924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 16-11-2006 13:55
Problem poleg na tym że przestały działać wszystkie wskaźniki po za prędkościomierzem, zegarkiem i kontrolką ciśnienia oleju. Rozładował się akumulator i ... zobaczymy co jeszcze. Bezpieczniki sprawdzałem.

Ps. Tak przy okazji proszę o opis bezpieczników i przekaźników na maila.
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 16-11-2006 14:16
Oczywiście pytanie brzmi co przestało działać, gdzie szukać i co jest przeyczyną.

Mam jeszcze jedno pytanie, jakie napięcie powninno być na cewce po przekręceni kluczyka, bo u mnie jest poniżej 10 V
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 16-11-2006 14:31
Przede wszystkim naładuj baterię do pełna. Podłącz do wozu i sprawdź jaki prąd bierze instalacja. Jeśli nie masz alarmu i radia powinno być 0 poboru (uwaga na lampki po otwarciu drzwi, itp). Jeśli jest pobór prądu znajdz odbiornik i weliminuj go - obserwujesz amperomierz wyjmując kolejno bezpieczniki w celu znalezienia uszkodzonego obwodu. Po tej opracji sprawdzasz napięcia na lini 30, potem linię 15 po włączeniu zapłonu (musisz mieć schemat). Jeśli są napięcia, szukasz przerwanej masy.


CP9A/4G63
We are not what we own.

Edytowane przez tkacki dnia 16-11-2006 14:32
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 16-11-2006 16:46
Alarmu nie mam, radia też. Schemat mam, tylko nie wiem gdzie fizycznie szulać linni 30, 15 itd, nie mam też opisu bezpieczników i przekaźników. Gdzieś napewno zniknęło napięcie, podłączyłem bezpośrednio z akumulatora do woltomierza i wszystkie wskaźniki zaczeły działać, niestety nie odpaliłem ze względu na słabo naładowany akumulator, idę działać dalej. Jeszcze raz proszę o opis bezpieczników i przekaźników.
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 16-11-2006 16:47
Ja fachowcem nie jestem ani elektrykiem ale jak miałem podobne objawy to skończyło się to regeneracją alternatora


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 16-11-2006 17:46
Odpalilem ! niestety napięcie podciągnąłem z jakiedoś plusa (po włączonej stacyjce) do voltomierza. To roswiązanie niestety nie satysfakcjonuje mnie nawet w 1 %-cie. Cieszę się tylko że nie alternator działa, ładuje itd. Tylko co dalej. Miszę znaleźć gdzie uciekło napięcie zasilające wszystkie wskaźniki. Jest jeszcze jedna dziwna sprawa która mnie martwiła od jakiegoś czasu. Grzeją się kable prawdopodobnie od cewki. Nie jestem pewien go wchodzą w grubą koszulkę zazem z dzisiątką innych kabli, ale to raczej one. Dziwi mnie jeszcze zasilanie cewki które jest na jenym styku ok 7-8 V na drugim ok 4-5 V ( na pracującym silniku) Czy mógłby ktoś to sprawdzić u siebie ? (oczywiście jak wszystko jest OK smiley ) Ok, czas na zgłębianie schematu.
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 16-11-2006 17:51
Co do opisu bezpiecznikow
to na schemacie masz je opisane s1 s2 s.... itd.
mieje wiecej to sie zgadza patrzac ole lewej strony


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 16-11-2006 17:54
Jasne tylko są rozsiane po całym schemacie, w zasadzie bardziej interesuje mnie opis przekaźników
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 16-11-2006 18:06
to po nr na nozkach mozna dojsc.
moze ktos kiedys zrobi opis dokladny i umiesci na forum , moze smileysmileysmiley


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 16-11-2006 18:28
nie chcę dochodzić po nóżkach, za dużo czasu to trwa, myślę że ktos to ma zeskanowane z instrukcj...
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 16-11-2006 18:39
jesli chodzi o zasilanie na cewce to moze tam byc takie napiecie - wszystko zalezy od tego jaki rodzaj zaplonu jest u ciebie zamontowany bo byly co najmniej 3 rodzaje. Jesli masz rezystor lub 2 rezystory balastowe to napiecie bedzie w granicach tych 7 V. W wersji z czujnikiem magnetycznym byly druty oporowe i tam tez napiecia beda takie. W starszych typach jest 1 rezystor balastowy lub moze go nie byc wcale wtedy cewka jest wyzszej opornosci i ma zasilanie 12V. Przy rozruchu napiecie na cewce rosnie poprzez dodatkowe zasilanie ktore idzie z rozrusznika. Jak chcesz moge ci podlubac przy autku i naprawic elektryke.

