Autor |
Łożyska tył |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 14:17 |
|
|
Mam problem
potrzebuje dokupić komplet łożysk do tylnego koła (te wchodzące do wachacza) na orginalne trzeba czekać około 3 - 4 tygodni... czy ma ktoś może wiedzę od jakiego innego samochodu mogłyby pasować?
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 14:38 |
|
|
Kulkowe, wewnętrzne 6206 C3 najlepiej izolowane czyli: 6206 C3 2RS
Rolkowe, zewnętrzne z tuleją przesuwną NU 206, lub NU 206E (wzmocnione). W sklepie z łozyskami po 10zł szt.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 16:18 |
|
|
O ile, co do pierwszego to się zgodzę z ceną za jakieś badziewne hiszpańskie. To wydaje mi się, że kupienie tego rolkowego poniżej 50-70 zł jest niemożliwe. Jak ostatnio pytałem to SKF kosztował zdecydowanie powyżej 100 zł. Gdzie są w tych cenach?
pzdr |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 17:05 |
|
|
Wielkie dzięki za info co do cen to są bardzo różne przykłady na stronie: http://www.lozyska.net.pl/
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 17:12 |
|
|
Ja płaciłem za NU206 chyba 8zł kilka lat temu. To jest łożysko maszynowe. Wtedy zestaw w sklepie motoryzacyjnym kosztował ok. 100 zł.
http://www.gieldalozysk.pl - wyrobicie się w 10 zł za stronę (komplet)
CP9A/4G63
We are not what we own.
Edytowane przez tkacki dnia 21-11-2006 17:17 |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 20:37 |
|
|
Ja za komplet dwa łożyska (rolkowe + kulkowe) i dwa simmeringi dałem nie dalej jak pod koniec sierpnia 33,27 PLN.
Wybrałem łożyska odkryte, bo i tak mam za dużo smaru i muszę go gdzieś wypaćkać
Kupiłem w "sklepie z łożyskami", tak jak napisał tkacki - są tą najzwyklejsze łożyska maszynowe.
Do tej pory przejechałem kilka tysięcy km. W zakrętach i na dziurach nie oszczędzałem Jest wspaniale. I dużo ciszej niż na starych, gdyby to nie było tyle roboty to bym sobie wszystkie łożyska powymieniał w kołach, ale... nie chce mi się |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 20:56 |
|
|
No to ja dałem ciała w takim razie - jakieś 5 lat temu dałem za to łożysko wałeczkowe chyba 120 zł w sklepie z łożyskami (co prawda jakieś super hiper japońskie ale jednak to tylko łożysko ). Pocieszam się tylko, że też jestem z niego zadowolony |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
Arturros
Użytkownik
Postów: 57
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.05.06 |
Dodane dnia 21-11-2006 22:44 |
|
|
A propo łożysk to może ktoś wie jakie wymiaty - parametry łożyska są w kolumnie kierownicy? Coś mi klekocze na małych obrotach. Może ktoś wie gdzie można takie kupić w Warszawie ? |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2006 09:17 |
|
|
W przypadku stalowego wachacza jest łatwo. W 924S i 944 po 86, gdzie jest aluminiowy wachacz z tyłu, z łożyskiem jest dramat. Jest tam wielkie zespolone dwurzędowe łożysko z kulkami 10mm. To już kosztuje.....
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 22-11-2006 09:45 |
|
|
jeszcze jedna sprawa. Jak nabić łożysko żeby go nie uszkodzić?
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 23-11-2006 19:19 |
|
|
Zasada jest jedna, jeśli nabijasz na wałek to używasz tulei o średnicy bieżni wewnętrznej łożyska i nabijasz waląc młotkiem w ową tuleję.
Jeśli wbijasz łożysko w piastę to używasz tulei o średnicy bieżni zewnętrznej, początkowo pukasz młoteczkiem delikatnie, patrząc czy łożysko się nie skosuje w piaście, później możesz trochę zwiększyć udar
A jak chcesz być profesjonalistą to wciskasz łożysko na prasie i lux.
P.S. Mówiąc tuleja miałem na myśli coś na kształ krótkiej rułki
Edytowane przez Damian dnia 23-11-2006 19:20 |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-01-2007 11:52 |
|
|
Jaka sila trzeba dokrecic łożyska z tylu ?? chodiz na ile nastawic klucz dynamometryczny.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-01-2007 14:08 |
|
|
Nie ma w handlu klucza dyn. o takiej skali. Tam jest olbrzymi moment, powyżej 200Nm.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-01-2007 15:08 |
|
|
Czyli jak dokrecic lozyska??? chyba jest jakis patent??
Ja w pasku dokrecalem do oporu i jeszcze pol obrota(teraz nie pamietam czy w tyl czy do przodu).
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-01-2007 16:13 |
|
|
Dokręć do oporu / zniszczenia narzędzia / tyle ile będziesz miał sił. Jesli nie zastosujesz rurki/przedłużki, to nie przeciągniesz nakrętki. Wszystko to oczywiście pod warunkiem, że tuleja międzyłożyskowa jest OK.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-11-2007 01:46 |
|
|
Pamieta ktos z was jakie sa rozmiary tych simmeringow na tyl?
|
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 23-11-2007 20:18 |
|
|
odswieze temat....
moze ktos wie gdzie parametry lozyska tylnego do 944?
bo mam lekkie luzy i chcialbym to zrobic... ale cena 500 zl za sztuke to troche za drogo tyle tu kosztoje...
na szczescie w pracy mam prase chydrauliczna i zmiana lozysk to czysta przyjemnosc...
bez zadnych mlotkow i takich tam 4-6 ton nacisku do tego spray i idzie..
|
|
Autor |
RE: Łożyska tył |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 23-11-2007 20:18 |
|
|
ee.... dwa razy ten sam post...
Edytowane przez troll oslo dnia 23-11-2007 20:19 |
|