Autor |
2.5 n/a problem |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 19-08-2011 01:46 |
|
|
Witam,
w dużym skrócie:
1. Miałem masę oleju silnikowego w zbiorniczku wyrównawczym
2. pracujący (także na chłodno) silnik wywalał cały płyn z układu, zapowietrzał się, gotował płyn
3. auto trafiło do dobrego mechanika- zdjęta została głowica, uszczelka pod głowicą (victor reinz, od turbo) okazała się być w stanie idealnym, do tego nowa..
Nie puszczała oleju, a na głowicy nie widać żadnej rysy, pęknięcia.
W bloku też, mimo dość rzeczowych oględzin nie widać defektu- chociaż blok siedzi wciąż w aucie.
Stąd więc pytanie: czy te bloki mają jakieś szczególnie newralgiczne miejsce w którym lubią się posypać, jak np. okolice kanału olejowego? W którym miejscu najpewniej spodziewać należało by się nieprzyjemnej niespodzianki?- czy ktoś z Was już przerabiał ten 'niezbyt ciekawy' temat?
eh, pozdrawiam,
Cyryl |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-08-2011 08:19 |
|
|
Może trzeba było zapytać na forum przed pracami.
Sprawdzałeś wymiennik ciepła (woda-olej)? 94410716501
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 19-08-2011 08:23 |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 19-08-2011 08:37 |
|
|
Chlodnica oleju ....
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 19-08-2011 08:55 |
|
|
Kurde tak to jest jak ludzie odrazu daja Ci rade "uczelka pod glowica" nie znajac silnika...Mi tez kiedys prawie kazdy tak podpowiadal a przeciez zdejmowanie glowicy to GRUBA robota nie wspominajac juz o tym ze jak ktos za to placi to KOSZTOWNA. Szkoda ze wczesniej nei popytales ludzi na ten temat.
PS: tez wymienialem uszczelke pod chlodnica oleju no ale nei wywalalo mi plynu i nie gotowal sie...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 19-08-2011 09:55 |
|
|
Mechanik zamiast porządnie sprawdzić rozgrzebał pół auta.
Niestety takich mistrzów jest wielu, co gorsza potem mają problem złożyć.
Bardzo prawdopodobne jest, że masz jak pisał Qbak problem z wymiennikiem ciepła.
Życzę udane i szybkiej naprawy.
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 19-08-2011 10:07 |
|
|
Mechanik istotnie, może się pospieszył ze zdjęciem głowicy, ale też rozmawiałem z nim i zauważył, że to o czym mówicie nie rozwiązuje problemu olbrzymiej ilości powietrza w silniku.. Rozwiązuje?
Oczywiście ciężko postawić diagnozę w ciemno, ale im więcej sugestii tym lepiej dla mnie. Dzięki!
Edytowane przez Cyryl dnia 20-08-2011 23:52 |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-08-2011 10:37 |
|
|
Jeśli to nie uszczelka to z tego co piszesz musi być gdzieś pęknięcie. Głowicę sprawdzą Ci w każdym zakładzie zajmującym się regeneracją. Blok raczej trzeba będzie wyjąć z auta na inspekcję.
Wymiennik - czy uszczelka czy też sam wymiennik (bo one też są słabym punktem auta) powoduje tylko mieszanie się płynu i oleju (budyń).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-08-2011 14:46 |
|
|
odpowiedź na pytanie mogło by dać test na zawartość spalin w płynie chłodzącym. Może masz nieszczelność w układzie chłodzącym i się zapowietrza? co w efekcie też będzie wyrzucać płyn.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-08-2011 20:03 |
|
|
Qbak napisał/a:
Może trzeba było zapytać na forum przed pracami.
Sprawdzałeś wymiennik ciepła (woda-olej)? 94410716501
przemek84 napisał/a:
Kurde tak to jest jak ludzie odrazu daja Ci rade "uczelka pod glowica" nie znajac silnika...
