Autor |
Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 11:26 |
|
|
Jakie kąty pochylenia kół byście zalecali ? Podejrzewam, że jest to dodatkowo związane z tym na ile auto jest sztywne i przechyla się na zakrętach - tzn im bardziej się przechyla tym negatyw powinien być większy (?). Kto zdradzi swoje tajemnice kuchni i powie jak ma ustawione ?
Poza tym dodatkowe mam pytanie. Strasznie mi się blokują koła przednie w 944 przy hamowaniu. Zastanawiam się czy to może mieć związek z tym, że na gwintach przód mam za bardzo obniżony. Tak kombinuję czy to by mogło powodować mniejszy nacisk na przednie koła i taki efekt ? Macie jakieś doświadczenia z tym związane ? Blokowanie kół jeśli za bardzo opuści się przód. Pytam dlatego, że przed ustawieniem zbieżności/kątów może powinienem zająć się tymi gwintami najpierw... A może macie w ogóle jakieś doświadczenia z "corner weights" tzn ważeniem nacisku na poszczególne koła ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 11:44 |
|
|
Musisz sie dopracowac pasujacego ci nastawu, moge tylko powiedziec , ze ja mam negatywy w granicach 1.45 na wszystkich kolach a zbieznaosc bliska zero. Cichy kiedys pisal o 2" negatywu i podobnej zbieznosci, Gazik podobnie..Im bardziej pochylisz kola tym lepiej bedzie w zakrecie a na prostej bedziesz myszkowal z wlosami postawionymi na sztorc. Fabryczne nastwy pozwalajac jechac 250 (bez kolein) z jednym palcem na kierownicy a 2" juz przy 150 beda pozwalay zwiedzic calaj jezdnie. Co do hamulcow im nizej przod tym wiecej wagi na przodzie i hamowanie powinno byc lepsze..mysle ze zle kombinujesz a problem jest gdzie indziej.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 29-02-2012 12:28 |
|
|
Ja w tej chwili mam kąty przód po 2, tył po 2.5, zbieżność zgodnie z fabryczna specyfikacja do 220km/h żadnych nie porządanych objawów nie zauważyłem
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 13:16 |
|
|
a może tył Ci hamuje za słabo ? może zaciski masz mocno spuchnięte pod blaszkami? zanim zaczniesz kombinować trzeba ustalić w jakim stanie jest cały układ h.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 29-02-2012 13:17 |
|
|
co do hamulców może masz <nie wiem jak to nazwać> regulator siły hamowania innego typu niż fabryczny? wiem że były zdaje się trzy rodzaje z różnym "przełożeniem" p/t chyba 944.1, turbo i 968... cos kiedyś czytałem ale pamiętam jak prze mgłę..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 13:53 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
a może tył Ci hamuje za słabo ? może zaciski masz mocno spuchnięte pod blaszkami? zanim zaczniesz kombinować trzeba ustalić w jakim stanie jest cały układ h.
Co masz na myśli mówiąc "spuchnięte" ? Czterotłoczkowe to są hamulce.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 13:58 |
|
|
Ja mam w zasadzie tak jak Cichy - 2 przód, 2.5 tył. Optymalnie przy moim zawieszeniu byłoby chyba 1.5 z tyłu. Przy 2.5 z tyłu niestety wyraźnie szybciej zużywa się wewnętrzna strona opon. Niestety przy dużym obniżeniu tyłu kończy się regulacja (przynajmniej u mnie) i aktualnie nie można ustawić mniej niż 2.5 (za to spokojnie można zejść do 5). Zbieżność w okolicach 0.
Co do blokowania kół - temat trudny i znaleźć rozwiązanie będzie trudno. Podstawa to solidny przegląd zacisków (wszystko musi chodzić lekko) i optymalny rozkład hamowania tył-przód. Możesz osiągnąć to doborem klocków lub zastosować korektor siły hamowania. Fabrycznie były 2 korektory: 18 bar i 33 bar. Ten pierwszy IMHO daje jednak za mało ciśnienia na tył. Jazda z Brembo bez korektora - masakra (tył blokujący się zawsze i wszędzie). Możesz ewentualnie pójść dalej i zastosować regulowany korektor, np: http://re5pect.pl/category/uklady-hamulcowe-korektory Najlepiej takowy zamontować w kabinie (wchodząc z przewodami do środka auta - a wtedy niejako "przy okazji" można byłoby przenieść ręczny we właściwe miejsce i to oczywiście z hydrauliką
Na chwilę obecną hamulce są najsłabszą stroną mojej wydmuszki (o dychawicznym silniku nie wspominam bo to już pod żaden paragraf nie podchodzi). Wydawałoby się że moje auto na dobrych szerokich oponach powinno hamować jak wściekłe ale tak nie jest. Na mokrym to już istna tragedia. W porównaniu do 911-tki która ma podobny układ hamulcowy to już nie jest przepaść - to są lata świetlne! Przekonałem się o tym dobitnie w mokrym Nowym Mieście - w tych długich szykanach musiałem rozpoczynać hamowanie w połowie szykany (walcząc z blokowaniem kół), w 911 wystarczyło zahamować tuż przed samym skrętem (na mokrym 911 hamowała lepiej niż mój na suchym!!!). Osobiście dość mam walki z hamulcami i idę najprostszą drogą czyli zakładam ABS.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 14:08 |
|
|
Właśnie myślałem o zamówieniu korektora regulowanego wilwooda. Ale najpierw chciałem się zorientować czy to nie jest wina właśnie jakichś kombinacji z wysokością gwintu przód/tył.
