Autor |
[I] Modyfikacja zawieszenia |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-02-2011 11:45 |
|
|
Mam pytanie-prośbę ( może trochę niedyskretne ) do wszystkich właściwie ścigantów.
Mam zamiar niedługo robić zawieszenie w autku ( jak tylko puszczą mrozy ). Potężne zamówienie powinienem jeszcze w poniedziałek z transaxle spreparować.
Na początku myślałem tylko o naprawie tego, co się sypie, ale teraz zaczynam się lekko skłaniać ku 'ulepszeniu' tego i owego.
Chciałbym autko obniżyć o 3 centymetry i utwardzić, bo mnie wkurza już to amerykańskie zawieszenie.
I tak - szukam alternatywy dla drogich, bądź co bądź - żółtych Koni ( 2000 z hakiem za komplet - to połowa budżetu na szperę... ).
Wiem, że muszę gdzieś dostać sprężyny obniżające/trochę twardsze - tu prośba o polecenie jakiegoś rozwiązania...
Zastanawiam się też, czy z tyłu nie zmienić drążków skrętnych? - tu znów prośba o pomoc z doborem czegoś... No i stabilizatory...
Generalnie - prosiłbym o pomoc z doborem jakiegoś sensownego setupu, w tej kwestii z autem jeszcze nie zdążyłem się zorientować...
Pomożecie?
EDIT:
Dorwałem się do artykułu na clarks-garage nt. zawieszeń i:
A good sport suspension setup for a car that is primarily driven on the street might include 220 lb. front springs, 27 mm torsion bar, 30 mm front sway bar, and 19 mm rear sway bar.
Skąd można wziąć drążek 27 mm?
Edytowane przez Pumba dnia 26-02-2011 13:35 |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-02-2011 14:27 |
|
|
Na tyl najprosciej wlozyc drazki 25,5 z 944 turboS lub 968. Nie sa przesadnie drogie (ok 300zl) i mysle do normalnego auta az nadto twarde (175 lbs).
Na przod polecilbym ci chyba sprezyny weltmeister 200lbs - do tylnych drazkow bedzie ok i nie bedzie to jeszcze beton wiec da sie tym autem na codzien smigac (koszt ok 800zl).
Sprezyny trzeba sciagac ze stanow. Mozna czasami cos trafic na ebay.
Stabilizatory godne polecenia to chyba przod 26,8 od 944 turbo/968 (uzywka jakies 300zl) i tyl 19mm regulowany od 968 CS (w serwisie ok 400zl).
Co do amortyzatorow to niestety duzego wyboru w kwestii ceny chyba nie ma. Godne polecenia są wlasnie Koni, mozna zastanowic sie na bilstein (brak regulacji) lub inne bardziej egzotyczne marki niestety wszystko to koszt ponad 2k - chyba ze jakas uzywka.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 26-02-2011 14:29 |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-02-2011 14:59 |
|
|
I chyba się właśnie do takiego setupu przymierzę, pewnie gromadzenie tego trochę zajmie, dzięki Michał.
Na stronie Clarks-garage 'sport-drogowy' setup zaczynał się od tych 220 lbs...
Na początek spróbuję zebrać drążki i sprężyny - a później się zobaczy - może jakaś Koni okazja się trafi...
A próbował ktoś może Powerflex'ów?
|
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-02-2011 15:13 |
|
|
Tylko pamietaj,ze nowe twardsze sprezyny przy 'wybitych' amorkach to bedzie jazda bez trzymanki...doskonale jednak jesli bedziesz mogl kupic regulowane amortyzatory bo beda musialy wspolgrac ze sztywniejszym zawieszeniem. Albo zamow zestaw w Zerkpolu bilstein'ow- masz dozywotnie zawieszenie a ewentualna naprawa to smieszny koszt, i zawssze bedziesz mogl zmienic ich charaktrystyke. Cena to 600za sztuke.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-02-2011 15:31 |
|
|
A ma ktoś doświadczenie z Paragon Products? Za ściąganie ze stanów sprzętu jakieś cło się płaci? Akurat jest promocja na Koni i mają też sprężyny
|
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 26-02-2011 17:34 |
|
|
ja mam ,mialem farta i za paczke o wartosci ok.350zl(wtedy to bylo cos kolo 100$ ) nie dowalili mi cla i vatu,problem w tym ze zamowilem zcesci za 60$ a 40$ przesylka grrr . Ty mozesz nie miec tego szczescia i wtedy cena sprezyn nie bedzie juz wogole atrakcyjna a moze i nawet przeplacisz...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-02-2011 17:51 |
|
|
Tak, właśnie sprawdziłem... Złodziejstwo, cło i VAT, 30 procent przesyłki. Za amortyzatory, stabilizator i sprężyny byłoby sporo, poza tym - lepiej dać zarobić komuś w kraju
Polspring robi sprężyny na zamówienie, spróbuję się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Fajne rzeczy mają tam w stanach, przeróbka tyłu na sprężynę, Powerflex'y...
