Autor |
Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-11-2010 23:04 |
|
|
Jako, że mój piękny samochód pozostawiony na chodzie przez chwilę w garażu generował kłujące w oczy i waniające benzyną spaliny, postanowiłem wyregulować sobie trochę skład mieszanki - w efekcie końcowym i tak pojadę się podłączyć pod analizator spalin...
Generalnie - korzystałem z danych z 'the944.com' - czyli woltomierz wpięty w lambdę (z wpiętym równolegle kondensatorem), a regulacja śrubą na przepływce. Wg. wyżej wymienionego źródła - w miarę poprawny skład mieszanki powinienem uzyskać przy 0,5V.
Co ciekawe - dla mojego samochodu wartość taka jest nieosiągalna. Minimum to ~0.79V, przy dalszej próbie odchudzania składu mieszanki odczyt zaczyna skakać (mocno skakać), a później stabilizuje się na poziomie 0,03-0,12V.
Dalsza diagnostyka wykazała, że mam nieszczelny dolot, co zaraz poprawiłem. Sondę też wymieniłem, bo wyglądała, jakby była fabryczna (a powinna być wymieniana co 60.000 km).
Ciekawym, czy ktoś już przerabiał temat dogłębnie (bo podpięcie się pod analizator spalin byłoby za łatwe, a dodatkowo nie pogłębiłoby wiedzy mojej )
Edytowane przez Pumba dnia 25-11-2010 23:05 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 26-11-2010 00:47 |
|
|
sada powinna oscylowac od 0 do 0.9v i ja nie wpinalem kondensatora + wpielem w sygnal - do masy
a i miernik wskazuwkowy bo cyfrowy nie uchwyci tak ladnie wachan
Edytowane przez troll oslo dnia 26-11-2010 00:49 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 26-11-2010 08:46 |
|
|
mam podobny problem. HC (węglowodory ) 3000 ppm a nawet więcej - norma <300. kręcenie śrubkami nic nie daje - rura zieje czystą benzyną. teraz jestem na etapie studiowania ( z oporami) książki J.Kasedorfa "Zasilanie wtryskowe benzyną".
jeśli ktoś z Was ma jakieś pomysły chętnie pójdę na skróty. |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 26-11-2010 09:12 |
|
|
Ale regulację składu mieszanki robi się przy odpiętej sondzie lambda. Kręcenie ilością powietrza nic nie da bo komputer będzie cały czas zmieniał czasy wtrysków. Zmniejszysz ilość powietrza (przykręcisz śrubkę) to komp skróci czasy wtrysków do ustalenia optymalnej mieszanki z sondy lambda. Odpięcie sondy powoduje, że komp przechodzi w stan tzw. "awaryjny" i idzie po określonej mapie bez sprzężenia zwrotnego od sondy lambda. To w tym trybie ustala się ilość powietrza do mapy stałej. Potrzebne jest to, gdy silnik jest zimny i sonda jest jeszcze nie wygrzana. Jak się zagrzeje to optymalizuje się wg wskazań sondy. A co do wysokiego poziomu węglowodorów to trzeba się zorientować w jakim stanie jest katalizator.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-11-2010 09:29 |
|
|
Jest na to jeden i prawidłowy sposób, mało ekologiczny... ale cóż
olać sondę i zaprogramować sztywną mapę tak jak część 944 miała.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 26-11-2010 10:37 |
|
|
ja u siebie wymienialem sonde
w warszawie na ul. rzemieślników jest gosc co ustawie mieszanke
robil moje 2.0 i dalo to wyrazne efekty , widzialem ze 944 tez tam stalo
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-11-2010 19:14 |
|
|
Na 'the944.com' zapomniał chyba jednego gość.
A w zasadzie - nie zapomniał przy regulacji wolnych obrotów, a nie napisał o tym przy regulacji składu mieszanki.
Mianowicie - przydałoby się chyba, zarówno przy regulacji obrotów, jak i regulacji składu mieszanki, wyłączyć krokowca.
Co z tego, że zmniejszymy dawkę powietrza przy przepływomierzu, skoro komputer zaraz sobie odpowiednio powietrza doda przez silnik krokowy.
Czyli do rzeczy - żeby sprawdzić skład mieszanki:
1. Odpinamy sondę lambda. Łączymy dwa białe kable ogrzewania sondy - o ile takowe posiadamy. W czarny wpinamy woltomierz, drugi kabel do masy. Osłonkę wtyczki sondy da się ściągnąć i obejrzeć kabelki (tak na wszelki wypadek... )
2. Wyłączamy regulację krokowca (zaślepiona duża wtyczka przy pompie sprzęgła, łączymy styki tak, jak na obrazku (zapożyczonym) poniżej:
[img]http://www.the944.com/images/test_1.jpeg[/img]
2. Odpalamy, czekamy aż się silniczek zagrzeje i zacznie do regulacji składu mieszanki używać sondy lambda, a nie mapy zapłonu.
3. Sprawdzamy odczyt na woltomierzu. Wg. 'the944.com' powinno być coś koło 0,5V - co jest raczej informacją niepotwierdzoną. Jeżeli używamy cyfrowego miernika - wpinamy równolegle do miernika kondensator.
