Autor |
traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 24-10-2010 10:17 |
|
|
Koledzy spotkaliście się z takim problemem? pompa mi chodzi strasznie powoli i mozolnie, myślałem, że uszkodziła się, ale zanim zabrałem się do rozbierania to zmierzyłem napięcie jakie dostaje w momencie kręcenia rozrusznikiem ... i ? byłem w szoku 10- 10,2 Volt, daje za niskie ciśnienie i autko nie odpala. Nie wiecie gdzie szukać takiego spadku napięcia? Kostka stacyjki? Styki? Miałem naprawiany przekaźnik pompy, "niby" chodzi ale jakoś nie do końca wierze że jest idealny ...
Edytowane przez parasol dnia 24-10-2010 10:17 |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 24-10-2010 10:47 |
|
|
według mnie jest to normalne, w momencie kręcenia rozrusznikiem, jedynym źródłem prądu jest akumulator na którym jest 12-13V.podczas rozruchu rozrusznik pobiera dużo prądu.
nie uważałem za bardzo na zajęciach z maszyn prądu stałego ale zapamiętałem, że maja duży moment rozruchowy,
. |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 24-10-2010 11:18 |
|
|
zgodzę się z Tobą, rozrusznik ma duży pobór prądu, ale wiem, że pompa wcześniej obracała się szybciej ... teraz nie ma 100% wydajności i wtryskiwaczy w ogóle nie otwiera, samochód odpala na 5 wtrysku i chwile później gaśnie, muszę poszukać jakiegoś "czeskiego" błędu w elektryce, niedawno była wiązka wymieniana i być może coś gdzieś jest "nie tak". Na starej normalnie wszystko chodziło. Aha zapomniałem dodać, jak włączę zapłon to na voltomierzu pokazuje mi 13volt, czyli dokładnie tyle ile ma mój akumulator (też go mierzyłem) , natomiast podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 11,5- 12volt więc w sumie nie ma źle, gdyby tyle pompa dostała to stawiam piwo, że odpaliłby bez problemu ;]
Edytowane przez parasol dnia 24-10-2010 11:34 |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 24-10-2010 11:44 |
|
|
To w czym jest problem? Podłącz bezpośrednio do pompy 12V z innego źródła.
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 25-10-2010 11:59 |
|
|
a może się zaciera i dlatego nie robi ciśnienia ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
Wojtii
Użytkownik
Postów: 75
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 23.10.08 |
Dodane dnia 25-10-2010 22:32 |
|
|
moze masz zapchane przewody paliwowe gdzieś i kiedy pompa jest przyblokowana ma niższe obroty , przez to potrzebuje wiecej mocy , ale jak to w 924 elektryka jest cienka i są spadki napięcia na przewodach zasilających , sprubuj tak :
posłuchaj jak pompa chodzi normalnie , a potem ściągnij werzyk z niej , i wtedy posłuchaj jak chodzi ...
924 '87 / W czasie remontu , polerka itp
aprilia AF1 125/160ccm dla wyrzycia sie / silnik wybuchł w czasie jazdy ... / na wiosne remont |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-10-2010 00:17 |
|
|
Elektryka w 924 wcale nie jest cienka. Powiedzialbym, ze ze przewody sa az przewymiarowane. Gdyby teraz robili tak elektryke w nowych samochodach to by bylo dobrze. Powodem spadkow napiec sa utlenione styki. 10 V to normalne napiecie akumulatora podczas rozruchu silnika. Jesli takie masz napiecie podczas normalnej pracy to mozna uwazac juz za dziwne.
Wyjmij przekaznik i zewrzyj obwod pompy na krotko - wyeliminujesz ewentualny problem z elektryka.
