Autor |
Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 05-02-2007 18:04 |
|
|
Drodzy koledzy mam baaardzo wielki problem a mianowicie na benzynie nie chodzi mi na czwarty cylinder. calkowicie go zalewa i jak jest odpalony to az wyrzuca paliwo przez kolektor wydechowy. Wymienilem oczywiscie swiece i przewody na nowe. iskra jest jak sprawdzalem nie raz. wyciagnalem nawet wtryskiwacze zeby zobaczyc co sie stanie i zauwazylem ze po wlaczeniu zaplonu ten czwarty wtryskiwacz daje paliwo a rezta nie oczywiscie jak tylko pompka chodzi. co byscie mi doradzili?? z gory dzieki |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 05-02-2007 23:35 |
|
|
Wtryskiwacz powinien lać paliwo po przekroczeniu jakiegoś tam ciśnienia. Więc jeśli 3 nie leją a jeden tak to jest uszkodzony.
(Mam rację ?) |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-02-2007 00:18 |
|
|
Lub ewentualnie rozdzielacz się zesr... popsuł był. U mnie tak obecnie jest bo zgodnie z przyzwyczajeniem przedmuchiwałem rozdzielacz "pod prąd" sprężonym powietrzem . No i zaczął lać jeden wtryskiwacz non stop, a z pozostałych nic nie leci Ale co mi tam, jak nie chce współpracować jego sprawa. LPG rules
|
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 06-02-2007 15:05 |
|
|
Dokonując syntezy wypowiedzi powyższych - zamień miejscami 2 wtryskiwacze (oczywiście jednym z nich musi być ten uszkodzony ) i sprawdź czy:
- leje nadal na 4 cylinder = uszkodzony rozdzielacz (teoria Damiana)
- leje na inny cylinder ten podejżany wtryskiwacz = uszkodzony wtryskiwacz (teoria Jurasa)
Zepsute wymienić .
pzdr
jacek (pilatus) |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 06-02-2007 15:40 |
|
|
koledzy rozebralem rozdzilecz i zauwazylem ze w jednej z tych dziurek do ktoruch przykreca sie przewody paliwowe prowadzace do wtryskiwaczy brakuje takiej malej zatyczki czy koreczka nie wiem jak to fachowo sie nazywa. gdzie moglbym kupic cos takiego i czy w ogole jest to mozliwe. moim zdaniem to przez to caly czas mi lal paliwo. co o tym myslicie?? a tak w ogole to odkrecilem te przewody i zapomnialem ktory byl od ktorego. mozecie moze mi powiedziec?? |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 06-02-2007 15:43 |
|
|
aha i mozecie moze mi podac nr tel to w razie klopotow bede dzwonil a nie czekal na odpowiedz na forum bo zajmuje to duzo czasu a ja nie mam czym jezdzic |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-02-2007 21:04 |
|
|
antol kolejność przewodów wtryskiwaczy nie ma znaczenia, byleby sięgały, to jest wtrysk ciągły, z każdej dziury wylata tyle samo zupy, przynajmniej powinno
To coś, co nazywasz koreczkiem to ja odczytuję jako filterek paliwa - siedzi toto w każdej z dziur rozdzielacza paliwa (powinno) i ma kształt maleńkiego wiaderka
Znam takie osoby, które ważą się jeździć bez filterków. I jeżdżą. Także nie są one do pełni szczęścia wymagane :] (te koreczki, nie osoby)
P.S.
Pilatusie czcigodny. Cobyśmy bez Ciebie zrobili, gdybyś nie czuwał nad nami, nie uskuteczniał tego zwykle niewidzialnego ale w odpowiednich momentach pomocnego patronatu.
Prawda jest taka, że nawet mi do głowy nie przyszło, żeby o tej podmiance napisać, choć wiele razy to robiłem :/
|
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 07-02-2007 15:18 |
|
|
koledzy mialem rozebrany rozdzilecz paliwa w drobny maczek i wiem dokladnie jak jest to zrobione i na jakiej zasadzie dziala. mam porobione fotki co sie moze popsuc itd. jezeli ktos potrzebuje pomocy to sluze pomoca moj mail antol1@interia.pl lub telefon 665050663 aha i po zrobieniu rozdzielacza samochod smiga jak szalony |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 07-02-2007 15:44 |
|
|
a mamy na forum taki dział "Jak to zrobić" fotki możesz wrzucić na www.fotosik.pl albo http://imageshack.us i założyć temat ze zdjęciami i opisem naprawy
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 07-02-2007 19:59 |
|
|
powiem jeszcze ze mam jeszcze jeden problem z tym rozdzielaczem a mianowicie autko dziala super ale teraz paliwo mi sie saczy z tego rozdzielacza i nie wiem co z tym zrobic?? nie wiecie moze gdzie moglbym dostac taka aluminiowa blaszke ktora sie tam znajduje albo czym by mozna ja zastapic?? pzdr |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 07-02-2007 20:00 |
|
|
aha i wiciu skad masz taki zderzak z przodu?? ja tez taki chce |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 07-02-2007 21:48 |
|
|
dostałem razem z autem, mogę Ci go odstąpić jeśli tak bardzo Ci na nim zależy na chwilę obecną stan idealny - żadnych pęknieć ani rys
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-02-2007 08:57 |
|
|
Taaa... Czyszczenie pomogło ale się sączy paliwo... Gdzieś już to było opisae że nierozbiera się tego ustrojstwa właśnie ze względu na późniejsze problemy z uszczelnieniem.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali |
Gall
Użytkownik
Postów: 11
Miejscowość: Bocian
Data rejestracji: 16.11.06 |
Dodane dnia 08-02-2007 14:38 |
|
|
Browar ma racje,rozdzielacza paliwa sie nie rozbiera.Sam to zrobilem bo tez mialem problem,Nie dal sie uszczelnic.Kupilem drugi w Jeleniej Gorze |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 08-02-2007 17:52 |
|
|
To powiedzcie mi teraz gzie moge kupic taki rozdzielacz i co byloby tego zamiennikiem?? pzdr |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-02-2007 20:41 |
|
|
antol1 napisał/a:
autko dziala super ale teraz paliwo mi sie saczy z tego rozdzielacza i nie wiem co z tym zrobic??
