Autor |
Problemy z elektryką 924/944 |
koloko
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 02.10.10 |
Dodane dnia 30-11-2011 10:43 |
|
|
Mam parę problemów z elektryką w moim 944 84' (elektryka starego typu)
Zanim zacznę wybebeszać wszystkie kable, zapytam na forum czy moje problemy nie są typowe i nie da się tego naprawić bez jakiejś mocnej ingerencji w elektrykę.
1. Problem z radiem.
Wywala bezpiecznik radia (czasem bezpiecznik w radiu) ale po paru chwilach, radio uruchamia się tylko na chwilę (głośniki nie są podpięte)
2. Wycieraczki
Nie działa pierwszy bieg - przerywany. Nie mam pewności czy to przekaźnik - swoją drogą gdzie on jest?
Próbowałem na paru manetkach, nawet na nowej (zamiennik dla golfa mk1 i passata b1)
3. Spryskiwacz
Pociągnięcie manetki powoduje spięcie. Pompka jest sprawna - podłączyłem na krótko.
4. Halogeny
No cóż... włączyły się nie wiem jak, kto wie jak je wyłączyć/włączyć. Jakaś kombinacja przycisków?
5. Nawiew
czy nawiew ma pracować cały czas? Nawet po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka?
6. Lambda
Czy ktoś wie, gdzie powinna być podłączona lambda? Mam pod deską rozdzielczą 3 ucięte przewody od niej...
Czy ktoś posiada schemat wyjść ze skrzynki bezpieczników?
Znalazłem od golfa mk1, ale nie jest w 100% taka sama.
Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Czy posiada ktoś przekaźnik grzania tylnej szyby i zapięcia pasów?
Porsche 944 1984
Edytowane przez koloko dnia 30-11-2011 12:45 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-11-2011 13:13 |
|
|
1. Tu masz schematy: http://www.pelicanparts.com/944/electrical/944_electrical_diagrams.htm - ewentualnie kup poradnik Haynes'a.
2. Opis skrzynki bezpieczników/przekaźników: http://944-world.com/earlyfusepanel.html
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-11-2011 13:15 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
koloko
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 02.10.10 |
Dodane dnia 30-11-2011 17:31 |
|
|
Ehh... Dzięki madmax332, ale to wszystko mam dokładnie przeanalizowanie, chodzi mi o schemat wyjść ze skrzynki bezpieczników - coś jak na rysunku.
Rysunek dotyczy Golfa mk1 przed liftem i nie wiem czy wszystko jest tak samo.
Porsche 944 1984
koloko dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez koloko dnia 30-11-2011 17:31 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-11-2011 21:23 |
|
|
Znaczy jak rozumiem - nie Masz oryginalnego panelu z 944 i Próbujesz dostosować zbliżony z Golfa ? Jeśli Masz oryginał - przy pinach są przecież cyferki (jak zresztą pokazałeś w załączniku), które mówią gdzie "wychodzi" dany przewód. Tu Masz przewodnik po tych cyferkach: http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-11-2011 21:46 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
koloko
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 02.10.10 |
Dodane dnia 30-11-2011 21:56 |
|
|
Mam oryginalną skrzynkę bezpieczników i to co podesłałeś będzie BARDZO pomocne w ogarnięciu bałaganu po poprzednim właścicielu.
Wielkie dzięki za DIN 72552!
Porsche 944 1984 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-11-2011 23:45 |
|
|
Norma DIN nie ma NIC wspolnego z numeracja przewodow na skrzynce!
To tylko uniwersalne nazewnictwo sygnalow wystepujacych w instalacjach elektrycznych by np elektryk wiedzial jaki sygnal idzie danym przewodem - czasami numery DIN wystepuja np na wlacznikach, elementach wykonawczych itp.
Do czego jest podpiety dany pin ze skrzynki mozna wywnioskowac ze schematow w HAYNESIE dla 924 - zbiorczego opisu pinow nie ma.
Rozpinales z tylu wszystkie kostki ze skrzynki - sa ponadpalane piny? Jesli nie to szukaj usterek w patentach a nie w skrzynce.
1. Problem z radiem.
Wywala bezpiecznik radia (czasem bezpiecznik w radiu) ale po paru chwilach, radio uruchamia się tylko na chwilę (głośniki nie są podpięte)
Skopane radio lub zwarcie na przewodach glosnikowych
2. Wycieraczki
Nie działa pierwszy bieg - przerywany. Nie mam pewności czy to przekaźnik - swoją drogą gdzie on jest?
Próbowałem na paru manetkach, nawet na nowej (zamiennik dla golfa mk1 i passata b1)
prawdopodobnie skopany przerywacz - jest w skrzynce ale nie pamietam ktory to jest - zerknij do HAYNESA
3. Spryskiwacz
Pociągnięcie manetki powoduje spięcie. Pompka jest sprawna - podłączyłem na krótko.
Instalacja
4. Halogeny
No cóż... włączyły się nie wiem jak, kto wie jak je wyłączyć/włączyć. Jakaś kombinacja przycisków?
??? Nie ma zadnej kombinacji. Jesli to te w zderzaku to wlaczaja sie razem z dlugimi manetka kierunkowskazow. Jesli te pod zderzakiem to chyba wlacznikiem na konsoli centralnej razem z p.mgielnym.
