem jesli chodzi o trojnik do serwa to jest to chyba dysza venturiego i nie sluzy ona do zabezpieszania "motylka przepustnicy". Raczej do wywolywania jakiegos podcisnienia w ukladzie serwa za pomocą przeplywu powietrza pobieranego przez silnik tak by wspomaganie dzialalo rowniez przy pelnym i dlugotrwalym wcisnieciu gazu np na autostradzie. Po kilkukrotnym nacisnieciu hamulca bez puszczania gazu wspomaganie zniknie do momentu puszczenia gazu i wywolania prozni - moim zdaniem ten trojnik jest w celu unikniecia takej sytuacji.
Podłączenie serwa bezposrednio do kolektora ssacego bez trojnika poprawia dzialanie hamulcy! Na serwie jest wieksze podcisnienie.
W poczatkowych seriach 924 takiego trojnika nie bylo i serwo bylo mniejszej srednicy.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 17-10-2010 19:36 |
|
|
|
|
|
| |