Autor |
Brak "stopów"... |
eyeless
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11 |
Dodane dnia 06-11-2011 01:21 |
|
|
924 z 1980r, stara pompa hamulcowa z dwoma czujnikami.
Przestały świecić stopy po miesięcznym staniu bez płynu hamulcowego. Wydaje się że pompa jest odpowietrzona (w odróżnieniu do reszty układu).
Z tego co rozumiem, trzy piny na czujniku, są po to aby zapalać światła lub wyświetlić brak płynu na konsoli. Zastąpienie jednego dwupinowym, nie powinno mieć na nic wpływu. Dopiero po podmianie obu, przestanie zapalać się ! w sytuacji braku płynu.
Czy dobrze myślę w sprawie czujników?
Czy muszę odpowietrzyć cały układ żeby czujnik zaczął się zwierać (masakra w przypadku gdy czujnik będzie walnięty, bo po jego wymianie zabawa zacznie się od początku...odpowietrzanie) ?
Czy znacie prawidłowe wskazania oporu dla dobrze działającego czujnika?
Z góry dzięki za pomoc/sugestie/informacje.
Pozdrawiam, Wojciech. |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 06-11-2011 01:55 |
|
|
Ten patent z czujnikiem w pompie jest kapryśny - też mi się zdarza - pomaga czestsze i ostrzejsze używanie hamulców
wydawało mi się że był na forum wątek ale nie udało mi się znaleźć
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 06-11-2011 01:56 |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2011 08:30 |
|
|
Nie pamietam, ale w 924 chyba tez... chyba ze tematu nie zrobumiałem, ale czujnik od zapalania stopów jest przy pedale stopu wkręcony na klucz 17 ... wpada do niego wiazka z dwoma zyłami, kostka ma piny do siebie prostopadle. Na pewno tak jest w 944, ale w 924 nie pamietam, wiem ze w audi 200turbo tez tam wymienialem czujnik i był przy pedałach.
Wczesnie jest, moze nie o to chodzi, a ja dopiero wstałem
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
eyeless
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11 |
Dodane dnia 06-11-2011 12:15 |
|
|
Są dwa rodzaje układów. W starszym za stopy odpowiadają dwa czujniki wkręcone bezpośrednio w pompę. Czujniki są trójpinowe i prawdopodobnie (tego jeszcze nie wiem) odpowiadają kolejno za lewą i prawą lampę. Już wiem że można je zastąpić dwupinówkami (np z trabanta1,1) a awaryjne włączenie znaczka ! rozwiązać przez podmianę oryginalnego korka na jakiś z czujnikiem (tu tylko domysł).
Zresztą jeden mam już nieoryginalny dwupinowy i wszystko działało. Jednak teraz po dłuższym postoju bez płynu hamulcowego, stopy padły.
Jak pisałem wcześniej, pompa jest odpowietrzona a mimo to stopów brak. Wychodzi że trzeba będzie odpowietrzyć dokładnie cały układ i dopiero wtedy zobaczę czy światła wróciły. Jeśli nie, to znaczy że któryś czujnik (może oba) są uszkodzone. Wtedy zabawa zacznie się od nowa....
Stąd pytania:
Czy mam dobry tok rozumowania?
Czy zna ktoś opór jaki dają czujniki (bez ich wykręcania można je wtedy sprawdzić)?
Czy ktoś miał już podobny tego typu cyrk ?
Pozdrawiam, Wojciech. |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-11-2011 13:44 |
|
|
Jeżeli opór jest gdzieś podany to albo Haynes albo serwisówka. Mam pompę nowego
typu, więc niestety zerowe doświadczenie z tą.
Tak żeby było jasne, sprawdzałeś na krótko czy światła się w ogóle świeca
i cały problem nie leży gdzie indziej?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
eyeless
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11 |
Dodane dnia 06-11-2011 15:32 |
|
|
Sprawdzone ... spięte na krótko działa. |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
eyeless
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11 |
Dodane dnia 10-11-2011 19:02 |
|
|
Ogarnąłem temat świateł.