Edytowane przez michal928 dnia 16-11-2006 18:49
31356497
Autor RE: Szlag mnie trafi
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 16-11-2006 19:18
Zazdroszcze ci Arturros - luksusy.
Mi sie cos tak spier....ło, ze na wylaczonym zaplonie na bezpieczniku od dmuchawy mam taki prad, ze "sie spawa". Sram pod siebie, ale ruszam do boju w sobote. Przy okazji naniose opis przekaznikow na moja translacje schematu.

No i przy okazji chcialbym zbesztac kogos kto "naprawial" kiedys elektryke w moim aucie - URWALBYM LEB PRZY SAMEJ DUPIE!!! ZASRANE KOMUNISTYCZNE NIEROBY I FACHOWCY! Jak ja ich nienawidze... skopac ich po ryju! smiley

...jasna dupa smiley

Pozdro
Jacek/ElastiC


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 16-11-2006 20:39
DLATEGO APELUJĘ O JAK NAJMNIEJSZĄ INGERĘCJĘ I ZMIANY W ELEKTRYKE !!!!!!!!

A tak na mardinesie chyba znalazłem przyczyne, o dziwo w "kombi-instrument" sparciała ścieżka i przepaliła się, na schemacie nóżka 7>12 jeszcze nie podłączałem ale...jak tylko zjem.
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 17-11-2006 02:01
działają wszystkie wskaźniki, ale to dopiero początek walk z elektryką...
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 17-11-2006 08:31

Arturros,

Życzę powodzenia. Nareszcie właściwe podejście - dokumentacja, analiza, naprawa. Bez druciarstwa.

Mam rozpiskę ale w wersji drukowanej - oryginalny Hayes Manual do 924 (nie xero!). Chętnie odsprzedam, bo nie jest mi potrzebna. Prosze o PM z propozycjami.






CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Elektryka
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 17-11-2006 08:46
Z elektryka jest ciezka walka. ja walcze drugi rok i powoli widze efekty.
A to kilka rad co moze sie przydac.
1. Podstawa sa schematy i ich umiejetnosc czytania.
2. Zaopatrzyc sie w dwa rodzaje kontakta (czyszczacy i konserwujacy). Wtyczki, i kilka metrow pojedynczego przewodu o przekroju najlepiej 1,5 mm2, no,z troche papieru sciernego, zaciskarte do wtyczek, kombinerki, koszulki termokulczliwe, aparat fotograficzny i ogromna ilosc cierpliowsci smiley
3. Kontaktem przeczyszczamy kostki , i przelaczniki (pamietac nalezy ze dany element musi wyschnac po przeczyszczeniu)
4. Wtyczki najlepiej czyscic nozem tapicerskim a porem kontakt jak nie ma takiej mozliwosci to papier scierny i kontakt. Trzeba pamietac o tym by czyszczac zostawic jak naj miej rys.
5. uzywac koszylek termokulczliwych tak gdzie mozna , jak naj mniej tasmy , bo ta lubi schodzic po 2 latach.
6.Taki rezystorek lub inne ustrojstwo co jest na schemacie a u nas nie znajdziemy(czyt. w naszym 924 ktos to wymontowal) moze byc bardzo wazne wiec lepiej je dokupic.
7. uwaga do zagazowanych: gazownicy robia odciencie pompy na przedodzie co do niej idze (zielono czarny z tego co piamietam). Przecinajaj go na progu pod dzrzwiami i ciagna przewaznie cieniutkie przewody do przekaznika ktory jest pod maska. Skutkiem czego pompa dostaje za niskie napiecie i moze nienadazac z pompowaniem wtryskow. Zabic albo odcic jaja takim niech sie nie rozmnazaja glupoty. Przekaznik odcinajacy najlepiej umiescic kolo przekaznika pompy tak by wykorzystac zapas jaki jest na oryginalnym przewodze.
8. Rozbierajac dana kostke itp. zrobmy kilka fotek na ktorych bedzie widac co gdzie bylo podlaczone.

