Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Drążki skrętne |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-01-2011 18:13 |
|
|
Zima przyszła, zaczynają się zbrojenia. Na pierwszy ogień idą drążki skrętne.
Czy ktoś ma może wiarygodne źródło informacji co do drążków skrętnych?
W PET dla 924, 944 i 968 są wyszczególnione następujące drążki:
22 mm
23,5 mm
24 mm
24,5 mm
25,5 mm
Najwięcej na rynku wtórnym jest zapewne tych 23,5 mm, bo były stosowane w 924
od 80 roku i we wszystkich podstawowych 944. 22mm były w 924 do 80 roku.
24mm to S2, 24,5mm to 944(S)/924S z M030 a 25,5mm to S2 z M030/951/968.
Inne źródła podają troszkę więcej informacji.
http://924.pl/downloads.php?cat_id=2&download_id=4 (strona nr 3)
Jest tu wyszczególniony drążek 25,5mm ale tubular, czyli rurowy, pusty w środku.
Pusty jest dlatego, że drążki są generalnie dość ciężkie, ale zmienia to niestety
jego charakterystykę i jest bardziej miękki niż 25,5mm solid, czy pełny jak ktoś
woli. Ktoś kiedyś widział taki drążek skrętny?
Teraz pytanie z innej beczki. Ponieważ drążki skrętne nie mają na sobie numerów
części, jedyne co zobaczyłem to oznaczenia stron na których mają być zamontowane,
to chyba panowie w fabryce pomagali sobie kolorami. Pomijam kolory na bokach
drążków gdzie są właśnie oznaczenia L i R, ale kolor farby którym ktoś maznął je
jakby od niechcenia. Z moich ostatnich doświadczeń mogę napisać, że widziałem
różne kolory i nie mam pojęcia co oznaczają.
23,5mm (z 924 82r) - kolor żółty
24 mm (z 944S2 ) - kolor biały
25,5 mm (trudno powiedzieć skąd właśnie) - jeden drążek fioletowy a drugi brązowy.
Te ostatnie drążki zostały wyjęte z jedne belki, jest duże prawdopodobieństwo że
było tam coś namieszane kiedyś, dlatego właśnie pytam, bo z tamtych belek drążki
wychodziły z dwóch stron takie same jeżeli chodzi o kolor maźnięcia.
Ktoś ma jakieś pomysły? Jeszcze ich nie ważyłem, ale w najbliższym czasie to uczynię
Mam nadzieje że się nigdzie nie walnąłem w tych technicznych specyfikacjach.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Drążki skrętne |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-01-2011 00:54 |
|
|
Znalazlem gdzies na stronach o 924:
24mm - prawdopodobnie 140 lbs
Qbak - wklej wartosci pozostalych zeby zostaly dla potomnosci
Ja czesciowo podkleje sie pod temat i zapytam:
Czy ktos zna parametry ugiecia stabilizatorow przod i tyl?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Drążki skrętne |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-01-2011 01:48 |
|
|
Znalezione na 924board, a poniżej helpery na amorki z tyłu:
T-bar diameter (mm)/effective rate (lbs/in):
18.5 48
19 54
23.5 126
24 140 (znalezione przez Michała)
24.5 149
25.5 175
26 189
27 220
28 254
28.5 273
29 292
30 335
31 382
32 434
33 490
34 553
For rear coilovers, they have like a .56 motion ratio (according to the info I have). Here's a few data points (coil spring rate in lbs/in vs. wheel rate):
200 112
250 141
300 169
350 197
400 225
450 253
500 281
600 337
700 394
800 450
900 506
1000 562
Obviously if you're running coilovers and t-bars, just add the effective wheel rates to get the total wheel rate.
źródło
Choć jeżeli chodzi o helpery z tyłu to ta sama osoba w tym poście już nie
jest taka pewna i pisze, że możliwe że jest to 0,65 wartości danej sprężyny.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 04-01-2011 01:55 |
|
Autor |
RE: Drążki skrętne |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2011 11:23 |
|
|
Jesli kogos interesuja to posiadam dwa od S2-24mm.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Drążki skrętne |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 04-01-2011 14:31 |
|
|
Proponuję zerknąć tutaj: http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-15.htm
w tabelce Torsion Bar Rates jest wszystko ładnie rozpisane.
Jest tam też dużo przydatnych informacji
... niektóre wykorzystam, niektóre już zaimplementowałem
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: Drążki skrętne |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-01-2011 20:37 |
|
|
Waga drazkow skretnych (szt) :
22mm - 2,23kg
23,5mm - 2,47kg
25,5mm - 2,88kg
Długość drazka skretnego wynosi 67,5cm.
Srednica wewnetrzna fi 33mm i liczy 40 zebow
Srednica zewnetrzna fi 36mm i liczy 44 zeby
Nowe informacje wykopane w necie:
Do 924/944 pasuje drazek z Vw Garbusa 1200 series o dlugosci 26,56` (66,5cm). Jest on o 1 cm krotszy ale czytalem na necie, ze stosuja te drazki jako tanszy zamiennik i pasuja.
Dlugosc drazkow w 911 to 24,69` (62cm). Wielokliny chyba te same.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 09-01-2011 03:22 |
|
|
|
|