Autor |
problem z rozdzielaczem k-jet |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 29-10-2010 18:35 |
|
|
koledzy udało mi się odpalić auto, ale ma za bogata mieszankę, krecenie imbusem zbyt dużo nie daje. Włożylem wtryskiwacze do słoikow i podpialem pompe na ostro. Okazało się ze przy delikatnym podnoszeniu tarczy spiętrzającej wtryski nie leją ciągle tylko przerywają dopiero jak już jest tarcza prawie na górze to wszystkie cztery dają piękną mgiełkę. Przez to tez dopiero przy większych obrotach auto pięknie sie wkreca. Powiedzcie mi co zrobić z takim k-jetem? da się coś z nim zrobić żeby nie przerywał? Na pewno nie są to wtryski bo kupiłem nowe niedawno. a tego k-jeta tez niedawno kupiłem jako "sprawnego" .. . nie chcialbym kupic kolejnego złomu.. doradzcie cos, co mozna zrobic z tym rozdzielaczem, albo może ktoś ma 100% sprawny do odsprzedania? pozdrawiam |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-10-2010 23:50 |
|
|
Nasz forumowy kolega, który rozbierał rozdzielacz twierdzi, że jest to raczej nierozbieralne bo bardzo trudno to dobrze potem uszczelnić. Ale coś mi się kojarzy, że był jakiś drugi kolega który rozebrał, złożył i działało.
Taki efekt, że kręcenie imbusem nic nie dawało miał Bluebird jak miał uszkodzony warmup ale skoro sprawdziłeś jak leją wtryskiwacze to chyba nie to jednak.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-10-2010 17:29 |
|
|
Znalazłem coś takiego w Haynes:
"NOTE: Porsche 924's of 1976-76 manufacture have an early-style fuel distributor.
This is not compatible with accumulators available as replacement parts. Bosch
code 0438 100 039 (old number) Bosch code 0438 100 005 (new number) Only the
005 fuel distributor is now available. Replacing the accumulator requires that the
039 distributor be replaced with the 005 unit as well as new lines. Conversely,
replacing the fuel distributor necessitates the replacement of the accumulator in all
pre-1979 models"
Czyli możesz mieć innego KJETa niż powinieneś do Twojej konfiguracji systemu
paliwowego. Inne akumulatory chyba tutaj robią największy problem.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 30-10-2010 17:57 |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 31-10-2010 14:47 |
|
|
Mam na pewno k-jeta z końcówką 005 i akumulator paliwa nowszy , Haynesa książke mam w domu i czytam do poduszki ponawiam pytanie da sie coś z taki rozdzielaczem zrobić? nie wiem zalac go WD40 na noc? skoro wyleciało z niego troche rdzy może jakieś dysze sa przypchane? dzieki za odpowiedzi |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 31-10-2010 22:30 |
|
|
Jak z j-jeta wyleciala rdza to na pewno pozapychalo siteczka na wyjsciach do wtryskow. Odkrec przewody od k-jet idace do wtryskiwaczy i tam w srodku k-jeta pownienies miec wlozone malutkie siteczka ktore da sie wyjac. Wyjmij je, uruchom pompe i podnies klape by przeplukac sekcje. jesli sitek nie bylo bo ktos je usunal potrafia sie zapchac sitka we wtryskach lub stanąc same iglice we wtryskach. Jesli byla rdza to pewnie rowniez bedzie na sitku w warm-upie i powoduje zablokowanie sterowania cisnieniem iglicy rozdzielacza (zamiast zmiennego cisnienia robi sie na stale 5 bar). Wyjmij warm-upa i obejrzyj wejscia przewodow.
Podstawa - zmierz cisnienia.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
Wojtii
Użytkownik
Postów: 75
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 23.10.08 |
Dodane dnia 01-11-2010 09:28 |
|
|
ja rozebrałem k-jeta
w k-jetach są filtry , bardzo drobna siateczka , po drugie są bardzo male "dysze" ktore tez mogą sie zapchać , ja rozebrałem i złorzyłem uprzednio czyszcząc go w benzynie exrtakcyjnej , a potem przesmarowałem tawotem elemęty któwre stykają sie (na prube) to to jakby k-jet sie pocił ale teraz robie polerke całego dolotu to i k-jeta rozłorze i złorze na sylikon
924 '87 / W czasie remontu , polerka itp
aprilia AF1 125/160ccm dla wyrzycia sie / silnik wybuchł w czasie jazdy ... / na wiosne remont |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 01-11-2010 12:44 |
|
|
Mam pewne wątpliwości czy sylikon wytrzyma kontakt z benzyną... Poszukałbym jakiegoś lepszego uszczelniacza, poza tym jeśli sylikon jednak wytrzyma , w razie jakiejś pomyłki, możesz mieć spore problemy z ponowną rozbiórką . |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-11-2010 13:12 |
|
|
Silikon porozpuszcza sie w benzynie i narobi jeszcze wiekszych szkod zapychajac wszystko dookola wlacznie z wtryskami.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
Wojtii
Użytkownik
Postów: 75
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 23.10.08 |
Dodane dnia 01-11-2010 17:17 |
|
|
ja urzyłem kiedyś do gaźnika zamiast uszczelki sylikonu , w komorze pływakowej i trzymało z pol roku az dostałem orginalną uszczelke ... moze jak ciśnienie dostanie to moze wypluc .... niewiem zobacze , moze zostawie na tawocie ... e po dłurzszym urzytkowaniu moze zacząć lecieć , bo narazie to tyle że dosłownie sie pociła krawędz ...
narazie to dolot najwarzniejszy
924 '87 / W czasie remontu , polerka itp
aprilia AF1 125/160ccm dla wyrzycia sie / silnik wybuchł w czasie jazdy ... / na wiosne remont |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 03-11-2010 17:21 |
|
|
temat utknął na tym że szukam w 100% sprawnego rozdzielacza k-jetronic, ten co miałem teraz założony, w środku jest tak zasyfiony, że głowa mała ... no nic musze szukac ;] |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 07-11-2010 00:00 |
|
|
Nadal potrzebuję sprawny rozdzielacz k-jet, ma ktoś może i chce sprzedać? W sumie sprawa dosyć pilna ... |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
Wojtii
Użytkownik
Postów: 75
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 23.10.08 |
Dodane dnia 07-11-2010 11:35 |
|
|
a sprubój rozebrać go , i np potraktować go płyn do mycia silnika , niektóre są naprawde dobre i czyszczą nawet najgorszy brud , a potem benzyną extrakcyją i poskładać do kupy , aha bym zapomniał , nieruszaj śrubki od dawki paliwa , co ustawia talerz przepływomierza, ja wykreciłem ją i wkreciłem spowrotem i dwa dni ustawiałem
924 '87 / W czasie remontu , polerka itp
aprilia AF1 125/160ccm dla wyrzycia sie / silnik wybuchł w czasie jazdy ... / na wiosne remont |
|
Autor |
RE: problem z rozdzielaczem k-jet |
parasol
Użytkownik
Postów: 135
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 27.01.09 |
Dodane dnia 07-11-2010 11:53 |
|
|
Wojti, chyba faktycznie będę próbował tak jak piszesz, bo kurcze straszna lipa z tymi rozdzielaczami ... w sumie bardziej się go zepsuć nie da Co prawda kolega Porsz ma cały układ wraz z przewodami i wtryskami na sprzedaż, ale mnie z kolei całość nie jest potrzebna, bo wtryski mam nowe ... Choć nie ukrywam jest to kuszące bo od kolegi Porsza dostałbym to z gwarancją ... |
|