Autor |
964 wydech cup pipe |
BT
Użytkownik
Postów: 95
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.11.11 |
Dodane dnia 24-03-2012 23:14 |
|
|
Rozwazam zamiane pierwszego tlumika w 964 C4 na cup-pipe (cup-rohr) oraz ewentualnie sportowy katalizator (100/200-cell), ale slyszalem, ze niektore takie zestawy - konkretnie Fabspeed - powoduja nie tylko wibracje, ale tez obnizenie mocy i momentu. Czy ktos z Was robil takie zmiany w 964 i moze podzielic sie spostrzezeniami (odglos, moc, rezonans, itp.). Chetnie uslyszalbym efekty "na zywo".
964 C2 1:54,332
996 turbo X50
997 GT3 Club Sport 1:47,905 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
jarkus22
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 22.09.11 |
Dodane dnia 25-03-2012 20:45 |
|
|
Rurę cup-ową ma chyba Rychu w swoim białym bolidzie....i troszkę hałasuje,ale do wytrzymania.Ja miałem przez chwile taka pokręconą rurę zamiast końcowego tłumika...hałas do wytrzymania ...ale oddech wyraźnie lepszy.Moim zdaniem w obu przypadkach oddech będzie wyraźnie lepszy...natomiast drgania moga pochodzić z niefachowego zamontowania wyżej wymienionych wydumek
mij.pl
944S 87
964C4 90 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
BT
Użytkownik
Postów: 95
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.11.11 |
Dodane dnia 25-03-2012 22:33 |
|
|
Dzieki Jarku. O tej pokreconej rurze (G-pipe) slyszalem, ze daje bardziej basowy odglos w stylu V8 i dlatego chodzi mi po glowie raczej cup-pipe w stylu RS. Jak patrza na takie rury na przegladach rejestracyjnych?
964 C2 1:54,332
996 turbo X50
997 GT3 Club Sport 1:47,905 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-03-2012 23:36 |
|
|
Oczami patrzą
Co do słuchu, to zależy od diagnosty. Jedni mają lepszy, inni gorszy Zawsze jest ryzyko, że sięgną po sonometr i...
Wg ROZPORZĄDZENIA MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia - poziom hałasu dla samochodów osobowych nie może przekroczyć 93dB.
http://daewooforum.pl/temat7065.html
Teraz pytanie - czy producent wydechu jest Ci w stanie zagwarantować spełnienie takiego wymogu? Czy osoba, która Ci go zamontuje zapewni Cię, że wykona to tak, by przepis był spełniony?
Jak nie dostaniesz takiej gwarancji to montujesz coś takiego na własne ryzyko. I w grę wchodzą nie tylko ewentualne kłopoty z badaniem okresowym, ale również możliwe pertraktacje ze smurfem obdarzonym słuchem absolutnym
Z własnego doświadczenia ('odelżony' wydech odziedziczony w szmerglu) powiem, że ww. ryzyko jest małe. Ale...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 25-03-2012 23:36 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 25-03-2012 23:54 |
|
|
simprez - małe sprostowanie - pojazd ma prawo być i dziesięć razy głośniejszy przy odcince - badanie ma wykazać max 93dB 0,5m od końcówki wydechu mikrofonem sonometru umieszczonym 45stopni na zewnątrz i 45stopni w górę od osi rury wydechowej, a "wskazującym" na tę końcówkę rury, przy 3000 obr/min..
piszę z pamięci, więc się mogłem rypnąć, ale jeśli ktoś odkopie przepis to wklejcie dosłownie - to się może kiedyśtam przydać w archiwum forum
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-03-2012 00:05 |
|
|
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:
1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:
a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A),
pozostałych pojazdów - wartości podanych w tabeli "Poziom hałasu zewnętrznego", stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia;
W załączniku nr 1 wartość graniczna to 93dB
Jak są jeszcze jakieś inne przepisy w tym zakresie to rzucajcie linkami
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 26-03-2012 00:05 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-03-2012 09:37 |
|
|
Ciekawe ile mialo 924/944/911 na badaniu homologacyjnym. Bo jesli np 90 to dopuszczalne jest 95 - tak ja to rozumiem.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
BT
Użytkownik
Postów: 95
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.11.11 |
Dodane dnia 26-03-2012 10:39 |
|
|
Z tego, co wiem, Porsche nie robilo homologacji drogowej na cup-pipe (byla w wersji 964 Cup, ale to na tor). Producenci rur zarzekaja sie, ze sa one non-TUV approved, co pewnie oznacza, ze ciezko z czyms takim jezdzic spokojnie po Niemczech (a w maju wybieram sie na Nordschleife i wolalbym dojechac bez mandatu za halas...). Czyli temat troche skomplikowany, mimo ze rura w miare prosta...
964 C2 1:54,332
996 turbo X50
997 GT3 Club Sport 1:47,905 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
BT
Użytkownik
Postów: 95
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.11.11 |
Dodane dnia 26-03-2012 10:44 |
|
|
Jarkus22: na wczorajszych fotkach z Poznania widzialem Twoje piekne nowe skrzydlo na czerwonym. Teraz bedziesz mial taki downforce, ze 964 bedzie kleil sie do sufitu. Napisz, jak wplynelo na odczucia z jazdy, chociaz domyslam sie, ze pozytywnie, bo zblizyles sie na ulamki sekund do 2 minut w Poznaniu. Gratulacje!
964 C2 1:54,332
996 turbo X50
997 GT3 Club Sport 1:47,905
Edytowane przez BT dnia 26-03-2012 11:24 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
jarkus22
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 22.09.11 |
Dodane dnia 26-03-2012 16:33 |
|
|
Skrzydło daje taki efekt że wydaje się że cały czas ktoś za tobą jedzie no to starasz się mu odjechać.. a tak powaznie to trudno jest mi powiedzieć allle zajeb.... się prezentuje
mij.pl
944S 87
964C4 90 |
|
Autor |
RE: 964 wydech cup pipe |
BT
Użytkownik
Postów: 95
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.11.11 |
Dodane dnia 26-03-2012 17:37 |
|
|
Tak sie spodziewalem... Wyglada pieknie! W ogole to taki ladny model ten 964...
964 C2 1:54,332
996 turbo X50
997 GT3 Club Sport 1:47,905 |
|