Autor |
Opory na kierownicy |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 01-10-2011 22:13 |
|
|
Rozumiem, że bez wspomagania nie jest lekko, ale czy to normalne, że kierownica chodzi tak ciężko, że ja ledwo kręcę a żona wcale nie daje rady?
Im większe wychylenie koła kierownicy, tym trudniej. Co może powodować takie objawy?
Chciałbym przywrócić fabryczną sprawność.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 01-10-2011 22:57 |
|
|
Mam takie pomysły co można sprawdzić:
1. Skończone i zatarte łożyska mcpersona (nie klupie na wybojach?)
2. Z bardzo dociśnięta przekładnia
3. Brak smaru w przekładni albo rozwalone osłony przekładni przez które wleciał piach i zatarło
4. Brak powietrza w oponach? :-)
5. Jakieś inne łożysko w wale kierownicy. Ale nie wiem jakie bo nigdy nie rozkręcałem wału.
Edit: albo masz ze wspomaganiem i padła pompa.
Edytowane przez Filip dnia 01-10-2011 22:59 |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 01-10-2011 23:17 |
|
|
Oczywiście wspomagania nie mam. Ciśnienie w kołach też dobre
Nie pozostaje mi nic innego, jak sprawdzić (rozebrać) przekładnię i ew. regenerować. Łożyska faktycznie mogą być padnięte.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
btomek
Użytkownik
Postów: 349
Miejscowość: Białystok
Data rejestracji: 23.05.11 |
Dodane dnia 02-10-2011 11:09 |
|
|
Mam bez wspomagania i sytuacja jest identyczna. Objawy ciężko pracującej przekładni pojawiaja się przy parkowaniu i niskiej prędkości, podczas normalnej jazdy układ działa lekko, więc chyba ten typ tak ma
924S '86 wpisany do Rejestru Zabytków |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 02-10-2011 11:49 |
|
|
Polecam prysnąć WD-40 lub jakimkolwiek smarowidłem w spray'u na krzyżaki wałka łączącego kolumnę kierownicy z przekładnią... zwłaszcza na ten przy przekładni.. Jeśli pmoże, znaczy że krzyżaki są przytarte.
A tak przy okazji, może ktoś obdarzony fachową wiedzą napisze czy te krzyżaki trzeba co jakiś czas smarować (jeśli tak, to czym)..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
Arek
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Mysłowice
Data rejestracji: 07.11.10 |
Dodane dnia 02-10-2011 13:18 |
|
|
Krzyżaków sie nie smaruje chyba że mają fabryczną kalamitkę do smarowania (głównie tiry), generalnie jak padną są do wymiany.
Ja mam taki objaw nie w porsche ale w fieście mk3 co jakiś czas kierownicą nie da się praktycznie sprawnie kręcić w miejscu i pomaga pryskanie krzyżaka wd40 ale nie na długo. Może w porsche jest podobnie jeśli nie to jedynie cos z maglownicą. |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 02-10-2011 19:19 |
|
|
U mnie na postoju praktycznie nie da się przekręcić kierownicy :/
Wiadomo, jak koła są w ruchu, to skręcam, ale też nie ma lekko
Oczywiście nie oczekuję "lekkości" auta ze wspomaganiem, ale kręcenie kierownicą w 125p przy moim 924, to lajcik
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-10-2011 20:34 |
|
|
Hmmm, co Wy wiecie o "ciężkości" kręcenia kierownicą w 944 - zapraszam do siebie
A tak na serio - podnieś przód i zobacz jak się kręci kierownicą - powinno być praktycznie bez najmniejszego oporu.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Opory na kierownicy |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-10-2011 10:08 |
|
|
luz na sworzniu dolnym lub jego zatarcie też zwiększa opór na kierownicy.
U siebie w 924S mialem jeden sworzen wywalony o czym nie wiedzialem....
po wymianie pierwsze moje wrazenie bylo - jak lekko sie kreci kierownica...
wczesniej wymienialem przekladnię bo miala duzy luz gora dol z jednej strony i nie bylo az takiej roznicy w sile na kole kierownicy.
Generalnie uklad kierowniczy do sprawdzenia.
ps. generalnie w samochodach bez wspomagania to sie kierownica w miejscu nie kreci kiedys tego uczyli na kursach jazdy...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|