4. Zaślepiona plasikową klapką śrubka na przepływomierzu - regulujemy skład mieszanki.
5. Śrubka regulacyjna na przepustnicy - regulacja wolnych obrotów.
6. Sprawdzamy ponownie ustawienia, ściągamy wszystkie dodane kabelki, wpinamy sondę i patrzymy, co się zmieniło.
U mnie się zmieniło na tyle, że już nie wali benzyną. Zobaczymy, co będzie dalej.
Edytowane przez Pumba dnia 26-11-2010 19:15 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 27-11-2010 14:36 |
|
|
mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu znajdę chwilę, żeby się do tego przybrać.
pochwalę się wynikami
pzdr |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 08-10-2011 15:29 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
w warszawie na ul. rzemieślników jest gosc co ustawie mieszanke
A pamietasz może dokładny adres albo nazwę bo tam sporo tych mechaników jest?
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 15:36 |
|
|
Polecam Ci podjechanie do Michała928 do Raszyna, myślę że będzie to najlepsza
opcja. Ustawienie na sondzie szerokopasmowej powinno być optymalne dla 2.0.
Oczywiście jeżeli chcesz ustawić na skład mieszanki "ekologiczny" to faktycznie
przyda się analizator spalin ze wszystkimi tlenkami, wodorkami tylko że 924
nie obejmują żadne normy, bo oryginalnie z fabryki były bez katalizatora. Pomijam
wersje "specjalne" jak Szwajcaria
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 09-10-2011 13:14 |
|
|
Moja nie ma sondy.
Sugerujesz że 924 nie ma prawa legalnie przejśc przeglądu? Według diagnostów norma to 4,5 na CO przy ok 3tysiach obrotów
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-10-2011 13:20 |
|
|
Nie ma prawa? Nie rozumiem.
Nie da rady przejść przeglądu? Takie pytanie rozumiem. Zawsze można tak
pokręcić składem że przejdzie przegląd, ale nie o to chodzi. Chodzi o to żeby
jeździło jak należy, a wtedy mogłoby nie przejść przeglądu, gdyby łapało się
pod jakieś normy/przepisy/cokolwiek... bo jak zauważyłem w poprzednim
poście katalizatora fabrycznie brak
Ostatnio (04.2011) jak byłem na przeglądzie w Wawie to Pan mi mierzył skład
i coś tam kręcił nosem, że za bogato, ale na moją ripostę że brak katalizatora
powiedział że oczywiście nie ma problemu jeżeli chodzi o przegląd, tylko jak
dla Niego trochę zbyt bogata mieszanka. Także jeżdżę na bogato i się nie
przejmuje
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 09-10-2011 13:26 |
|
|
no u mnie jak norma mówiłem jest 4,5 mi na przeglądzie pokazało 5,6, kiedy powiedziałem o braku kata, usłyszałem odpowiedz ze i bez kata powinno byc w normie?!?
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 09-10-2011 13:34 |
|
|
Mi na jednej stacji koleś nie chciał podbić przeglądu bo sobie zmierzył CO i było za dużo... koleś mnie pyta czy w aucie mam włączone ssanie bo tak jakby mieszanka była ciągle za bogata. Pojechałem gdzie indziej i już nikt problemów nie robił.
A brak katalizatora akurat nie ma nic do rzeczy, bo mają też jakieś tam normy dla aut bez tego... kto ich tam wie co jeszcze wymyślą. Jak przyjdzie czas to będzie się uciekać na zabytkowe tablice i powinien być już dożywotnio spokój czy dymi tyle czy tyle
Ale swoją drogą albo można to na analizatorze wyregulować do tych 2 czy ile to tam było i będzie oki, ale czy silnik będzie wtedy dobrze działał na wszystkich temperaturach i obrotach po tylu latach sam nie wiem na ile to możliwe. Może i wyregulować się nie da.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-10-2011 13:35 |
|
|
O, a to pierwsze słyszę, ja takiej sytuacji nie miałem. W takim
razie faktycznie może stąd ten brak mocy. Nie wiedziałem że
nasze auta obowiązują jakiekolwiek normy. Może miałem przyjaznego
diagnostę, a może się jeszcze w tej normie łapałem, a może
ten mój nic o normie nie wie
Oczywiście sprawdzał na rozgrzanym silniku?
OK, ktoś za mnie poszukał i znalazł coś takiego:
http://www.analizatory-spalin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=40
Faktycznie wychodzi że CO nam mogą sprawdzać.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 09-10-2011 13:38 |
|
Autor |
RE: Regulacja składu mieszanki 924S/944 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 09-10-2011 18:34 |
|
|
Mnie w tym roku też nie chcieli dać przeglądu ze względu na za wysoki poziom CO w spalinach... i dobrze, bo zmotywowało mnie to, żeby wreszcie jakoś sensownie mieszankę ustawić.. Regulowałem z pomocą świecy diagnostycznej i na anallizatorze wyszło 2,5% - byłbym wdzięczny gdyby ktoś kompetentny podał optymalną wartość CO.
Zawilec: kręcenie imbusem może pomóc, ale nie musi. Podstawa to sprawdzenie ciśnień w układzie paliwowym, więc podjedź do kogoś, kto ma zestaw manometrów.. Powodzenia.
Don't panic! |
|