A to moja historia walki (w skrocie):
Przecyzscilem wszystkie wtyczki, przelaczniki i kostki, wymienilem kilka wtyczek co byly nie do wyczysczenia, dogialem porozginane co za luzno laczyly, przeciscilem wszystkie masy, ale dalej napiecie nie bylo tak jak powinno.
Wymienilem przewody idace od akumulatora do puszki z bezpiecznikami (przekroj 2x6mm2) co dalo mi okolo 0,3 V wieciej.
Dopiero po zdieciu deski okazalo sie ze pod deska nad skrzynka z bezpiecznikami jest takie wspolne podlaczenie mas z calej deski i wszystkich przyrzadow. Po wyczyszczeniu tego. teraz napeicie mam 12,7-13V przy zapalaonych swiatlach, wiatrakach i grzaniu tylniej szyby. a bez obciazenia 14 V. Porownujac napeicia bezposrednio na akumulatorze i voltomierzy , ten drugi wskazuje mi okolo 0,3 V mniej.
Trzeba pamietac o duzych odbiornikach pradu - pompa paliwa, swiatla, ogrzewanie tylnij szyby. Do nich przekazniki i przeowody powinny byc w idelanym stanie.


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup

Edytowane przez Ketchup dnia 17-11-2006 08:54
Autor RE: Elektryka
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-11-2006 21:38
Moze to taki OT, ale bycmoze sie komus przyda jesli bedzie chcial sie wybrac do elektryka.

Rozpialem wszystko i przeczyscilem przepalone styki itp itd. Nastepnie wzialem sie za "dochodzenie". Okazalo sie, ze dmuchawe mialem podlaczona gdzies do swiatla - prawy przod. Znalalzem "fachowo zmodernizowane" (czyt. przeciete) kabelki, ktore mialy byc podlaczone do przekaznika dmuchawy i podlaczylem. Wyjalem rowniez padackie podpiecie do swiatla i przepialem pod wyjscie bezpiecznika 9 - wg. schematu. Caly czas sie zastanawialem po kiego chuja ktos to tak podlaczyl, ale nic... jade dalej. Popodlaczalem wszystkie sterczace luzem kable i poodpinalem te ponad norme. Spialem wszystko do kupy...
Okazalo sie, ze nawet lampka pod maska swieci... ale to detal.
Nigdy nie mialem dlugich w reflektorach glownych - nagle mam, ale okazalo sie, ze swiatla mijania nie dzialaja.
Zaczalem szukac przyczyny... po kolei od skrzynki wg schematu, az po same swiatla szukajac dziury w calym.
Zatrzymalem sie na przelaczniku do dlugich swiatel. Wykrecilem kiere i go wytargalem. No i tu pies pogrzebany. Okazuje sie, ze jest totalnie stopiony w pozycji "mijania" - ktos widac chcial blyszczec po wsi, to zalozyl "se" pewno ksenony, albo conajmniej 120W na kazda lampe...
I co sie okazuje - wstawiam zworke, zeby zbadac, czy wogole to cos da... i okazuje sie, ze wszystko dziala.

POINTA: jakim trzeba byc debilem, zeby rozpierdolic cala elektryke tylko dlatego, ze wylacznik sie spieprzyl. Abstrahuje od konsekwencji "fachowej modernizacji"

PS: dawniej dmuchawa na pozycji 3 oznaczala koniec jazdy (brak zaplonu) teraz idzie jak burza

Pozdro,
Jacek/Elastic
Przepraszam za wyrazenia, ale az mi goraco jak to pisze




Edytowane przez ElastiC dnia 18-11-2006 21:43
elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 18-11-2006 22:09
JESZCZE KILKA HISTORII I BĘDZIE SCENARIUSZ "JAK POWSTAŁO KRZESŁO ELEKTRYCZE"smiley

Tak na marginesie to na forum już dawno ktoś pozostawoł opisy których tak usilnie szukałem. Ehhh.
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
Arturros
Użytkownik

Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06
Dodane dnia 20-11-2006 23:57
Elektryki ciąg dalszy!!!
Dzisiaj zająłem się cewką i jej zasilaniem, okazuje się, że kable które idą od cewki do "magicznej skrzynki, z napisem BOSCH" grzeją się, nie wiem czego jest to przyczyną, ale znalazłem na schemacie dwa rezystory 1 i 1,5 Ohma. Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak to wygląda fizycznie, gdzie to powinno być przykręcone, a może to te kable powinny mieć taki opór ? smiley Może ktoś wklei zdjęcie ?
No i oczywiście jak coś takiego istnieje, to chętnie zakupie.
POMOCY !!!
arturros@o2.pl 555857
Autor RE: Elektryka
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-11-2006 08:17
Arturros moze ci nie pomoge dokladnie w kwestii gdzie to jest itd, ale postaram sie dzisiaj do schematow dorzucic dwie kolejne strony pod tytulem: "umiejscowienie punktów masowych" oraz "umiejscowienie konektorow" - napewno kapke ci to pomoze (zawsze latwiej znalezc).

Pozdro,
Jacek/Elastic


elastic 4542351 www.d16.pl
Strona 1 z 2 1 2 >