924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Koni - naprawa/regeneracja
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 21-08-2011 10:11
Witajcie

Mam pytanie czy amortyzatory Koni można w Polsce dobrze i za rozsądne pieniądze naprawić?
Jak oceniacie uszkodzenie ze zdjęcia? Zastanawiam się nad zakupem kompletu takich amortyzatorów ale pytanie czy to ma sens

Z góry dzięki za podpowiedź
Pozdrawiam


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 21-08-2011 10:13
i jeszcze jedno zdjęcie


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-08-2011 10:36
Wg mnie to co pokazane na pierwszym zdjciu to "bump stop", bałwanek, odbojnik do którego zamocowana jest osłona tłoczyska - karbowana osłona. Sa to osobne części - sprawdź w PET - będzie jasne wszystko.


Siem
browar
eS
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-08-2011 11:11
Jeżeli to jest to o czym pisze Browar, a wygląda że jest to odbojnik właśnie, to
zdaje się że to jest 95134352700 i cena w ASO około 20e.

Z tego co widzę to jest M030, o którym słyszałem że nie specjalnie nadają się do
regeneracji (chodzi oczywiście o wymianę oleju, ew. uszczelnienie), ale nigdy nie
miałem z takimi kolumnami do czynienia.

A co jest popsute? Może są ok, tylko ten odbojnik popękany? Należy też dodać, że
wszystko zależy od ceny smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 21-08-2011 11:23
Teoretycznie zużyte są tylko odboje i faktycznie chodzi o rubber stop 951 343 52 700
Zawieszenie pochodzi z Turbo S '89
Spodziewam się jednak, że w 22 letnich amortyzatorach może wkrótce dojść do jakichś wycieków i skoro to jest nienaprawialne to nie ma chyba sensu smiley

Dzięki w każdym razie za pomoc


911 F
911 G
928 S
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-08-2011 11:31
Poczekajmy aż ktoś kto posiada takie amorki i próbował regenerować coś napisze.
Jest tu na forum sporo ludzi którzy powinni to wiedzieć smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 21-08-2011 17:07
powiem inaczej, ja o regeneracji koni nie slyszalem. wszedzie gdzie regenerują amorki z gazowo olejowych robia olejowe.
wyjątkiem są amortyzatory marki bilstein, które regenerują w zerkopolu, ale jako autoryzowany serwis bilstein nie sądzę żeby chcieli się bawić z koni.

PS. nie wiem skąd pochodzą te amorki, ale jeśli z niemiec to o ich stan bym się nie bał, tam ciężko zużyć amortyzatory.
jak mówią wszystko jest kwestią ceny.... a te kolumny tanie to nie są jako nowe.

znacznie większą zagadką są dla mnie gwinty, czy przypadkiem nie stoją.
bo jeśli nie były smarowane to mogą stać na amen.
3 miesiące temu męczyłem się z odkręceniem takich gwintów. stanęły mimo, że były nasmarowane, na szczęście po podgrzaniu opalarką wpuszczeniu trochę smarowidła udało się je ruszyć. na sucho mimo metrowej przedłużki nie szły.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 21-08-2011 17:17
1290383
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 21-08-2011 17:53
W takim razie ile wg Was jest wart taki zestaw?
Jak tak sobie przeglądam tu i tam to mnie w fotel wmurowało

http://www.paragon-products.com/Coil_Over_Kit_Koni_Cup_p/koni_cup_kit.htm

Pozdrawiam


911 F
911 G
928 S
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-08-2011 18:27
jeśli używka wyjdzie Cię w okolicach 500-600 zł kpl. to byłaby dobra okazja (tak sądzę smiley )


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-08-2011 19:30
500-600zł za komplet używek z DE to bym się nawet chwili nie zastanawiał!
Choć ja akurat na Koni nie jeżdżę, ale w sumie raczej dlatego że były dla mnie
za drogie.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 21-08-2011 19:53
Lamer napisał/a:
W takim razie ile wg Was jest wart taki zestaw?
Jak tak sobie przeglądam tu i tam to mnie w fotel wmurowało
http://www.paragon-products.com/Coil_Over_Kit_Koni_Cup_p/koni_cup_kit.htm
Pozdrawiam


A ja w ogóle bym się nie zastanawiał tylko brał zestaw z Paragon.
Masz nowiutkie amortyzatory, masz gwinty przód i tył, sam dobierasz sprężyny jakie chcesz. Jedyna wada to ta że jest to nieoryginalny zestaw. No i cena do przełknięcia (o ile nie dołożą cła + VAT) - aktualnie same amortyzatory ciężko kupić w PL poniżej 2k (ktoś się orientuje po ile aktualnie chodzą?).

