Autor |
Klakson włączony na stałe |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2012 12:10 |
|
|
Jak w temacie, klakson wyje ciągle przy włączonym zapłonie. Pewnego dnia jadąc autem klakson nagle się włączył. Odłączeniu klaksonu na kierownicy nie pomogło i musiałem odłączyć wszystkie kable od klaksonu pod autem. Gdzie szukać zwarcia?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
Wedzol
Użytkownik
Postów: 41
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.08 |
Dodane dnia 30-05-2012 12:36 |
|
|
Łoo. to grubo.czeka Cię sporo szukania.Miernik w dłoń i do boju.Zacznij od przewodów podłączonych do 'trąbek' i posuwaj się w kier.wnętrza samochodu.To nie będzie łatwe.No ale tak jest w 30 letnich autach.Powodzenia. |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-06-2012 20:32 |
|
|
Na początek zabrałem się od najprostszej rzeczy, zdjąłem kierownice czy tam coś zwiera. Konstrukcja w kierownicy jest tak prosta że wydawało mi się że nie ma co tam robić zwarcia. Złożyłem kierownice, włączyłem zapłon i cisza. Nie cieszyłem się długo, Przy kolejnym przekręceniu stacyjki znowu klakson się odezwał. W między czasie kiera była minimalnie kręcona, więc obstawiam że problem tkwi wewnątrz pod przyciskiem klaksonu. Nie wiem co może tam zwierać?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-06-2012 21:13 |
|
|
Jak zdjąłeś kierownicę - tuż za wielowypustem na kolumnie kierownicy powinna być wtedy jeszcze taka "plastikowa" podkładka dystansowa. Z opisu problemu wynika iż jej tam nie Masz i stąd ten problem (przerabiałem) - owiń po prostu tamto miejsce cienką taśmą izolacyjną. Ja użyłem w tym celu taśmy uszczelniającej do rur (plastikowe pakuły) i problem zniknął. Naturalnie ilość tej taśmy musi być odpowiednia - po prostu trzeba mozolnie ją sobie dobrać.
P.S. Podkładka - patrz foto 3 tutaj: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=7
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-06-2012 21:42 |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-06-2012 23:54 |
|
|
Może przekaźnik uszkodzony?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-06-2012 08:31 |
|
|
na bank przekaźnik sie zawiesił.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 07-06-2012 19:23 |
|
|
Znalazłem przekaźnik, ale nie dokładnie taki sam. Miałem Hella z 4 wtykami a ten co znalazłem to SWF z5wtykami (ze znaczkiem Audi, vw) o nr. 477941579b. Numery czterech wtyczek są takie same a 5 wtyka nr. 87a znajduje się na środku przekażnika. Czy mogę go podmienić po wcześniejszym wycięciu 5środkowej końcówki? (w skrzynce przekaźnikowej brak 5 wejścia). Mam nadzieję że zrozumiecie mój mało profesjonalny bełkot.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 07-06-2012 19:47 |
|
|
Bez problemu mozesz podmienic. Obłam srodkowe wyjscie - reszta pinologii jest identyczna.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 07-06-2012 20:34 |
|
|
Wyłamałem, zamontowałem... i niestety dalej napie.... Co jest grane? Ja obstawiam kierownicę, pod klaksonem. .......Zdemontowałem kierownicę, element z bocznymi manetkami od migaczy i wycieraczek i przy włączonym zapłonie dołąnczyłem po jednym elemencie i nakładałem kiere i klakson, aby coś wyeliminować. I tak z powrotem zmontowałem całą kierownicę z przyciskiem klaksonu. I działa???? Znaczy się działa kiedy powinien a nie zawsze. Ktoś ma pomysł co się działo. Zobaczymy kiedy problem wróci?
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-06-2012 00:11 |
|
|
Manetki sa mocowane na 3 srubki do podstawy stacyjki. Jesli ktoras z nich sie wykreci dotyka do pierscienia klaksonu pod kierownica i masuje go podujac trabienie. Po rozebraniu i zlozeniu skreciles je prawidlowo a przy rozbieraniu mogles nawet tego nie zauwazyc...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Klakson włączony na stałe |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 17-06-2012 17:56 |
|
|
Michał, trafiłeś w sedno. Problem z trąbieniem szybko wrócił. Kolejny raz rozkręciłem i okazało się że gwint dla 1 szpilki był częściowo wyrobiony przez co się ona sama wykręcała. Usunąłem ustrojstwa i wszystko gra (sprawdzone w trasie). Wielkie dzięki za pomoc.
czarne 924/78r |
|