Autor |
Zbyt wysokie obroty? |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 09-09-2011 23:44 |
|
|
Mam problem. Po nagrzaniu mam obroty na poziomie 1200-1300. Czy to normalne? Wg mnie za wysoko.
Na zimno wydaje się ok - 1000-1100.
Druga sprawa: na zimnym silniku po przejechaniu 200m spada ładowanie i auto gaśnie. Po chwili odpala bez problemu. Nie bardzo wiem od czego zacząć poszukiwania. Na ciepłym - nawet delikatnie - bez problemu.
Edytowane przez rolo dnia 10-09-2011 08:18 |
|
Autor |
RE: Zbyt wysokie obroty? |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 10-09-2011 12:06 |
|
|
jaki silnik ?
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Zbyt wysokie obroty? |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 10-09-2011 13:30 |
|
|
2.0 125 KM. 924 z 1984 r. Na zimnym trzęsie jakby miał wyskoczyć. Na ciepłym ok, ale obroty 1200-1300. |
|
Autor |
RE: Zbyt wysokie obroty? |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 10-09-2011 22:30 |
|
|
cos z ukladem paliwa raczej jest,jak mocno nim trzesie to na 99% nie poduszki i obstawialbym cos z k-jetem,wtryskami,5tym wtryskiem czyli ogolnie caly uklad do przejzenia (skupilbym sie na sprawdzeniu pompy paliwa). Niech ktos bardziej zorientowany w temacie 2.0 Ci podpowie...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Zbyt wysokie obroty? |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-09-2011 13:00 |
|
|
Za to jak silnik odpala i potem pracuje (zimny/ciepły) odpowiadają głównie 3 elementy: Warm-Up Regulator (WUR), zawór dodatkowego powietrza i wtryskiwacz rozruchowy (tylko przy podpalaniu i kilka sekund po).
Obroty powinieneś mieć w okolicach 950 obr/min jak jest ciepły. Na zimnym mogą być trochę wyższe.
Objawy opisane przez Ciebie, moim zdaniem, wskazują na problem z WUR lub/i zaworem powietrza dodatkowego - normalka w K-Jetronicu. Niemal wszyscy to przechodziliśmy (lub przechodzimy, bo można z tym żyć).
Jeśli chodzi o zawór powietrza to sprawdzić go łatwo:
- jest przykręcony do kolektora dolotowego dwoma śrubami, z jednej strony dochodzi do niego powietrze z gumy, która doprowadza powietrze do przepustnicy, z drugiej strony jest gumowa rurka która prowadzi do puszki zbiorczej kolektora już za przepustnicą (ten zawór pozwala na tzw. "lewe powietrze" jak silnik jest zimny). Zawór podłączony jest do instalacji kostką w kolorze... (i tu nie pamiętam - chyba czarnym).
- wykręcasz zawór i patrzysz czy widać przez niego świat (powinno być widać), albo dmuchasz w niego i sprawdzasz czy swobodnie jesteś w stanie oddychać przy jego pomocy
- potem podłączasz 12V do zaworu i patrzysz czy się zamyka - powinien się zamknąć (choć nie pamiętam po jakim czasie - chyba pisze o tym chyba w Haynesie).
Trudniejsza sprawa jest ze sprawdzeniem (i ew. naprawą) WUR. Trzeba podłączyć się z manometrem do pracującego układu.
Jeśli masz jakieś zdolności manualne i chcesz za to zabrać się sam to napisz tu, potem przeczytaj kawałek książki o k-Jetronicu, a potem, jeśli się nie zniechęcisz po drodze, napiszę co dalej.
pzdr
jacek(pilatus)
ps. Oczywiście dodatkowo problem może być z jeszcze czymś innym, ale tak to już jest z "internetowymi poradami" bez oglądania samochodu, że potrafią być nie całkiem trafione.
Edytowane przez pilatus dnia 12-09-2011 13:01 |
|
Autor |
RE: Zbyt wysokie obroty? |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 12-09-2011 18:27 |
|
|
Cześć Jacek, bardzo dziękuję. Fajnie i obrazowo opisałeś co sprawdzić. Postaram się do końca tygodnia sprawdzić zawór. Można żyć z takimi objawami, jednak raz: szkoda auta, dwa: nie lubię jak coś nie działa . Mam fachowców z Jetronika koło domu, więc jak sam nie poradzę i znajdę chwilę, to podskoczę do chłopaków. Jak już się uporam to napiszę co i jak. Jutro wyciągam chłodnicę bo leje albo sama chłodnica, albo łączenie z wężem :/ |
|