924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Hamulce KNOW How
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 13-03-2012 16:31
może mi ktoś wytłumaczyć jak wielkość pompy hamulcowej wpływa na proces hamowania ? Chodzi o to że mam u siebie heble 262przod i 242 tył. pompa 15/16. W garażu leży zestaw 282/262 i czeka na włożenie. (sprawa nie dotyczy prosiaka). Do tego wyczytałem że dobra będzie pompa 1 calowa. - ok. zgodzę się - tylko chciałbym wiedzieć tak naprawdę czemu.
Potrzebuje do tego też płyn hamulcowy który nie zawiedzie przy naprawdę rozgrzanych heblach. Autko tylko praktycznie na Modlin.
Podzielcie się ze mną swoimi przemyśleniami i wiedzą. smiley


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: Hamulce KNOW How
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 13-03-2012 16:59
Prawo Archimedesa >> Prawo Pascala: przy stałym ciśnieniu siła przyłożona do tłoka jest proporcjonalna do jego powierzchni (p=F/S).
Zakładamy że ciśnienie P w układzie hamulcowym jest stałe po wciśnięciu pedału do końca. Wtedy F1/S1 = F2/S2 (f1, S1 - wartości siły przyłożonej do pedału hamulca i powierzchni tłoczka pompy hamulcowej; F2, S2 - siła z jaką tłoczki w zacisku działają na klocek, powierzchnia tłoczków).

Zwiększysz S2 to zwiększysz F2 (większy tłoczek lepiej hamuje).
Jak zmniejszysz S1 (z 16/15 cala na 1 cal) to zmniejszysz potrzebną Ci siłe F1, którą naciskasz hamulec.
Im mniejszy tłoczek w pompie hamulcowej - tym mniejsza siła, jaką musisz przyłożyć do hebli smiley

http://3th1-superfajny-fizyka.blogspot.com/2009_03_01_archive.html


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:

2716024
Autor RE: Hamulce KNOW How
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 13-03-2012 18:07
No, mniejsza pompa - mniejszą siłą trzeba nacisnąć na pedał hamulca żeby na zacisku mieć tą samą siłę. Ale to oznacza też większy skok pedału żeby przepompował tą samą ilość płynu.

Co do płynu - są różne klasy i temperatury. Tylko zdaje się, że jeśli producent 30-letniego auta zalecał dot ileś tam to może być tak, że zastosowane uszczelki niekoniecznie są odporne na najnowsze wynalazki - i o ile dobrze kojarzę tak jest właśnie z płynem klasy dot 5.1.

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/plynyham.html

A tak praktycznie to - dopóki nie zalejesz i nie wypróbujesz pewnie nie będziesz wiedział ale - jeśli zagotuje się płyn to pedał będzie miękł aż wpadnie w podłogę. Ale np w 924 klocki tak się grzały, że zaczynały się kopcić palić itp smiley a płyn mi się nie gotował. Mam na myśli, że niekoniecznie płyn jest słabym punktem układu...



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Hamulce KNOW How
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 13-03-2012 19:27
Simprez wyjasnil sprawe doglebnie a moze nawet zbyt gleboko. Zasada jest prosta pompa nie ma nic wspolnego z wielkoscia (srednica) tarcz tylko jest skorelowana z wielkoscia zaciskow, iloscia tloczkow- Czyli powierzchnia czynna tloczkow co wiaze sie z iloscia plynu potrzebnego do wytloczenia w cyklu hamowania. Jezeli zmieniasz tarcze bez zmiany zaciskow to pompa wystarczy jezeli zmieniasz zaciski rowniez to znajdz pompe o parametrach stosowanych w aucie dawcy zaciskow.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Hamulce KNOW How
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 15-03-2012 20:38
dziękuje wszystkim bardzo mocno za wyczerpujące odpowiedzi. teraz już wszystko rozumiem doskonale smiley
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/