Autor |
Szybkie wychładzanie silnika |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 14-10-2011 23:08 |
|
|
Czy to normalne, że w trakcie jazdy (nawet krótkiej) silnik traci temperaturę tak, że aż wskaźnik schodzi na białe początkowe pole? (tak go schładza powietrze z zewnątrz? )
Dla odmiany, nawet po dość krótkiej pracy jest gorący. I tak w kółko podczas kręcenia się po mieście
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-10-2011 00:24 |
|
|
Pierwsze co przychodzi na myśl to: ten typ tak ma. U mnie auto zachowuje się
podobnie. Jak stoję w korku to temp szybko rośnie, jak jadę to spada dość nisko.
To jak nisko zależy od tego jakie masz spadki napięcia na instalacji i co pokazuje
wskaźnik
Kolejna myśl to termostat, wymieniałeś? Teoretycznie jak cały czas otwarty, to
będzie się bardzo dobrze schładzał, natomiast wtedy w korku nie powinien się
grzać, ale 924 akurat tak ma. Nawet mimo otwartego termostatu w korku się
grzeje i włącza wentylator.
Ja miałem u siebie tak samo przed remontem, że w trasie zimą (dobrze -10stC),
924 się mocno schładzało i po wyjęciu termostatu okazało się że puszczał bokiem.
Wymiana na nowy niestety niewiele pomogła, sam nie wiem czemu... teoria
czasem się tego auta nie trzyma
Podsumowując. Jeżeli jeszcze nie zmieniałeś termostatu to warto to zrobić.
Koszt relatywnie niewysoki. Natomiast istnieje spore prawdopodobieństwo, że
termostat jest ok i będzie podobnie po wymianie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 18-10-2011 12:47 |
|
|
rolo napisał/a:
Czy to normalne, że w trakcie jazdy (nawet krótkiej) silnik traci temperaturę tak, że aż wskaźnik schodzi na białe początkowe pole? (tak go schładza powietrze z zewnątrz? )
Dla odmiany, nawet po dość krótkiej pracy jest gorący. I tak w kółko podczas kręcenia się po mieście
Taką samą sytuację miałem na początku mojej przygody z 924 - tzn. wskazówka podczas dłuższej jazdy spadała na sam dół skali... Wymiana termostatu pomogła o tyle, że teraz podczas jazdy wskazówka stoi zawsze na pierwszej kresce (80 stopni). Co do grzania, jeśli tylko wentylator sprawnie schładza płyn, nie ma się czym martwić.. Chociaż pewnie pomogłoby przepłukanie układu. Aa i zwróć uwagę na to czy wskazania zmieniają się przy włączaniu świateł, bo mogą nie być do końca wiarygodne.
Kiedyś znalazłem na forum taki obrazek - fajny, więc go powielę:
Don't panic!
miniver dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez miniver dnia 18-10-2011 12:47 |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 18-10-2011 13:34 |
|
|
Obrazek faktycznie przedni. Dzięki!
Wskazania nie zmieniają się przy włączaniu świateł. Wentylator działa sprawnie i w korkach nie mam problemu. Tylko kłopot z tym nadmiernym wychładzeniem - ale termostat już do mnie jedzie
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
btomek
Użytkownik
Postów: 349
Miejscowość: Białystok
Data rejestracji: 23.05.11 |
Dodane dnia 20-05-2012 11:27 |
|
|
Czy wymiana termostatu pomogła? Mam podobną sytuację, silnik podczas jazdy łapie temperaturę na pierwszą kreskę, wystarczy że troszkę postoi w korku to łapie temperaturę tak, że włącza się wentylator.
Zastanawiam się czy oprócz termostatu może wina leży np. w zapowietrzonym układzie chłodzenia?
Dodam, że mam 2.5.
924S '86 wpisany do Rejestru Zabytków
Edytowane przez btomek dnia 20-05-2012 11:28 |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-05-2012 14:48 |
|
|
U nie wskazania temperatury wody na włączonych światłach wskazuja niedaleko od 105 st.C właczenie wentylatora. Temperatura spada na wskaźniku dopierwszej kreski białej (80 st.C.), zaczyna troche rosnąć i wyłącza się wentylator - i tak wygląda cykl zawsze. Jak jadę to potrafi wskazywać pierwszą lub drugą kreskę - zależy od warunków.
Siem
browar
eS
Edytowane przez browar dnia 20-05-2012 14:49 |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 20-05-2012 15:53 |
|
|
Wymiana termostatu pomogła o tyle, że podczas jazdy silnik nie wychładza się do białego pola (poniżej 68 st.), a jedynie do pierwszej kreski (80 st.).
Niestety w korkach wygląda to tak, że auto bardzo szybko nagrzewa się powyżej 89 st. i załącza się wentylator który schładza silnik do 80 st. Wystarczy się zatrzymać na 30 sekund i znowu temperatura rośnie powyżej 89 st. i tak w kółko Efekt jest taki, że w korku wentylator chodzi praktycznie non stop. Też tak macie, czy mam coś nie tak?
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 20-05-2012 16:15 |
|
|
Czysty domysł / hipoteza - chłodnica mocno straciła na drożności.
Bo:
- z zewnątrz jest brudna i jest słaba wymiana ciepła
- wewnątrz jest zakamieniona
Jedyny sposób na weryfikację - wsadzić nową chłodnicę
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 20-05-2012 16:25 |
|
|
Simprez, potwierdziłeś moją hipotezę. Jeszcze miałem nadzieję, że ktoś napisze, że to norma, bo coś nie mam zapału finansowo-czasowego do wyciągania starej i wkładania nowej chłodnicy
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-05-2012 16:37 |
|
|
Niestety, ale jest to normalne. W sumie nie przyglądałem się swojej chłodnicy tak
jak to opisał Simprez z zewnątrz, raczej jest ok. Ja z uwagi na to że lubię jak temp
jest odpowiednia mam osobny włącznik w kabinie do wentylatora, bo na początku
stania w korku (lub kolejce do startu) wentylator włącza się w odpowiednich punktach,
ale po kilku takich cyklach zaczyna włączać się coraz później. Dlatego wolę włączyć
go na stałe aż do startu, a jak pogoda powyżej 30st to i na całą próbę na stałe
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Szybkie wychładzanie silnika |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-05-2012 17:23 |
|
|
Ja bym się tym nie martwił. Jeśli teraz nie schodzi poniżej białego pola to dobrze . A w korkach to mam tak, że temperatura jak wejdzie na 3 kreskę to załącza się wentylator i wyłącza, kiedy temperatura spadnie do 2 kreski i tak w kółko. A jechałem już w upałach jakieś 30 st.C. Jeśli nie wychodzi poza 3 kreskę to na moje jest wszystko w porządku i nie trzeba się martwić . Raz miałem taki przypadek, że to była zima i w korku wyszła mi na połowę czerwonej skali aż i zbliżała się do końca. Ale to było tylko raz może się termostat przywiesił. Chwilę później ruszyłem szybciej i podmuch obniżył temperaturę i za chwilę było już ok.
Dodam, że tego dnia podwoziłem akurat moją byłą i tata się śmiał, że mi go zaczarowała xD
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|