| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Hamulce KNOW How |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 13-03-2012 16:31 |
|
|
może mi ktoś wytłumaczyć jak wielkość pompy hamulcowej wpływa na proces hamowania ? Chodzi o to że mam u siebie heble 262przod i 242 tył. pompa 15/16. W garażu leży zestaw 282/262 i czeka na włożenie. (sprawa nie dotyczy prosiaka). Do tego wyczytałem że dobra będzie pompa 1 calowa. - ok. zgodzę się - tylko chciałbym wiedzieć tak naprawdę czemu.
Potrzebuje do tego też płyn hamulcowy który nie zawiedzie przy naprawdę rozgrzanych heblach. Autko tylko praktycznie na Modlin.
Podzielcie się ze mną swoimi przemyśleniami i wiedzą.
|
|
Autor |
RE: Hamulce KNOW How |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-03-2012 16:59 |
|
|
Prawo Archimedesa >> Prawo Pascala: przy stałym ciśnieniu siła przyłożona do tłoka jest proporcjonalna do jego powierzchni (p=F/S).
Zakładamy że ciśnienie P w układzie hamulcowym jest stałe po wciśnięciu pedału do końca. Wtedy F1/S1 = F2/S2 (f1, S1 - wartości siły przyłożonej do pedału hamulca i powierzchni tłoczka pompy hamulcowej; F2, S2 - siła z jaką tłoczki w zacisku działają na klocek, powierzchnia tłoczków).
Zwiększysz S2 to zwiększysz F2 (większy tłoczek lepiej hamuje).
Jak zmniejszysz S1 (z 16/15 cala na 1 cal) to zmniejszysz potrzebną Ci siłe F1, którą naciskasz hamulec.
Im mniejszy tłoczek w pompie hamulcowej - tym mniejsza siła, jaką musisz przyłożyć do hebli
http://3th1-superfajny-fizyka.blogspot.com/2009_03_01_archive.html
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Hamulce KNOW How |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-03-2012 18:07 |
|
|
No, mniejsza pompa - mniejszą siłą trzeba nacisnąć na pedał hamulca żeby na zacisku mieć tą samą siłę. Ale to oznacza też większy skok pedału żeby przepompował tą samą ilość płynu.
Co do płynu - są różne klasy i temperatury. Tylko zdaje się, że jeśli producent 30-letniego auta zalecał dot ileś tam to może być tak, że zastosowane uszczelki niekoniecznie są odporne na najnowsze wynalazki - i o ile dobrze kojarzę tak jest właśnie z płynem klasy dot 5.1.
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/plynyham.html
A tak praktycznie to - dopóki nie zalejesz i nie wypróbujesz pewnie nie będziesz wiedział ale - jeśli zagotuje się płyn to pedał będzie miękł aż wpadnie w podłogę. Ale np w 924 klocki tak się grzały, że zaczynały się kopcić palić itp a płyn mi się nie gotował. Mam na myśli, że niekoniecznie płyn jest słabym punktem układu...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Hamulce KNOW How |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-03-2012 19:27 |
|
|
Simprez wyjasnil sprawe doglebnie a moze nawet zbyt gleboko. Zasada jest prosta pompa nie ma nic wspolnego z wielkoscia (srednica) tarcz tylko jest skorelowana z wielkoscia zaciskow, iloscia tloczkow- Czyli powierzchnia czynna tloczkow co wiaze sie z iloscia plynu potrzebnego do wytloczenia w cyklu hamowania. Jezeli zmieniasz tarcze bez zmiany zaciskow to pompa wystarczy jezeli zmieniasz zaciski rowniez to znajdz pompe o parametrach stosowanych w aucie dawcy zaciskow.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Hamulce KNOW How |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 15-03-2012 20:38 |
|
|
dziękuje wszystkim bardzo mocno za wyczerpujące odpowiedzi. teraz już wszystko rozumiem doskonale |
|
|
|
|
|
| |