No właśnie jakoś się zastanawiałem, jak ominąłeś ten problem
Na szczęście moja ciekawość została zaspokojona
Powiem tak, te wycieki idzie całkowicie opanować, ale tylko z zewnątrz (tzn. paliwo nie wylata na wszystkie strony rozdzielacza i przez śruby). Nie ma natomiast żadnej wiedzy jak jest wewnątrz, bo jeśli są przecieki pomiędzy sekcjami to w zasadzie nie można mówić o precyzyjnym dawkowaniu paliwa.
Jak opanować wycieki? Docieramy powierzchnie przylgowe (na tafli szkła najlepiej), blaszkę również docieramy. Kupujemy nowe śrubki łączące części rozdzielacza w klasie 8.8 lub nawet 10tki (jak trafimy) najlepiej z łbem "na imbus". Następnie skręcamy rozdzielacz bardzo równomiernie, na krzyż i mocno. Prawdopodobieństwo sukcesu 85%.
Mnie się za pierwszym razem udało, niestety po jakimś czasie znów się zatkał i po drugiej rozbiórce/złożeniu ciekł jak prosię. Docieranie nie pomagało.
Co zrobiłem? Cały rozdzielacz po zmontowaniu zakleiłem distalem (bezbarwnym, żeby ładnie wyglądał ). Nie ciekł, ale po jakimś czasie znów się zatkał (moje auto stało 6 lat, więc mimo płukanek było pełno syfu w układzie paliwowym). Kolejny raz już tego nie robiłem, zdobyłem "nowy" używany rozdzielacz, (aktualnie jest zapchany )
Zasadniczo rozdzielacz jest nierozbieralny, ale dla chcącego i upartego... Przecież zrobili to ludzie?
Jak byś miał dostęp do prasy to myślę, że bez pudła można by takie rozdzielacze naprawiać taśmowo - docierać powierzchnie przylgowe, składać, ściskać prasą, następnie dokręcić śruby i dopiero "odpuścić" prasę.
Anegdotka :]
Miałem na początku zatartą pumpkę paliwa (wskutek postoju "stanęła" rozebrałem cholerę, wyczyściłem, wymieniłem rolki i złożyłem. Na poxipol. I chodzi. I jest szczelna. A ponoć też jest nie naprawialna Ale Ja robiłem auto po najniższych kosztach, więc nie mogłem sobie pozwolić na zakup używki
|
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 08-02-2007 21:09 |
|
|
Moj szwagier w latach 90tych tez rozebral i zlozyl i nie ciekl.
Nikt nie mowi, ze to proste i ze zawsze sie uda, ale jak widac, czasem sie udaje.
jak chodzi o precyzje, to nie wiem czy w przypadku wtrysku mechanicznego nieomal mozna mowic o precyzji. W tym ukladzie to chyba wszystko dziala tak mniej wiecej..... niz precyzyjnie.
ja nie polecam nigdy takiego rozwiazania, ale od biedy mozesz to probowac kleic, jak nie jakims klejem to silikonem odpornym na benzyne i temp.
albo mozesz poprostu uznac wyzszosc producenta i kupic nowa czesc, bo przeciez ta jest nierozbieralna i nienaprawialna
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 08-02-2007 21:50 |
|
|
no to teraz powiem wam jak ja to zrobilem po mojemu i tez nie cieknie wymyslilem to dzis rano a mianowicie: wyczyscilem wszysko baardzo dokladnie odtluscilem i przygotowalem wszystko do zlozenia na sam koniec prysnalem to taka mgielka z pistoletu lakierem nitro wszystko szybko zlozylem dobrze skrecilem i dziala jakby ktos pytal czy powinien byc to lakier nitro to powiem ze tak bo po wyschnieciu jest miekki ale mysle ze akrylowy tez spelnil by zamierzony cel
Reasumujac jezeli ktos nie ma kasy na nowy rozdzielacz albo nie moze go nigdzie dostac to moze probowac niektorym sie to udaje mi sie udalo za 3 razem;p |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
Misza
Użytkownik
Postów: 122
Miejscowość: Chorzow
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 05:33 |
|
|
ciekawe jak dlugo bedzie dobrze... pewno benzyna wyplucze lakier i znow bedzie cieklo. No ale badzmy dobrej mysli
Michal/Misza |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie pali na 4 cylinder?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 09-02-2007 19:39 |
|
|
nie ma takiej mozliwosci zeby benzyna wyplukala lakier i ti do tego nitro jestem lakiernikiem to wiem cos o tym pzdr |
|