Autor |
Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-08-2011 19:37 |
|
|
No więc tak zacznę od końca złom z anglii dotarł do mnie i zrobiłem wstępnie małe rozeznanie w terenie. Jak się jednak okazało silnik nie chciał zagadać, i co gorsza wał nie chce się obracać.
Sprawdziłem rozrząd - był ok - pasek i tak chciałem zmienić więc go ściągnąłem, założyć już nie dałem rady bo chciałem ustawić na znaki a wał się nie obrucił.
Wałek rozrządu pracuje oki - obraca się w pełnym zakresie.
Wał napędowy - obraca się powiedzmy 1/4 obrotu lub coś koło tego i na obu końcach się blokuje tak że ruszyć go nie idzie...
Skrzynia biegów to automat - ustawiona w pozycji "N" - próbowaliśmy też innych ale sytuacja bez zmian tylko P blokowało koła.
Silnik tak czy inaczej będzie trzeba wyciągnąć, częściowo rozebrać i będzie wszystko jasne, chociaż chciałem go wstępnie odpalić i zobaczyć co to warte to samo ze skrzynią. Zalany był świerzutkim olejem który chyba nawet nie pracował bo jest bardzo przezroczysty.
Przegrzebię foty to dorzucę w innym temacie, a gratów do sprzedania będzie całe mnóstwo... autko miało targę manualną... może komuś się coś przyda.
Może ktoś wie co to może być takiego ??- zastanawiam się np nad śrubą łącznika wału - gdyby nie była dokręcona mogłaby dawać taki efekt.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-08-2011 20:23 |
|
|
pytanie co bylo robione z motorem, co to za silnik? 2,0 ? moze planowany i zawory podpieraja tloki ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 03-08-2011 21:07 |
|
|
2.0 turbo chyba
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-08-2011 21:44 |
|
|
Skoro to turbo, to silnik jest już kolizyjny.
Rozrusznik kręcił silnikiem? Jeżeli tak to jest ok, że nie odpala to pewnie inna bajka.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-08-2011 21:45 |
|
|
Silnik 2,0 turbo. Rozrząd obecnie jest odpięty, i niezależnie od położenia wałka rozrządu silnik obraca się tyle samo. Myślałem że rozrząd jest źle ustawiony i może zawór blokuje więc odpiąłem rozrząd - pasek i tak chciałem dać nowy...
Sprawdziłem jak głęboko są tłoki żeby otwierające się zawory nic nie uszkodziły... a i tak nic to nie dało.
Wałek rozrządu da się obrucić normalnie o 360st i nie ma tam żadnych nienormalnych oporów i nic się nie blokuje.
Przez otwory świec sprawdziłem i tłoki chodzą w granicach obrotu wału... Na pewno nie opierają się o zawory... tłoki są za głęboko - tak mniej więcej w połowie cylindra.
Wydaje mi się że coś blokuje się w napędzie... tylko nie wiem co... sprzęgło jakieś jest czy nie?... nie znam się na automacie.
Edit:
Może się mylę... jeśli tak to proszę mnie poprawić, ale chyba nie ma za bardzo możliwości uszkodzenia tłoka lub zaworu kręcąc samym wałem przy odpiętym rozrządzie za pomocą zwykłego klucza... wydaje mi się że siła jest stanowczo zbyt mała - poza tym chyba tak sie właśnie rozrząd ustawia... kręcąc ręcznie, a wszelkie opory łatwo się wyczuje.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 03-08-2011 21:52 |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-08-2011 22:07 |
|
|
Raczej nie uszkodziłbyś zaworu kręcąc kluczem.
Może faktycznie coś w napędzie. Też nie mam pojęcia o automatach, wiem tylko
jak nimi jeździć
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 04-08-2011 08:22 |
|
|
Wygląda faktycznie na blokadę od strony sprzęgla . Ale dla pewności zalej cylindry olejem przez otwory od świec .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 04-08-2011 08:45 |
|
|
Pozostaje wyciągnąć skrzynię zanim zaczniesz dalej szukać problemów. Z tego co się orientuje to quo vadis 924 ma automat u siebie i chyba kiedyś pisał, że chętnie zakupi taką skrzynię.
Temat Twojego postu przypomniał mi jedną z moich pierwszych przygód z cyklu mechanika pojazdowa. Byłem świeżo po zdaniu prawka, auto to 126p i awaria - zerwany łańcuszek rozrządu. Jako młody ambitny człowiek zakupiłem nowy zestaw łańcuszka z kołami, oraz przez nadgorliwość nowe śruby do przykręcenia tych kół zębatych. Po skręceniu silnik za nic nie chciał wykonać obrotu - troszkę się obracał i koniec, ani rozrusznik, ani pych nie był w stanie zmusić go do odpalenia. Jak rozkręcałem mój nowo założony zestaw to okazywało się, że i wał i wałek rozrządu się kręcą... po dogłębnym przeanalizowaniu problemu okazało się, że nowe śruby, którymi przykręcałem koło zębate wałka rozrządu są troszkę dłuższe i blokują ten wałek
|
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 04-08-2011 09:48 |
|
|
Dostałem info od poprzedniego właściciela auta, że jakiś "bolec" lub "śruba" w obudowie sprzęgła czy przed skrzynią się poluzował i się wysunął... i stąd blokada wału Czyli trzeba wleźć pod auto i zobaczyć co i jak...
"one of the bolts on the bellhousing is loose and stops it turning over"
Jeśli to tylko ta pierdoła to po naprawieniu poskładam jeszcze motor do kupy i spróbuję go odpalić... byłoby ciekawie przejechać się po podwórku tym wynalazkiem.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 04-08-2011 12:38 |
|
|
A tak na przyszłość. W automatach jest sprzęgło hydrokinetyczne. Dwa wirniki w oleju, resztę załatwia fizyka. Bardzo fajna rzecz, w Volvo na przykład nie przewidywali nawet wymiany oleju (konwerter nie ma nawet zaworka ani otworu spustowego). Zalany w fabryce wystarczał na 20 lat. Wirniki się nie niszczą, bo nie ma elementów ciernych.
|
|
Autor |
RE: Zablokowany silnik... co może być przyczyną? |
qvo vadis 924
Użytkownik
Postów: 336
Miejscowość: Małopolska Chrzanów / Tomelilla- Szwecja
Data rejestracji: 16.08.06 |
Dodane dnia 04-08-2011 15:17 |
|
|
witam, Misiek przed dyfrem masz zaślepkę gumową , wyciąg ją i masz widok na kostkę łacznika wału ze skrzynią oraz podobny łącznik jest przy sprzęgle, latwo zlokalizujesz przyczynę blokowania.
Pozdrawiam Ryszard
Były:Moskwicz 412-1970, 126P-1976,Opel Rekord-1962,Mikrus 300-1958,Mercedes 300TD-1983,Opel Kadet-1980,Porsche 924-1977,MB 123-1985.924-1980 sprzedane
Jest: MB w210, 2,2 CDI, 2000r.I moje marzenie- FORD JUNIOR z 1932r. |
|