Jednak pojawił się inny problem. Tylne hamulce blokują koła szybciej niż przód. Wcześniej (przed wymianą cylinderków, szczęk, uszczelek zacisków) nie było takiego problemu.
Czy powodem może być fakt iż obecne cylinderki są cylinderkami z "garba"?
Nie potrafię też zlokalizować korektora siły hamowania. |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-11-2011 20:27 |
|
|
Nie ma czegoś takiego jak korektor w 924. Jest układ krzyżowy. Prawy przód - lewy tył. Lewy przód - prawy tył. Może być to problem ze zbyt dużymi cylinderkami z tyłu, ale lepiej napisz co zrobiłeś z przodu. Piszesz że wymieniłeś uszczelki w przednich
zaciskach, a w jakim stanie były tłoczki? Nie były porysowane oraz czy poprawnie
złożyłeś zaciski? (wycięcie tłoczka powinno być na dole pod odpowiednim kątem)
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
eyeless
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11 |
Dodane dnia 10-11-2011 20:38 |
|
|
I tu chyba będzie pies pogrzebany. Przyznam bez bicia, że kompletnie zapomniałem o ustawieniu cylindra wycięciem pod kątem 20'.
Same cylindry były w dobrym stanie. Brak wżerów, nalotu, rys.
Jeśli ktoś jeszcze ma jakąś koncepcję to proszę pisać.
Qbak dzięki za sugestie.
13.11.11
Podsumowanie problemów (może komuś się przyda).
W samochodach do 1980r (tu lepiej sprawdzić) występowała pompa hamulcowa z dwoma gniazdami "hydraulicznego czujnika świateł stop".
Czujniki posiadają trzy piny. Jeden to wejście +12, drugi to wyjście na stop, trzeci daje sygnał na kontrolkę deski rozdzielczej (!).
Czujniki odpowiadają kolejno za dwie sekcje, to też spokojnie może się jeden zepsuć a "stopy" i tak będą.
Kupienie trój pinowego zamiennika okazało się niewykonalne. Jednak na rynku jest sporo czujników z identycznym gwintem, ale dwoma pinami (trabant 1.1, wartburg 1.3, żuk, nysa, vw T1/2....). Po zastosowaniu takiego zamiennika, mamy już światła; nie mamy kontrolki(!).
W zasadzie można bez tego żyć. Szczególnie że w przy oryginalnej instalacji, dowiemy się o braku płynu dopiero gdy, już praktycznie nie ma go w zbiorniku.
Jeśli jednak upierać się przy (!), to trzeba kupić pasujący korek zbiornika z pływakiem i podpiąć w instalację zamiast trzeciego pinu oryginalnego czujnika.
Czemu nie kupić czujnika w ASO?
Porsche zaśpiewało sobie 162pln za jedną sztukę.
Zamiennik dwu pinowy kosztuje ok 15pln.
Czyli składając układ na zamiennikach + ewentualny korek z pływakiem + płyn hamulcowy, można się zmieścić w kwocie ok 100pln a nie ok 350.
U mnie siedzi jeden zamiennik i jeden oryginał (bo padł w nim tylko pin od stopu, a kontrolka działała).
Co do wspomnianych problemów z blokowaniem kół tylnych przed przednimi, to pomogło ustawienie cylindra w zacisku (uwaga Qbak-a) i kolejne odpowietrzenie układu.
Pozdrawiam wszystkich, Wojtek.
