Autor |
Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 08:33 |
|
|
Może wam się wyda to pytanie dziwne, w sumie mi też się wydaje trochę dziwne ale bawiłem się ostatnio z łożyskami w wale transaxle i... strasznie jest ciężki ten wał. Czy nie można by tej ciężkiej stalowej rury czymś zastąpić lżejszym ? Aluminium ? Włóknem węglowym ? Tak się zastanawiam czy to, że jest to z tak grubego i ciężkiego materiału zrobione spełnia jakąś funkcję w sensie wytrzymałości...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 09:26 |
|
|
Super temat. Juz kiedys nad tym myslalem. Jest nawet na 924board ktos kto zrobil taki aluminiowy wal.
Bylem juz na etapie poszukiwnia rury ale... Nie ma w sprzedazy dokladnie takiej srednicy wiec na pewno trzeba zrobic podstawy lozysk walu od nowa. Duzo szersza rura byc nie moze bo koliduje ze srubami przy dzwonie sprzegla. Ciensza tez nie za bardzo bo alu slabsze niz stal.
Znalazlem nawet w necie jakies porownanie o ile element aluminiowy powinien byc grubszy by byl porownywalny do danego elementu ze stali ale gdzies juz mi to ucieklo. Pewnie bilek by pomogl.
Moim zdaniem naprezen duzych w obudowie nie bedzie. Zaden ciezki elemnt na niej nie wisi, utrzymuje tylko silnik i skrzynie w odpowiedniej pozycji, przekazuje moment obrotowy o przeciwnym kierunku niz wal. Mysle ze alu by sie sprazwdzil.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 09:46 |
|
|
Muszę poszukać rury alu. Tylko jak będzie grubsza to niekoniecznie lżejsza Czyli musi to być tej samej wytrzymałości czy może być cieńsze, hmm ? W ogóle to ta rura mogłaby być o średnicy zewnętrznej łożyska bez tych gum i elementów, w które łożysko się wkłada. Tak żeby wcisnąć w rurę same łożyska bez gum itd.
Takie luźne pomysły...
A co powiecie na jakiś kompozyt...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 30-11-2011 09:46 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 30-11-2011 09:54 |
|
|
W ostatnim Mercedesie AMG SLS jest też układ transaxle i wał wykonany jest z kompozytów. Waga całego wału z obudową to 18kg i przenosi moment 650Nm.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 09:56 |
|
|
Znalazlem!
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/611505-building-aluminum-torque-tube.html
a tu fota calosci:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=35846&highlight=aluminium+tube
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 30-11-2011 10:03 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 30-11-2011 10:26 |
|
|
Michał robimy
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 11:29 |
|
|
No dobra, a rura mniejszej średnicy tak żeby łożyska wcisnąć bez niczego to głupi pomysł czy dobry ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
Marco
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Stara Miłosna
Data rejestracji: 28.09.09 |
Dodane dnia 30-11-2011 11:31 |
|
|
Michał, zróbmy takie coś
'82 924 było fajne
Pug 106 rallye był bestia
Forek 2.0 XT najlepsze co miałem
Legacy 2.0 pan złotek jeździ na forum
Volverine Turbo, 280 koni było szybko i wygodnie
Omega '02 v6 była wygodna
Czasem Czarna Bestia ze świnką
Był hawk '06
Jest Legacy '08 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 30-11-2011 12:17 |
|
|
to nad czym sie głowisz rozwiązano w 928 - link- http://www.928motorsports.com/parts/aluminum_torque_tube.phprozsądku wymaga analiza ceny przedsięwzięci azysku z wagi bo wyzwaniem jes dokładność i wytrzymałość alamentu. Czego oczekujemy od takiego manewru w sumie ekonomicznego.
niedługo zacznę pisać o poizyskiwaniu leprzych osiągów poprzez różne techniki w motoryzacji wyczynowej Posaram się też pokazać jak tosię robi i jaki jest zysk procentowy z efektów w stosunku do zangażowanych środków . Bo prrzecież jak by nie chodziło o kaskę to poprostu kupilibyśmy szufladkę a rezta przy treningu już by się koło nas kręciła . |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 12:25 |
|
|
Poprawny link: http://www.928motorsports.com/parts/aluminum_torque_tube.php
Ciekawe. A tutaj też łożyska są w "blokach". A ja się jeszcze zastanawiam czy nie można łożysk wcisnąć bezpośrednio w rurę (mniejszej średnicy).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 17:29 |
|
|
GaZiK napisał/a:
Michał robimy
TAK, TAK, TAK!!!