Panowie.. Co Wy opowiadacie? Gdyby Cyryl nie napisał, że uszczelka jest w porządku, to pierwszym wyrokiem jaki by się pojawił to właśnie walnięta uszczelka. To jest pewne.
max944 napisał/a:
Mechanik zamiast porządnie sprawdzić rozgrzebał pół auta .
Niestety takich mistrzów jest wielu, co gorsza potem mają problem złożyć.
Co mechanik miał sprawdzić? Jeżeli nie ma w żadnym miejscu widocznego wycieku to w jaki sposób miałby się przekonać o tym czy nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą czy jakiś inny element wewnątrz silnika?
tetsumaru napisał/a:
Chlodnica oleju ....
Co z chłodnicą? Do wymiany? Naprawy?
Cholera.. nie miałem styczności z 44 i poza rozebraniem silnika tak jak zrobił to mechanik Cyryla nic innego mi do głowy nie przychodzi więc nie bardzo mogę pomóc, ale Panowie.. z Waszych wypowiedzi poza kwestionowaniem umiejętności mechanika nic nie wynika. Jeżeli na zewnątrz silnika żaden wyciek nie jest widoczny, to raczej nie ma wyjścia i trzeba rozebrać silnik aby zlokalizować uszkodzenie a może to być uszczelka, głowica, blok, wymiennik ciepła czy jakiś inny element przez który przepływa woda i olej. Została zdjęta góra.. nie widać uszkodzeń - pech. Zawsze przy okazji możesz sprawdzić stan poszczególnych elementów, żeby za pół roku znowu tego nie rozkręcać.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-08-2011 20:26 |
|
|
Mammoth napisał/a:
Panowie.. Co Wy opowiadacie? Gdyby Cyryl nie napisał, że uszczelka jest w porządku, to pierwszym wyrokiem jaki by się pojawił to właśnie walnięta uszczelka. To jest pewne.
Gdyby nie napisał że zrobił uszczelkę i głowicę. To bym napisał że albo uszczelka
albo głowica pęknięta albo wymiennik ciepła. Więcej standardowych punktów nie
kojarzą mieszania się wody z oleje.
Skoro pisze że uszczelka jest ok i głowica też (jak rozumiem sprawdzona na
szczelność) to kolejnym puntem będzie wymiennik. Jeżeli jeszcze nie sprawdziłeś
głowicy na szczelność to może głowica pęknięta między kanałami. Warto też się
dobrze przyjrzeć czystej uszczelce. Może być widać gdzie olej uciekał do wody.
I nikt tutaj nie kwestionuje umiejętności mechanika, staramy się pomóc podrzucając
różne pomysły. Nie jest to przecież łatwe na odległość, a że temat niezbyt przyjemny
to już inna sprawa. Trudno się robi przy aucie których jest mało.
Powodzenia przy naprawie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 19-08-2011 20:26 |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 19-08-2011 20:56 |
|
|
jestem w warsztacie.wymiennik odpada bo tam jest jedynie olej i woda.wiec skad powietrze?bardziej spytac chcialem gdzie jest w glowicy typowe miejsce w ktorym po przegrzaniu ona peka.bmw,mb maja takie punkty stale, stad pytanie. Glowice sprawdze jutro,jestem umowiony na rano w Krasniku. jak pisalem na bloku zadnych rysek, cylindry czyste chociaz drugi wyraznie jest wymyty od wody,tlok tez. Nie chce wywolywac burzy na forum ale prawda jest ze nie rozumiem podwazania a priori kompetencji mechanika dziala z rozwaga. Jutro bedzie wyrok.. Slowo klucz pozostaje to samo: ,Powietrze' dziekuje za odpowiedzi.dam znac. |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-08-2011 11:38 |
|
|
A moze uklad i chlodnica jest tak zawalona olejem z uszkodzonego wymiennika, ze nie odbiera ciepla z silnika - ten sie gotuje i tyle...
Wywala plyn od razu nawet na zimno czy do rozgrzania jest ok a pozniej temperatura rosnie i plyn sie podnosi?