Edytowane przez eyeless dnia 13-11-2011 12:03 |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2012 12:05 |
|
|
Podepnę się pod temat. Gdzieś zniknęły mi światła stopu. 2 kable przy pedale hamulca spiąłem na krótko i dalej brak świateł, natomiast miernik wskazuje że prąd do tych kabli dochodzi. Bezpieczniki całe, pompa hamulcowa bez wyjść elektrycznych. Gdzie szukać problemu?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-05-2012 20:46 |
|
|
Może sprawdzić po prostu stan żarówek ? Warto też zrobić inspekcję gniazd żarówek - najlepiej wymontować całkowicie tę blachę ze środka lamp, poprawić, przeczyścić tam na nich co trzeba. |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-05-2012 20:53 |
|
|
Ja bym podmienił bezpiecznik. Może masa gdzieś słaba. Sprawdzanie na miernik jest
czasem mylące. Sprawdza się dlatego właśnie na żarówkę.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-06-2012 20:17 |
|
|
Dzięki chłopaki udało się. Wymieniłem bezpiecznik, przeszlifowałem wszystkie styki i miejsca pod żarówki i stopy zadziałały. Profilaktycznie sprawdziłem wszystkie światła w tylnych lampach, działały ok. Jednak chwilę później straciłem światła cofania. Bezpieczniki całe a prąd ze wstecznego mi nagle zwiał.
Co może być tym razem?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-06-2012 20:50 |
|
|
Teraz pozostaje inspekcja stanu instalacji. Jest z tym trochę zabawy ale warto poświęcić na to czas i zrobić to dokładnie. |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-06-2012 21:01 |
|
|
Problem w tym że ja jestem elektrycznym analfabetą. Patrzyłem na schematy i próbowałem coś zrozumieć i niewiele to dało. Żebym wiedział dokąd idzie kabel od wstecznych, jaki bezpiecznik, przekażnik czy też coś innego sprawdzić to mógłbym spróbować. Najbardziej mnie wkuża to że coś w jednej chwili działa a za chwilę znika a ja nie rozumiem dlaczego.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-06-2012 21:30 |
|
|
1.Stara instalacja + ewentualne "patenty" i druciarstwo poprzednich właścicieli i takie są niestety efekty.
2.Też byłem analfabetą w temacie. Zapoznanie się z podstawami elektrotechniki wymusił u mnie wyjazd mojego "magika" za granicę. No więc czytałem, ćwiczyłem, kupiłem multimetr i ..... cały czas się uczę - było i jest warto. Jeśli jednak rzeczywiście nie Masz do tego smykałki - lepiej zleć tę robotę bieglejszemu specowi. |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 06-06-2012 21:31 |
|
|
Czytam o Twoich "problemach" i mam jedną uniwersalną radę: Pomyśl chwilę! Jeśli coś działało zanim zacząłeś dłubać, to rozwiązanie masz pod ręką - czyli tam gdzie zaglądałeś. Tak samo z klaksonem - zaczął trąbić jak ruszyłeś kierownicą.. więc gdzie jest problem? W przekaźnikach, bezpiecznikach czy przy elemencie którym ruszałeś? Kręcisz fajerą i klakson się odzywa więc przetarty przewód masowy. W którym miejscu? No nie mów, że ktoś ma to Tobie narysować.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 07-06-2012 17:35 |
|
|
Niestety - do całej tej zabawy niezbędna jest znajomość czytania schematów elektrycznych & język conajmniej angielski. Na zachętę podrzucam linka
Opis głównej skrzynki bezpieczników/przekaźników : http://www.connact.com/~kgross/FAQ/944faq12.html |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 07-06-2012 19:08 |
|
|
Dzięki Madmax, zlokalizowałem bezpiecznik/ przekażnik odpowiedzialny za problematyczne elementy. Wymieniłem kolejny bezpiecznik,który niby był dobry na 2 dobry i teraz światła cofania działają. Co jest z tymi bezpiecznikami co udają sprawne a nimi nie są? Co do oddania auta do fachowca, to nie jest to takie proste, najpirw trzeba takiego znaleźć. Podobno bardzo dobrzy, godni polecenia fachowcy od elektryki jak i mechaniki samochodowej odwalali mi bube. Dlatego z Waszą pomocą próbuję sam dojść do rozwikłania problemu. Wielkie dzięki za wszelką pomoc.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Brak "stopów"... |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 07-06-2012 19:51 |
|
|
Przeczysc blaszki i wymien wszystkie bezpieczniki na "miedziane" zamiast "aluminiowych" i problemy znikna jak za dotknieciem czarodziejskiej różdżki...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 07-06-2012 19:52 |
|