924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Opory na kierownicy
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 01-10-2011 22:13
Rozumiem, że bez wspomagania nie jest lekko, ale czy to normalne, że kierownica chodzi tak ciężko, że ja ledwo kręcę a żona wcale nie daje rady?

Im większe wychylenie koła kierownicy, tym trudniej. Co może powodować takie objawy?
Chciałbym przywrócić fabryczną sprawność.


924 '84 2.0 125 KM
Autor RE: Opory na kierownicy
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 01-10-2011 22:57
Mam takie pomysły co można sprawdzić:
1. Skończone i zatarte łożyska mcpersona (nie klupie na wybojach?)
2. Z bardzo dociśnięta przekładnia
3. Brak smaru w przekładni albo rozwalone osłony przekładni przez które wleciał piach i zatarło
4. Brak powietrza w oponach? :-)
5. Jakieś inne łożysko w wale kierownicy. Ale nie wiem jakie bo nigdy nie rozkręcałem wału.

Edit: albo masz ze wspomaganiem i padła pompa.

Edytowane przez Filip dnia 01-10-2011 22:59
1363292
Autor RE: Opory na kierownicy
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 01-10-2011 23:17
Oczywiście wspomagania nie mam. Ciśnienie w kołach też dobre smiley

Nie pozostaje mi nic innego, jak sprawdzić (rozebrać) przekładnię i ew. regenerować. Łożyska faktycznie mogą być padnięte.


924 '84 2.0 125 KM
Autor RE: Opory na kierownicy
btomek
Użytkownik



Postów: 349
Miejscowość: Białystok
Data rejestracji: 23.05.11
Dodane dnia 02-10-2011 11:09
Mam bez wspomagania i sytuacja jest identyczna. Objawy ciężko pracującej przekładni pojawiaja się przy parkowaniu i niskiej prędkości, podczas normalnej jazdy układ działa lekko, więc chyba ten typ tak ma smiley


924S '86 wpisany do Rejestru Zabytków
Autor RE: Opory na kierownicy
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 02-10-2011 11:49
Polecam prysnąć WD-40 lub jakimkolwiek smarowidłem w spray'u na krzyżaki wałka łączącego kolumnę kierownicy z przekładnią... zwłaszcza na ten przy przekładni.. Jeśli pmoże, znaczy że krzyżaki są przytarte.

A tak przy okazji, może ktoś obdarzony fachową wiedzą napisze czy te krzyżaki trzeba co jakiś czas smarować (jeśli tak, to czym)..


Don't panic!
8388751
Autor RE: Opory na kierownicy
Arek
Użytkownik

Postów: 58
Miejscowość: Mysłowice
Data rejestracji: 07.11.10
Dodane dnia 02-10-2011 13:18
Krzyżaków sie nie smaruje chyba że mają fabryczną kalamitkę do smarowania (głównie tiry), generalnie jak padną są do wymiany.
Ja mam taki objaw nie w porsche ale w fieście mk3 co jakiś czas kierownicą nie da się praktycznie sprawnie kręcić w miejscu i pomaga pryskanie krzyżaka wd40 ale nie na długo. Może w porsche jest podobnie jeśli nie to jedynie cos z maglownicą.
9540025
Autor RE: Opory na kierownicy
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 02-10-2011 19:19
U mnie na postoju praktycznie nie da się przekręcić kierownicy :/
Wiadomo, jak koła są w ruchu, to skręcam, ale też nie ma lekko smiley

Oczywiście nie oczekuję "lekkości" auta ze wspomaganiem, ale kręcenie kierownicą w 125p przy moim 924, to lajcik smiley


924 '84 2.0 125 KM
Autor RE: Opory na kierownicy
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 02-10-2011 20:34
Hmmm, co Wy wiecie o "ciężkości" kręcenia kierownicą w 944 - zapraszam do siebie smiley

A tak na serio - podnieś przód i zobacz jak się kręci kierownicą - powinno być praktycznie bez najmniejszego oporu.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Opory na kierownicy
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 03-10-2011 10:08
luz na sworzniu dolnym lub jego zatarcie też zwiększa opór na kierownicy.
U siebie w 924S mialem jeden sworzen wywalony o czym nie wiedzialem....
po wymianie pierwsze moje wrazenie bylo - jak lekko sie kreci kierownica...
wczesniej wymienialem przekladnię bo miala duzy luz gora dol z jednej strony i nie bylo az takiej roznicy w sile na kole kierownicy.

Generalnie uklad kierowniczy do sprawdzenia.

ps. generalnie w samochodach bez wspomagania to sie kierownica w miejscu nie kreci kiedys tego uczyli na kursach jazdy...


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383