|
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-02-2011 19:54 |
|
|
A ja powiem tak - zacznij od amortyzatorów. Są najważniejsze. Ważniejsze od szpery, powerflex'ów i innych rzeczy. Polecam żółte KONI - naprawdę warto!
Koni taniej kupić u nas - znajdź sklep gdzie dadzą najlepszą cenę.
Paragon Products bardzo polecam - świetny sklep, super kontakt, dobre ceny. Kupowałem już 3 razy - bezproblemowo. Szkoda tylko że wisi groźba tego cholernego cła/VAT...
Spróbuj ewentualnie jeszcze w UK - np: http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/porsche_944_suspension_upgrades.html |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-02-2011 22:52 |
|
|
Kobieta mnie zabije
Plan wygląda tak:
1. Pewnie skończy się na komplecie żółtych KONI
2. Zależnie od stanu mojej cierpliwości zakupię stabilizatory (26,8 rurowe (tylko takie były, czy pełne też?) albo 30 mm (też rurowe) na przód i 19 mm regulowany z 968 na tył ) albo jak się uda - na rynku wtórnym, albo - jak stracę cierpliwość - w serwisie...
3. Dostanie drążków skrętnych 25,5 mm na rynku wtórnym pewnie będzie graniczyło z cudem... Możliwe więc, że trzeba będzie skądś ściągać - może się połaszę na 26 mm.
4. Sprężyny - na razie napisałem pytanie do polspringu - zobaczymy, jak wyjdzie.
I zobaczymy, może jednak się choć raz pojawię na wyścigowej imprezie, choć semi-slicki na pewno jeszcze w tym sezonie odpuszczam.
I love it when the plan comes together
Dziękuję pięknie za pomoc. Jak się dowiem czegoś od polspringu - poinformuję - może ktoś jeszcze będzie chciał sprężyny...
Edytowane przez Pumba dnia 26-02-2011 23:03 |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-02-2011 23:57 |
|
|
"Ścigańci" już mniej więcej nakreślili co i jak. Masz super artykuł tutaj na forum w dziale
Download, polecam. Gdybyś ściągał jakieś twardsze drążki to chętnie się wymienię, mam
25,5mm (jeszcze nie na aucie), ale polecam Ci od razu brać coś w granicach 28mm albo
więcej Tych 0,5mm nie poczujesz a różnica w cenie jest znacząca. Zacznij
od amortyzatorów i stabilizatorów. Potem sam zadecydujesz czy chcesz iść dalej/niżej.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 27-02-2011 11:39 |
|
|
Pumba... amorki i stabilizatory ok, potem opony, a potem modyfikacje zawieszenia na poważnie bo to koszty... utwardzisz przód to nie możesz zostawić miękkiego tyłu ... auto przestanie skręcać i odwrotnie... modyfikowanie zawieszenia i zachowanie przy tym sensu nie jest tak banalne. Dlatego zacznij od rzeczy łatwo zmienialnych.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-02-2011 13:26 |
|
|
To ja jeszcze inaczej:
Pumba (i inni którzy się wahacie): ZACZNIJCIE JEŹDZIĆ a dopiero potem modyfikujcie auta! Tak naprawdę modyfikacje zaczniecie doceniać jeśli będziecie mieć porównanie do zwykłego standardowego auta. Widzę że niektórzy mają tendencję aby w ukryciu budować coraz to wymyślniejsze maszyny albo unikać pojawienia się na imprezach standardowymi autami zakładając że nie ma się co wygłupiać - to wg mnie duży BŁĄD!!!
Ja przez 2 sezony jeździłem standardową S2 i dawało mi to dużo frajdy, co więcej auto było konkurencyjne względem wielu nowszych aut. Potem dopiero zaczęły się niewielkie modyfikacje (amortyzatory, stabilizator, 17-tki, i wreszcie R888). Do wydmuszki wsiadłem po 4 sezonach jeżdżenia autem niemal standardowym.