Kupując używkę masz rosyjską ruletkę - może pojeździsz spokojnie kilka lat a może okaże się że amory są kompletnie zużyte, gwinty zapieczone itp. No chyba że możesz je kupić za bardzo małe pieniądze - wtedy można zaryzykować.

Z tego co wiem M030 jest nienaprawialny (chociaż zawsze znajdzie się jakiś magik) a nowe kosztują fortunę... Oczywiście chodzi o przód bo tył to same amory które bez problemu kupisz.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 21-08-2011 20:53
Zolty ma cholera wie ile przejechane. ale napewno wiecej niz 200tys Amorki sa bez zarzutu a gwinty obraca sie reka mimo ze ostatnie 3lata stal nie eksploatowany...jezeli stan jest obecny jest dobry i cena ok to mysle ze warto zaryzykowac. Niemniej najlepiej jest zainwestowac w bilsteiny bo masz zawieszenie "na zawsze" i za grosze regenerujesz z mozliwoscia zmiany przy okazji charakterystyki Komplet ok 2400.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 21-08-2011 21:08
Myślę, że masz na myśli B6 sport ale czy one są "plug and play" ?

Bo cokolwiek co ma w nazwie Bilstein i Motorsport kosztuje jakieś kwoty z innej planety

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?58=1&38=68402622&36=854&14=4&32=2988&10=0017818317047454018004&12=140

http://www.paragon-products.com/Bilstein_Escort_Cup_Coil_Over_Kit_p/bilstein_escort_cup_944-xdo.htm

Pozdrawiam


911 F
911 G
928 S
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 21-08-2011 22:03
Tak, pisalem o B6 i jesli sie zdecydujesz zanosisz do firmy na wzor amorki i dostajesz w cenie ok 600PLN sztuka.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 21-08-2011 22:54
A ja tak troszkę się wtrącę z innej beczki smiley czy ktoś mógłby zrobić fotkę jak amorki koni są regulowane? śruba od góry, dołu? jest do tego jakiś specjalny kluczyk czy coś takiego? smiley nie znam się na tym kompletnie a na necie żadnej dobrej fotki nie znalazłem.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-08-2011 23:43
Regulacja twardosci jest od gory. Podnosisz maske, zdejmujesz kapselek i masz regulacje. Przynajmniej z przodu. Mozesz obcazkami, ale generalnie daja do tego taka nakretke ktora sie naklada i reguluje smiley
Z tylu musisz wyciagnac amorek.

Jesli chodzi o cene to jak jakis czas temu sprawdzalem w aso to 2.5k pln sztuka na przod...


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne

Edytowane przez wampir dnia 21-08-2011 23:43
5215787
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-08-2011 02:16
smiley i co można tym kręceniem uzyskać? np w prawo jest bardziej twardo a w kręcąc w lewo jeżdzi się na "gumie", czy jakoś inaczej smiley Czy jest możliwość dokupić sobie taką nakładkę do regulacji coby nie bawić się obcążkami?

Ja regenerowałem u siebie amorki z przodu ale nie były to koni... tylko jakieś zwykłe coś. Po regeneracji przez 2 latka trzymały ponad 60-70% na przeglądach.
Przy regulowanych nie wiem czy jest to dobry pomysł żeby to rozbierać. Nie wiem na czym polega regulacja? zmiana np wielkości otworków przez które przepływa olej... gazowych chyba się nie regeneruje - nowego gazu pod ciśnieniem raczej nie napuszczą smiley chociaż w dzisiejszych czasach to kto wie.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 22-08-2011 04:47
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Koni - naprawa/regeneracja
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 22-08-2011 09:21
tylnych nie trzeba zdejmować całkiem, ale trzeba odkręcić u dołu i obrócić.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383