Uszkodzona pompa, zagniecione przewody, zapchany filtr, regulator cisnienia - tu chyba szukalbym usterki w przypadku dziwnej pracy pompy i niepalenia. Moze zmierz cisnienie w ukladzie i wszystko sie wyjasni.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 26-10-2010 00:17 |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 26-10-2010 13:39 |
|
|
witam po przerwie, dziś mialem trochę czasu, sprawdziłem pompę na "ostro" i co? to samo ... czyli albo faktycznie sie pompa zaciera, albo mam gdzieś coś z wężami, filtr paliwa jest nowy- no chyba że zdążył się zapchać przez to że kilka razy paliwo spuszczalem ... Mam drugą taką samą pompę i jak ją podpiąłęm na ostro to chodzi jak marzenie tyle, że bez paliwa więc nie miała oporu żadnego . Węże gumowe mam nowe, przewody miedziane też, więc to mogę na 95 % wyeliminować. Powiedzcie mi jak można wyczyścić akumulator paliwa? bo on jest na drugim miejscu po pompie do sprawdzenia? W każdym razie na 100% mam coś z ciśnieniem, bo jak pompa czasem ma jakiś "przebłysk" i chodzi na pełnych obrotach to silnik odpala na 4 gary. Aha nie mam na razie możliwości sprawdzenia ciśnienia na zasilaniu- nie mam takiego sprzętu...
Edytowane przez parasol dnia 26-10-2010 13:41 |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-10-2010 13:58 |
|
|
Który masz rocznik? Bo we wczesnych latach były dwa akumulatory paliwa, potem był
jeden. Niestety podobno nie da się naprawić akumulatora paliwa, jest on podobno
nierozbieralny albo raczej nieskładalny po rozebraniu.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 26-10-2010 14:03 |
|
|
ja mam rocznik '79, mam ten większy akumulator paliwa, w sumie ten ze starszego mniejszy też gdzieś leży w garażu, zawsze moge podmienić |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 26-10-2010 15:15 |
|
|
tak mi teraz do głowy przyszło, a mógłbym mieć uszkodzony ten zaworek w k-jecie przez który spływa paliwo do linii powrotnej? mam na myśli ten ze sprężynką wkręcony w rozdzielacz paliwa? on wtedy blokowałby odpływ paliwa i powodował wzrost ciśnienia i osłabiał prace pompy? teraz mam tak, że przy położeniu tarczy spiętrzającej w pozycji "0" słyszę jak mi się wtryski czasem otwierają mimo, że są nowe, może właśnie ten zaworek powoduje taki wzrost ciśnienia, że wtryski samoczynnie się otwierają, a jednocześnie paliwo stawia pompie taki opór że zaczyna pracować mozolnie? |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-10-2010 16:05 |
|
|
Jeżeli masz 79 rocznik to jest szansa że masz jeszcze filtr paliwa przed pompą.
Jeżeli masz dwie pompy (jedna w baku) to filtru paliwa nie masz, ale mogła
odmówić posłuszeństwa ta pompa w baku.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 26-10-2010 16:22 |
|
|
nie, nie mam filtra przed pompą , w baku chyba też drugiej pompy nie mam ... prawdę mówiąc to nawet nie wiem gdzie ona powinna być, wiem że u góry w baku mam tylko trzy przewody, do czujnika paliwa- nic poza tym ... |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-10-2010 17:10 |
|
|
Druga pompa paliwa (pomocnicza) jest w baku, na samym właściwie dole.
Tutaj masz ilustracje poglądowe z PET.
Ciekawe czy to w ogóle to
Po lewej nowsza wersja z zaznaczoną pompą.
Po prawej starsza wersja z zaznaczonym filtrem. Cena filtra w ASO ~25euro netto.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Qbak dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Qbak dnia 26-10-2010 17:12 |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 29-10-2010 18:25 |
|
|
temat można zamknąc, nie napiecie bylo przyczyna spadku wydajnosci pompy tylko zaworek w k-jecie. |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-10-2010 19:36 |
|
|
Jaki zaworek był przyczyną spadku wydajności pompy?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: traci mi się 2 volt na zasilaniu pompy paliwa |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 29-10-2010 20:01 |
|
|
zaworek, w rozdzielaczu paliwa- ten ze sprężynką obok linii powrotu paliwa do baku- był całkowicie zapieczony i paliwo nie miało możliwości odpływu z rozdzielacza. Może się komuś przydać ;] |
|