Jako podstawa przed zdjeciem glowicy wyplukalbym caly uklad kilkukrotnie, zalal wodą i sprawdzil czy w zbiorniczku pojawiaja sie gazy spalinowe.
Sprawdzaliscie termostat, chlodnice czy jest drozna, pompe wody (!) czy sprawna? Widzialem kilka przypadkow wywalania plynu bez powodu z powodu ukreconej pompy.
Olej w ukladzie jest z powodu uszkodzonego wymiennika ciepla - nie zawsze sie on pojawia gdy uszczelka pod glowica jest uszkodzona.Szczegolnie gdy jest go duzo.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 23-08-2011 10:21 |
|
|
Dzwoniłem do MS, głowica trzyma ciśnienie, więc będzie splanowana i zostanie wymienione w niej wszystko, co trzeba.
Silnik przed zdjęciem głowicy był dokładnie wypłukany, chociaż cały czas nachodził do niego nowy olej. Zalawszy i odpowietrzywszy zimny silnik wodą wyrzucał ją całkowicie fontanną po 10-15s od włączenia. Pompa wody sprawna, łopatki nie są skoszone, chodzą, termostat też jest ok. Co do chłodnicy, to osobiście nie mam pewności. Wymiennika też nie ruszaliśmy. Jeszcze. |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 30-08-2011 20:40 |
|
|
Odebrałem głowicę,
[img]http://img94.imageshack.us/img94/4131/glowica44.jpg[/img]
Pytanie póki co teoretyczne- jaki koszt+czy ktoś ma- chłodnicę oleju? |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 30-08-2011 20:52 |
|
|
Cyryl, a mógłbyś podać numer części, ewentualnie - która strona z PET dla 944/924S? Bo nie kojarzę, o co dokładnie chodzi.
EDIT:
Ok, sprawdziłem. Nie chcę się Browarowi przed szereg pchać, więc jakbyś się z nim jakimś cudem nie dogadał - ja też mam.
Edytowane przez Pumba dnia 30-08-2011 21:01 |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-08-2011 20:53 |
|
|
Ja mam chlodnice oleju/wymiennik ciepla do sprzedania za rozsadna cene. Wymontowane mojego auta w pelni sprawna PW.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 30-08-2011 21:01 |
|
|
Aktualnie nie jestem w stanie podać numeru.. @b: dzięki! |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-08-2011 23:24 |
|
|
Mam chyba trzy jakby coś
Tylko pamiętaj że powinno się profilaktycznie wymienić oringi!
A tak w ogóle to udało się znaleźć przyczynę?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 30-08-2011 23:32 |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 18-09-2011 01:35 |
|
|
Ha, no i własnie. Oringi były, ale w takim stanie, że można śmiało powiedzieć, że ich nie było...chłodniczka oleju
wręcz latała luzem i stąd olej w płynie. Nowe oringi i uszczelka pod chłodniczkę całkowicie rozwiązały problem. Wsadziłem nowy termostat, zmieniłem jeden wentylator chłodnicy i skoki temperatury się uspokoiły. Wygląda na to, że przegrzana uszczelka głowicy skurczyła się i puszczała wszędzie po równo tak, że nie było tego widać gołym okiem. Po splanowaniu przyszła nowa uszczelka głowicy i pod dekiel i auto dostawszy nowy olej i filtr śmiga aż miło.
tak więc
1. wbrew pozorom uszczelka pod głowicą
2. oringi chłodnicy oleju w wymienniku ciepła.
Wrażenia-bezcenne. |
|
Autor |
RE: 2.5 n/a problem |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 18-09-2011 09:09 |
|
|
Fajnie, że udało się naprawić auto i w sumie dobrze, że nie była to bardzo kosztowna naprawa - choć pewnie regeneracja głowicy trochę kosztowała. No, ale przynajmniej wygląda jak nowa i będzie co wspominać przypominając sobie pierwsze 944
Do Wyrazowa się wybierasz?
|
|