924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Wyladowany akumulator
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 10:35
Pytanie do was.
Wyladowal mi sie akumulator. Podjechal znajomy swoim golfem I, podpielismy kabelki, przekrecam kluczyk - voltomierz na desce wskazuje ok 10,1... Po pol godzinie pokazywal moze 10,2... co bylo za malo by wogole rozrusznik ruszyl. Pytanie: jakim cudem? Podpinajac drugie auto powinienem miec chyba mniej wiecej 12v na nim, no nie? I powinien odpalic od reki po podpieciu kabelkow, a nie po dlugim czasie stania i ladowania...
Czy to mozliwe by prad w golfie I byl za maly by zakrecic rozrusznikiem w 944?


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Wyladowany akumulator
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 14:53
wg mnie nie. Miałeś wyładowany aku do zera, więc jak podpiąleś drugi aku to twój zaczął się ładować pobierając duży prąd a tym samym spadło napięcie (zakładam ze silnik w golfie zgaszony) a nawet jakbynie spadło to drugie auto z prądem może nie wyrobić na ładowanie zdechlaka i jednoczesne kręcenie rozrusznikiem. Co ja zawsze robie w takich sytuacjach? a no odpinam jedną kleme z rozładowanego aku (czyli u ciebie prosiak ma mieć prad tylko z drugiego auta) odpalasz i zakładasz kleme na swój akumulator ale nie odpinając kabla, dopiero jak już klema siedzi to odpinasz. Chodzi o to żeby ani przez chwile alternator nie chodził nie podpięty do żadnego akumulatora. Mam nadzieje że jasno to opisałem


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Wyladowany akumulator
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 15:15
Silnik nie byl zgaszony w golfie. Nawet byl na duzych obrotach smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Wyladowany akumulator
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 15:24

Zwierz,

Twoja procedura jest fajna, ale pamiętaj, że 944 ma już trochę elektroniki w środku. Taka akcja może się skończyć spalaniem DME.
Nowszych aut nie powinno się odpalać na pożyczonym prądzie, można tylko aku podładować kablami.



CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Wyladowany akumulator
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 15:36
Sprobuje go pozniej odpalic z czegos mocniejszego, moze pojdzie. Aku sie laduje, tylko strasznie dlugo to trwalo. Kiedys tez tak rozladowalem akumulator i po dluszym ladowaniu z kabli w koncu zapalil. Zastanawia mnie raczej czemu sie rozladowal przez noc, skoro nie ma nic (poza radiem, ktore bylo wylaczone - panel w kieszeni) co by moglo pozerac prad. Swiatla byly wylaczone, kierunki tez, awaryjne wylaczone... Moze dostal wilgoci i poszlo spiecie? Macie jakis pomysl?


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Wyladowany akumulator
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 18:26
No i znalazlem przyczyne.
Gdzies sie musialo zrobic zwarcie w instalacji bo po podlaczeniu drugiego aku z pominieciem obecnego zaczal mi sie krecic wiatrak od chlodnicy... Co wyjasnia utrate pradu.
Czy idzie odlaczyc bezpiecznik od wiatraka? Odpalilbym go wtedy bez wiekszego problemu i zaprowadzil do elektryka.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Wyladowany akumulator
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 20:55
nigdynie kumałem skąd sie bierze zagrożenie płynące z podpięcia innego aku w takich autach. odpalałem tak już wile nowszych samochodów i nic sienie działo
co do wiatraka to niemozesz go odłączyć poprostu ?


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Wyladowany akumulator
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-02-2007 21:15
Trzebaby wlezc pod auto i rozlaczyc, a niebardzo mam jak. Bede musial rozpiac bezpieczniki i sie dowlec jakos do mechanika, ale najpierw podladowac aku smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787