5. Nawiew
czy nawiew ma pracować cały czas? Nawet po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka?
Nie. Patenty w instalacji, skopana kostka stacyjki nie wylacza obwodow lub jesli jest klima to moze problemy w przekaznikach sterujacych wentylatorami.
6. Lambda
Czy ktoś wie, gdzie powinna być podłączona lambda? Mam pod deską rozdzielczą 3 ucięte przewody od niej...
Lambda jest podlaczana do kostki na tyle kolektora ssacego blisko sciany grodziowej silnika w okolicy wlewu oleju.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 30-11-2011 23:57 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 01-12-2011 00:29 |
|
|
Chyba Autor jest na tyle pojętny iż wie jak teraz zastosować informacje o tych "cyferkach" . Dla zainteresowanych polecam lekturę: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/Understanding_Euro_Wiring_Diagrams_Motor_Magazine_April_2003.pdf
Edytowane przez konto_usuniete dnia 01-12-2011 01:07 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
koloko
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 02.10.10 |
Dodane dnia 01-12-2011 02:56 |
|
|
michal928:
1. Sprawdzałem na kilku radioodbiornikach, nowszych i starszych. przewody głośnikowe nie są podpięte.
2. Wg schematów 924 i starsze 944 nie mają biegu przerywanego wycieraczek. Przekaźnik odpowiada tylko za parę ruchów podczas użycia spryskiwacza.
3. Zdecydowanie - poprzedni właściciel podpiął pompkę na krótko i zamontował w konsoli osobny przycisk...
4. Mam halogeny w zderzaku, okej będę musiał się pobawić manetką.
5. i 6. Dobrze wiedzieć, dzięki.
Dzięki za rady - będę szukać wszystkich dziwnie podpiętych i przylutowanych kabli, różnych obejść czy niepodłączonych wtyczek.
madmax332 - jeszcze raz dzięki za ciekawą lekturę.
Porsche 944 1984 |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 01-12-2011 05:21 |
|
|
Jeśli to jak w 924... to powiem tyle od siebie:
1. Sprawdź podłączenie radia. Skoro wywala bezpiecznik to znaczy że gdzieś musisz mieć zwarcie. Najprościej sprawdzić czy po podłączeniu przewodu + do radia a - do masy w dowolnym miejscu bezpiecznik ci się upali. Warunkiem oczywiście będzie sprawne radio Najlepiej sprawdzać w/g schematu omomierzem gdzie jest przejście do masy którego być nie powinno.
Sprawdź także takie elementy jak:
Zegarek, zapalniczka, oświetlenie wnętrza pojazdu - są na tym samym bezpieczniku = bezpiecznik nr 7 w głównej skrzynce bezpieczników.
2. Bieg przerywany powinien być po naciśnięciu manetki w dół. Pozycje (1, 2 do góry - ruch wycieraczek, 3 - neutralna, 4 - w dół - ruch z przerywacza). Jeśli nie działa to najpewniej coś musi być pomieszane w kabelkach. Ewentualnie sprawdzć przekaźnik czasowy oraz czy jest on właściwy.
3. Szukać w/g schematu elektrycznego gdzie jest zwarcie, można zacząć od sprawdzenia czy na przewodzie dochodzącym do manetki czy z niej wychodzącym. Obsługa omomierza wskazana
4. Te w zderzaku włączają się razem z długimi światłami. Albo znów coś nie tak z kabelkami? albo coś z bezpiecznikami, które czasem niby dobre a źle łączą - ten element też lepiej sprawdzić. U siebie sprawdzałem po kabelkach i niby wszystko ok a też u mnie nie chodzą... a czasem działają - może być też coś nie tak ze skrzynką bezpieczników... jest rozbieralna ale to przynajmniej dzień zabawy.
5. Nawiew powinien działać tylko po przekręceniu pokrętła albo przesunięciu suwaka. Na postoju czy po wyłączeniu zapłonu nie powinien pracować. Proponuję omomierz i szukać w/g schematu gdzie coś jest nie tak... - wygląda że gdzieś silnik dmuchawy dostaje lewego +... może stąd też problemy z innymi rzeczami tak jak z radiem. Bezpiecznik od dmuchawy przeważnie był w dodatkowej skrzyneczce bezpieczników - taka mała na 8 sztuk schowana pod deską rozdzielczą.
6. A tutaj to nie wiem nigdy nie miałem sondy
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
Nastay
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.07.16 |
Dodane dnia 23-08-2017 19:21 |
|
|
Cześć
mam problem w 924 z pompką od spryskiwaczy, na krótko działa, a na przełączniku od wycieraczek raz działa a raz nie, czasami tylko przez sekundę. Podłączałem żarówkę do instalacji i raz świeciła mocniej a raz słabiej, co któryś raz zaświeci mocniej i przygaśnie po sekundzie. Styki przy pompce przeczyściłem ale nic to nie dało, może ktoś spotkał się z podobnym problemem?
|
|
Autor |
RE: Problemy z elektryką 924/944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 23-08-2017 22:26 |
|
|
Mogą być 2 przyczyny - nadpalone styki w manetce oraz nadpalone styki w skrzynce. Osobiście obstawiał bym to pierwsze. Trzeba rozebrać manetki, wyczyścić styki i poskładać.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|