924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Docieranie silniki 2.0
Czezary
Użytkownik



Postów: 102
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 24.12.08
Dodane dnia 21-03-2011 09:31
Witajcie.
Auto mam już po remoncie silnika, wymienione pierścienie, panewki na korbowodzie oraz wyremontowaną głowicę.
Jaki sposób docierania silnika polecacie? Bo jak patrzyłem w necie to jest tyle sposobów co wypowiadających się, a u nas na forum tylko o docieraniu zaworów znalazłem smiley


924 '85 2,0 5b, Targa
X-Type '03 2.5 4x4
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 21-03-2011 09:57
Generalnie , jeździsz normalnie tylko starasz się unikać dwóch rzeczy :
Kręcenia silnika na wysokie obroty , oraz dławienia go na niskich .
Po prostu jeździsz przez jakiś czas starając się nie schodzić z obrotów żyłując silnik na 5tym biegu przyśpieszając z 1500 obrotów i nie sandałujesz go do czerwonej skali na obrotku , w zakresie 2500 - 3500 wszystko powinno być ok , niestety nie pamiętam dokładnie po jakim przebiegu powinno się dociągnąć śruby głowicy...

Edytowane przez Sliwka dnia 21-03-2011 09:59
1543383
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
Czezary
Użytkownik



Postów: 102
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 24.12.08
Dodane dnia 21-03-2011 10:18
Czyli w zasadzie tak robię smiley


924 '85 2,0 5b, Targa
X-Type '03 2.5 4x4
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-03-2011 11:02
W Haynesie jest opisana ta procedura. Ja jeździłem jakieś 1800km w ten sam sposób.
Na początku starałem się nawet 3k nie przekraczać, ale może to przesada lekka smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
rys
Użytkownik

Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09
Dodane dnia 21-03-2011 15:02
sugeruje sie "lagodny ruch miejski" a nie autostrade,
czyli plynne ruszanie i hamowanie plus zmiany biegow,



Autor RE: Docieranie silniki 2.0
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-03-2011 06:23
W fabrycznej instrukcji obslugi jest rozpisany program docierania- moze niech ktos znajdzie i przytoczy, bo ja po 15latach nie bardzo pamietam. BYlo cos o 1000km obroty do 2500 pozniej do 3000km 3500obrotow max. W przypadku wymiany samych pierscieni-bez szlifu mozna te przebiegi skrocic, pewno o polowe.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
Czezary
Użytkownik



Postów: 102
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 24.12.08
Dodane dnia 22-03-2011 08:10
To muszę wziąć się do roboty, bo w obecnym tempie to wakacje przywitam z obrotami do 3500 smiley


924 '85 2,0 5b, Targa
X-Type '03 2.5 4x4

Edytowane przez Czezary dnia 22-03-2011 08:11
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-03-2011 22:44
Oj tam...
Ja po 1000 km dawałem ostro na pierwszej imprezie w Tychach. Do dziś jest ok.

W cywilnych autach pewnie powolne układanie jest ok ale czytałem wielokrotnie opinie że auto do sportu musi od razu dostawać w palnik bo to ponoć skutkuje lepszymi parametrami (choć pewnie kosztem długowieczności).
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-03-2011 23:15
Też tak słyszałem, że powinno się do sportu docierać na ostro. Ktoś mi nawet opowiadał,
że jak był puchar Renault Megane w Poznaniu to chłopaki po remoncie silnika lecieli do DE
i pałowali po autostradach po 200km/h, ile w tym prawdy nie wiem. Ja docierałem na
"lekko" smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 22-03-2011 23:34
Ja po 800km w miare lekkiego docierania (bylo tez gazowanie) zaliczylem impreze na lotnisku w ulezy. Silnik byl ulozony dobrze, nie bral oleju, mial moc.
Po czesciowym remoncie nie ma sie co sugerowac danymi fabrycznymi - nie wszystkie elementy byly robione na fabryczne i z fabrycznymi tolerancjami a ksiazka chyba podaje dla nowego silnika - blok jest juz czesciowo podtarty, wal rowniez, warto znac informacje jak byly dopasowane pierscienie (z jakim zamkiem) na luzno czy na ciasno oraz czy toczono rowki w tlokach i dawano nadwymiarowe pierscienie.
Wszystko trzeba robic z glowa ale watpie w uszkodzenie starego remontowanego silnika przez katowanie po czesciowej naprawie.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Docieranie silniki 2.0
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 23-03-2011 09:57
Qbak napisał/a:
Też tak słyszałem, że powinno się do sportu docierać na ostro. Ktoś mi nawet opowiadał,
że jak był puchar Renault Megane w Poznaniu to chłopaki po remoncie silnika lecieli do DE
i pałowali po autostradach po 200km/h, ile w tym prawdy nie wiem. Ja docierałem na
"lekko" smiley


Hmmm... Ciekawa koncepcja docierania , tyle że jaki ma sens docieranie przez pałowanie 200 km/h . W zasadzie w zaleceniach producentów dotyczących docierania silnika chodzi o to żeby nie przeciążać silnika i pozwolić na powolne rozłożenie naprężeń i ułożenie się elementów . Jeśli już chcemy zrobić hardcorowe docieranie... to hmmm wystarczy moim zdaniem pojeździć trochę w pełnym zakresie obrotów smiley . Jak chcemy osiągnąć duże obciążenia na układzie korbowym , wystarczy postartować sobie troszkę z dwójki , jak chcemy uzyskać szybkie ułożenie się pierścieni zaworów , wałka , wystarczy pokręcić silnik do czerwonej skali na obrotku . Jazda do niemiec i pałowanie 200km/h to chyba dla tych którzy nie do końca wiedzą co z pieniedzmi zrobić i koniecznie chcą mieć cały silnik ekstremalnie obciążony w tym samym czasie ... Z mojej strony opinia jest taka , że spokojne docieranie pozwoli na rozłożenie i ułożenie się comniejszych błędów , niedokładności , ewentualnie w miarę bezszkodowe ich wykrycie . Ekstremalne pałowanie od razu na wstępie ... hmmm faktem jest iż im wyższe obroty => ciśnienie oleju wyższe => lepsze smarowanie , ale no cóż szanse na kompletne rozj...e silnika rosną wielokrotnie ...
A zapomniałem o jednej uwadze z mojej strony , obowiązkowa zmiana oleju po docieraniu .
1543383