W takie tematy zawsze wchodzę chętnie!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 30-11-2011 22:31 |
|
|
ZYSK Z POWAŻNEJ INGERENCJI W KONSTRUKCJE ZESPOŁU NAPEDOWEGO
Zarabiamy około 10 kg co jest w tym aucie równowazne 1PS . Dwa razy więcej koni uzyskasz w swoim aucie robiąc porządek w obwodzie wysokiego napięcia [nowe dobre kable ,cewka .dobre ustawienia].
Właściwie podam ogólne wartości procentewego uzysku mocy z okreslonych ingerencji w motor.
1,5% - FILTR POWIETRZA STOŻKOWY
2,0% - ZASILANIE ZIMNYM POWIETRZEM -Izolacja gorących punktów stworzenie obniżynej temp. zasilania i podwyższynej wydechu. http://www.alamomotorsports.com/thermotec/?#TH1
tu są też szersze porady
2,0% - ingerencja w ECU
2,5% - ingerencja w głowice gniazda ,kanały dolotowe ,powiękrzanie przestrzeni w kanałach do i wylotowych [np skrócenie prowadnic za. ]
2,5%,- uwolnienie wydechu [ogólnie]
2,5% obniżenie i super wyważenie mas wirujących [wszystkie koła i elementy wirujace jakie ma auto]
1,5% to co pisałem na wstepie czyli prace w obwodzie zapłonu .
WSZYSTKIE TE PRACE MOZNA ROBIC NIEZALEŻNIE PRAWIE BEZ UNIERUCHMIANIA POJAZDU I SUKCESYWNIE OBSERWOWAĆ POZATYWNE WYNIKI
PS .Mogę dostarczyc na zamówienie wszelkie markowe materiay THERMOIZOLACYJNE i wygłuszające również samoprzylepne. WOJCIECH. |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 30-11-2011 22:43 |
|
|
DOŁĄCZAM TABELKE KALKULATOR - Prosze się nie sugerowac produktem to takie sobie rozwiazanie ze sklepu modelarskiego ale tabelki fajne - http://www.electricsupercharger.com/cgi-local/product-selector.cgi |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 23:21 |
|
|
Wal jest jednym z elementow na ktorym mozna zdjac sporo masy. Niestety moc nie do konca zastapi mase zdjeta z auta - poza przyspieszeniem zyskujemy na zwrotnosci, a to bezposrednio przeklada sie na czasy. Nie zawsze wieksza moc jest poządana.
Fakt, ze przerobka dosc kosztowna i niezbyt prosta ale za to ciekawa, dodatkowo element staje sie bezkorozyjny i mozna tak zprojektowac, ze latwo bedzie wymienic pozniej lozyska.
10kg zaoszczedzone na wale + kilka innych modyfikacji po 10kg i mozna wywalic kilkadziesiat kilogramow co daje juz duza roznice.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 01-12-2011 11:56 |
|
|
pomysł ciekawy i jeśli koszty nie będą kosmiczne to rozważę współudział.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 01-12-2011 12:34 |
|
|
Pewnie połowa forum się zdecyduje Ja też jestem zainteresowany.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 01-12-2011 14:23 |
|
|
Szykuje sie naprawde fajny projekt
Jesli tylko dojdzie do skutku to nie chcialbym, zeby mnie w nim zabraklo
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Co by zrobić z tym ciężkim wałem |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 01-12-2011 15:29 |
|
|
Witam,
a może z grafenu?;d
Ciekawe czy doczekamy takich czasów
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|