Ja wiem że na tym forum wykrystalizowała się mocna tendencja do modyfikowania aut, robienia wydmuszek (sam jestem po części za to odpowiedzialny) ale nie zapominajmy że to są przecież Porsche które w specyfikacji fabrycznej prowadzą się świetnie (o ile podstawowe podzespoły są sprawne)!!! |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-02-2011 13:44 |
|
|
Piterson ma 100% racji.
Najpierw trzeba tego sprobowac a potem bedzie podstawa do poprawek zarowno auta jak i siebie.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 27-02-2011 13:45 |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 27-02-2011 20:17 |
|
|
A czy jest sens wymieniać amorki tylko z tyłu?
Napewno lepiej wszystkie ale tył mam jak jakiś amerykanski krążownik chociaż na przeglądzie mają 35% zużycia.
Z autka nie zamierzam robić wydmuszki a w tym sezonie coś chciałbym pojeżdzić no i nie być ostatni
944 S |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-02-2011 20:21 |
|
|
Tylko z tylu - hmm... Auto moze sie zachowywac dziwnie w zakretach (przod miekki tyl twardy). W zasadzie zawsze mozna zalozyc z tylu zolte koni i tylko troche go utwardzic - to na pewno pomoze.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 27-02-2011 20:21 |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 28-02-2011 06:32 |
|
|
Zacznij jeździć... Nie wiem, czy w ogóle zacznę jeździć, a chcę sobie utwardzić auto, czy to coś złego? Nie buduję jakiegoś mega-bolidu w ukryciu. Auto mi się buja jak ponton, na dłuższych zakrętach czuć, że przydałyby się grubsze stabilizatory a jako, że chcę sobie go obniżyć, to od razu mogę też utwardzić.
Nie zapominajcie, że na każdą imprezę mamy od nas z Przemkiem ponad 200 KM, a często dużo więcej w jedną stronę.
Na początek - żółte Koni, a potem spróbuję się zakręcić wokół stabilizatorów. W końcu muszę go jeszcze pomalować, może nie będę narzekał na brak zajęć.
Dostałem odpowiedź z PC Sopot:
Stabilizator przedni do 968 z M030 (30 mm) to koszt 950 złotych, czas dostawy nieokreślony
Stabilizator zadni ( 19 mm - regulowany ) to 490 złotych - dostawa 3 dni.
Gumy do nich to koszt 50 dla przedniego i 80 dla tylnego za sztukę.
Edytowane przez Pumba dnia 28-02-2011 14:59 |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 28-02-2011 14:53 |
|
|
pumba ! to złe, że chcesz obniżyć auto ! nie możesz też założyć nowych felg, ani zamontować ambipura na nawiewy Najlepiej je podnieś, wtedy będzie ekstra.
Nie wiem po co te wywody, zawsze jest konkretne pytanie, jest tez odpowiedz, ale są i wywody.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 28-02-2011 16:17 |
|
|
drwal napisał/a:
Nie wiem po co te wywody, zawsze jest konkretne pytanie, jest tez odpowiedz, ale są i wywody.
Po to właśnie jest forum, aby sobie podyskutować, "powywodzić" - jak chcesz konkretnej odpowiedzi na konkretne pytanie to jest taka strona - google.pl
Mnie zastanawia inna kwestia - od kiedy przed tematem technicznym stawiamy [I], bo widzę, że w wątku o hamulcach też się pojawiła ta tajemnicza literka
|
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 28-02-2011 17:55 |
|
|
Mirek napisał/a:
A czy jest sens wymieniać amorki tylko z tyłu?
Napewno lepiej wszystkie ale tył mam jak jakiś amerykanski krążownik chociaż na przeglądzie mają 35% zużycia.
Z autka nie zamierzam robić wydmuszki a w tym sezonie coś chciałbym pojeżdzić no i nie być ostatni
Ja na początku też wymieniłem tylko tylne - bo po pierwsze w naszych autach główny problem to zbyt miękki tył a po drugie to bardzo łatwe zadanie (w przeciwieństwie do przodu)
Bycie ostatnim - no coż, najważniejsze to sprawny łącznik - zakładam że Walter R. seryjnym autem naklepałby nam wszystkim że aż miło! |
|
Autor |
RE: [I] Modyfikacja zawieszenia |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 28-02-2011 19:06 |
|
|
A jak sie prosiaczek zachowywał po zmianie tyłu bardziej nad czy podsterowny? Generalnie polepszyło mu się czy lepiej poczekać i montować całość?
Co do łącznika to z chęcią spróbowałbym zamiany auta dla sprawdzenia jego sprawności. Ew posadzenia kogoś bardziej doświadczonego na fotel kierowcy mojego 944.
944 S |
|