Autor |
944S2 - problem z silnikiem |
seb_jak
Użytkownik
Postów: 71
Miejscowość: k/Piaseczna
Data rejestracji: 30.12.08 |
Dodane dnia 11-10-2011 12:55 |
|
|
Panowie, proszę o pomoc. Mam wielki problem z silnikiem w moim aucie.
Konkretnie chodzi o wycieki oleju do płynu chłodzącego. Sprawdzone już zostały chyba wszystkie elementy, których wady mogłyby być teoretycznie z nimi związane, ale dalej nie wiem co z tym fantem zrobić...
Opisując skrótowo wszystkie perypetie: Była wymieniana uszczelka główna podstawy filtra i wszystkie oringi, poza tym sama podstawa filtra też została wymieniona. Sprawdzana i planowana była głowica, wymieniona uszczelka. Ta procedura była w zasadzie wykonana 2 krotnie (najpierw przez Komancza, potem przeze mnie). Dodatkowo z uszczelką głowicy założony cały zestaw nowych uszczelek górnej części silnika.
Po tej całej akcji i płukaniu układu początkowo wyglądało to nawet optymistycznie, tzn. coś tam się zbierało ale układu nie da się wypłukać idealnie wiec w sumie można się było tego spodziewać. Niestety po pierwszej dalszej wycieczce w układzie chłodzenia zrobiło się kakao i stało się jasne, że dalej jest kicha
Na domiar - tak mi się przynajmniej wydaje - płyn chłodzący przedostawał się do komory spalania. Pojawiły się problemy z odpalaniem, woda trochę kapała z wydechu i trochę dymił na biało. Jeszcze w dużych ilościach ubywało płynu z układu. Nie dostawał się natomiast płyn chłodniczy do oleju, który cały czas był czysty i klarowny.
Podjęliśmy decyzję o rozbiórce całości, spodziewając się jakiegoś większego babola w bloku.
Ale po rozbiórce na oko wszystko OK, więc wszystkie elementy - blok, głowica, podstawa filtra - poszły jeszcze raz do sprawdzenia (tym razem inną metodą, testującą przez długi czas w wysokiej temperaturze).
Na szczęście, a zarazem niestety - wszystko okazało się być szczelne...
I teraz stoję przed dylematem co dalej z tym fantem zrobić... Wypstrykałem się szczerze mówiąc z pomysłów, a jeszcze dogłębniejsza analiza przekracza moją wiedzę i możliwości.
Można oczywiście wszystko złożyć do kupy na nowych uszczelkach (pojawiła się sugestia aby delikatnie splanować jeszcze blok) ale pewności że będzie ok, w świetle całej historii jaką tu i tak bardzo skrótowo opisałem, nie ma moim zdaniem żadnej...
Ewentualnie przychodzi mi do głowy spróbować z inną głowicą - gdyby jednak moja posiadała jakieś mikropęknięcie którego nie wykazało wielokrotne testowanie, co jednak wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne.
Tyle opisu. Poddaję temat Waszej opinii. Mam nadzieję, że udało mi się w miarę klarownie problem opisać.
Pozdrawiam
Sero
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944S2 - problem z silnikiem |
Arek
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Mysłowice
Data rejestracji: 07.11.10 |
Dodane dnia 11-10-2011 14:15 |
|
|
Swego czasu kolega miał taki przypadek że pękła chłodnica oleju, na początku nic nie wskazywało na to ale jak wytargał chłodnicę z tej obudowy ukazała się dziura w chłodnicy. |
|
Autor |
RE: 944S2 - problem z silnikiem |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-10-2011 14:47 |
|
|
Kolega Seb napisał: Była wymieniana uszczelka główna podstawy filtra i wszystkie oringi, poza tym sama podstawa filtra też została wymieniona
W S2 nie ma chłodnicy oleju takiej jak w 2,5, jest zewnętrzna chłodnica oleju jak w 944 Turbo... podstawa filtra też ma pewne tendencje do pękania.... ale z tego co Seb pisze wynika, że auto skończyło z problemem znikania płynu chłodzącego z układu, a problem płynu chłodniczego w oleju przestał występować.
Szczerze ja osobiście nie wiem co doradzić, bo Seb wymienił chyba wszystkie możliwe elementy...
Jeśli blok nie jest pęknięty - któraś ze ścian cylindrów - wydaje mi się, że się to czasem potrafi zdarzyć, to naprawdę pozostaje połączenie z głowicą, lub podstawa filtra....
kiedyś był artykuł na mytransaxle.de na temat ubijania motorów w S2, niestety teraz go już nie widzę, a dotyczył on właśnie jakiegoś problemu z przegrzewaniem się motoru, a w efekcie pękającego bloku...
Być może Olo924 będzie mógł pomóc skontaktować się ze stroną niemiecką.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 11-10-2011 15:03 |
|
Autor |
RE: 944S2 - problem z silnikiem |
seb_jak
Użytkownik
Postów: 71
Miejscowość: k/Piaseczna
Data rejestracji: 30.12.08 |
Dodane dnia 11-10-2011 15:06 |
|
|
Tak jak PieszczoH napisał - problem z pękniętą chłodniczką oleju może dotyczyć tylko silnika 2,5.
Na chwilę przed rozbiórką status był taki że:
-mam olej w płynie (co ma miejsce od początku walki)
-zbiera się płyn w komorze spalania
-brak płynu chłodniczy w oleju - tego problemu nigdy nie było
Sero
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944S2 - problem z silnikiem |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-10-2011 15:13 |
|
|
Seb a sprawdzałeś blok ?
może jedak jest z nim jakiś problem i pęknięcie w mało widocznym miejscu doprowadza do takich efektów ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944S2 - problem z silnikiem |
seb_jak
Użytkownik
Postów: 71
Miejscowość: k/Piaseczna
Data rejestracji: 30.12.08 |
Dodane dnia 11-10-2011 19:14 |
|
|
Blok był też sprawdzany. Na tym cały kłopot polega, że nie wiadomo jaka jest przyczyna...
Wszystkie elementy były sprawdzane w zakładzie przy Tarnogórskiej, ponadto głowica jeszcze wcześniej na Grochowskiej i Parowcowej.
Sero
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944S2 - problem z silnikiem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-10-2011 20:01 |
|
|
Ciekawy (niestety dla Ciebie) przypadek. W sumie nic więcej nie da się chyba
wymyślić, a przynajmniej nic mi teraz nie przychodzi do głowy. Takie kwiatki
powinny wyjść przy sprawdzania któregoś elementu.
Poczekajmy, może ktoś wpadnie na jakiś pomysł. Może uda się dokopać do
artykułu o którym pisze Pieszczoh.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|