| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Zmiana faz rozrządu - stałe przestawienie wałka. |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 04-02-2011 08:57 |
|
|
Kiedyś jak miałem lat 18 i swój pierwszy samochód 126p pamiętam, że modne były wszelkiego rodzaju modyfikacje silnika metodą chałupniczą. Pomijając metody przez wszystkich znane i uniwersalne do wszystkich silników jak polerowanie kolektorów, planowanie głowicy była jeszcze jedna modyfikacja mechaniczna... Nie pamiętam dokładnie o jakie wartości chodziło, ale z tego co mi świta w głowie to trzeba było rozwiercić otwory na śruby mocowania wałka rozrządu o 2mm i przestawić ten wałek względem oryginalnego położenia co skutkowało podniesieniem dynamiki na wysokich obrotach - oczywiście kosztem momentu obr. na niskich i średnich oraz mniej równą pracą na jałowym. Swego czasu była to modyfikacja proponowana chyba przez Grabowskiego czy jakiegoś innego guru tuningowego lat dziewięćdziesiątych. Tego typu rozwiązania miały ponoć niektóre amerykańskie silniki gdzie były zaznaczone na kole wałka trzy punkty możliwe do ustawienia lepsza dynamika na niskich/standard/lepsza na wysokich obrotach...
Może ktoś próbował zmienić fazę w 924? Juras, Pilatus...
|
|
Autor |
RE: Zmiana faz rozrządu - stałe przestawienie wałka. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 04-02-2011 10:37 |
|
|
Piłatus próbował. A w sumie to nie miał wyjścia bo splanowanie bloku, które sobie zafundował pociągnęło za sobą minimalne przestawienie rozrządu (wcześniejsze otwarcie zaworów).
A jeśli nic nie modyfikowałeś to pytanie czy można tu z ustawieniem kółka poprawić fabrykę. Może tak może nie.
A jako ciekawostka - niestety już nieprodukowany "franco variable timing gear". To właśnie takie urządzenie, które na wolnych obrotach ustawia "wczesny rozrząd" a z obrotami go "opóźnia". Szkoda że nieprodukowany. Przetestowałoby się...
http://jenniferandjon.com/ABRacing/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=39
ps. Jeśli masz dwa kółka rozrządu to prosto da się z 2 sztuk zrobić jedno regulowane
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
|
|
|
|
| |