Ręczny z hydrauliką hmm ciekawe ale za dużo chyba trzeba by poorać auto a ono mimo wszystko jest w miarę oryginalnym stanie...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 14:40 |
|
|
juras napisał/a:
Właśnie myślałem o zamówieniu korektora regulowanego wilwooda. Ale najpierw chciałem się zorientować czy to nie jest wina właśnie jakichś kombinacji z wysokością gwintu przód/tył.
Ręczny z hydrauliką hmm ciekawe ale za dużo chyba trzeba by poorać auto a ono mimo wszystko jest w miarę oryginalnym stanie...
A gdzie zamontujesz korektor?
Bo jeśli chcesz w kabinie to i tak musisz wejść z przewodami do kabiny więc przy hydraulicznym ręcznym wiele więcej pracy nie byloby...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 15:24 |
|
|
Hm, a przejdzie mi taki ręczny przez przegląd ?
A wracając do geometrii chyba nie będę zmieniać wysokości, skoro koledzy mówią, że to raczej nie ma związku z tym blokowaniem kół, a ustawię tylko zbieżność/kąty.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 15:55 |
|
|
juras, zdajesz się nie mieć większego pojęcia o problemach z hamulcami brembo.
Jak zdejmiesz zacisk, i wyjmiesz klocek to widać dwie blaszki nierdzewne przykręcone śrubami ampulami i pod nimi jest często mocno zaawansowana korozja.
Świetnie to widać na przykładzie zacisków Lamera, gdzie po piaskowaniu brak elementów zacisku.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-02-2012 16:18 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
juras, zdajesz się nie mieć większego pojęcia o problemach z hamulcami brembo.
Jak zdejmiesz zacisk, i wyjmiesz klocek to widać dwie blaszki nierdzewne przykręcone śrubami ampulami i pod nimi jest często mocno zaawansowana korozja.
Świetnie to widać na przykładzie zacisków Lamera, gdzie po piaskowaniu brak elementów zacisku.
Trafne spostrzeżenie nigdy nie rozbierałem brembo zacisku. Muszę to obejrzeć. Szukałem fotek z zaciskami Lamera i coś mi się kojarzy ale nie mogę znaleźć. Możesz wkleić linka ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 29-02-2012 17:41 |
|
|
Hej
Tu masz link
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=4582
Dodam tylko że przed piaskowaniem wszystko wyglądało względnie w porządku...
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-03-2012 09:46 |
|
|
Dzięki za link. Muszę przejrzeć swoje hamulce.
Więc co mi wyszło z poszukiwań - ogólnie obniżenie gwintu pojedynczego koła np lewy przód spowoduje mniejszy nacisk na lewy przód i prawy tył (czyli po przekątnej).
Ale nie ma to raczej związku z blokowaniem kół. A co do blokowanie krótko na temat korektora siły hamowania:
http://www.944s2.com/brakes/brakes.htm#gts_brake_upgrade
PYTANIE - skąd wziąć taki korektor 5/33 ? Nie musiałbym nic przerabiać żeby go założyć to jest plus. Ale jeśli cena zbliżona do regulowanego to pójdę w przeróbkę.
"BRAKE BIAS VALVE: A 5/18 brake bias valve is used on the 944 Turbo and 944 S2. The '18' designates the pressure in bars where the slope of the pressure curve changes. Thus, when the pressure in the rear brake line reaches 18 bar, the slope of the pressure curve flattens a bit and any further increase in pedal pressure will result in less increase in rear brake line pressure. This is a safety feature designed to prevent premature rear brake lockup. Unfortunately, it also limits the effectiveness of the rear brake circuit. I replaced my stock bias valve with a 5/33 and this works well with the larger front brakes."
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 02-03-2012 13:29 |
|
|
juras....
google it !
The p/n for the 5/33 valve is 928.355.305.02
http://www.connact.com/~kgross/FAQ/944faq13.html
http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche/928-355-305-02.html
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-03-2012 13:39 |
|
|
Czyli raczej będzie problem. Oryginalnie zakładane w
- 911 '84 thru '89
- 928 '84 thru Ch# 92GS860999 ('86)
- 944S
czyli raczej rzadkie auta...
PYTANIE kolejne Czy ktoś z was się może przymierzał do takiego ręcznego hydraulicznego ? Który by pasował ? W sensie ergonomii pytam bo 924/44 jest specyficzne ze względu na wysoki tunel. Trzeba by to zrobić tak żeby było wygodne. Jest pionowy, poziomy, pionowy długi, pionowy slim.
http://re5pect.pl/category/uklady-hamulcowe-reczne
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Jak poustawiać geometrię na tor ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-03-2012 10:06 |
|
|
Wracając do tematu - mam zamiar kupić z USA taki korektor 5/33. Ktoś chce się dołączyć ? Kolejna sztuka - free shipping.
http://www.ebay.co.uk/itm/Porsche-944-Turbo-Brakes-Pressure-Regulator-Brakes-Bias-5-33-/260863962845?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3cbcb42edd
Ktoś jeszcze chętny ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|