Autor |
944_I - podmiana AFR i ECU na II serię? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-06-2012 00:05 |
|
|
Przez przypadek natknąłem się na taką wypowiedź:
http://www.944online.com/cgi-bin/forum/forum.cgi?board=944electrical;action=display;num=1294430855
Co o tym sądzicie? Bajdurzenie? Czy też taka podmianka daje jakiś (pozytywny ) efekt?
O co się rozchodzi:
- Autor wypowiedzi utrzymuje, że po wymianie w 944 I serii (przed 85) oryginalnego przepływomierza na egzemplarz z drugiej serii (944 606 121 01 - dla 2.5 m44.05-10 i 2.7 m44.11/12) oraz wymianie komputera DME na im odpowiadający (ale również z wersji S/S2/turbo ) uda się zwiększyć osiągi (w domyśle pewnie do osiągów 944_II 2.5).
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944_I - podmiana AFR i ECU na II serię? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-06-2012 00:49 |
|
|
W skrócie: ze 150KM zrobić 163KM? O to chodzi?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944_I - podmiana AFR i ECU na II serię? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-06-2012 09:38 |
|
|
Ale o co chodzi? Wszystkie 944 do 1987 roku (I i II gen z wyjątkiem USA) miały 163 KM. Potem 160 KM.
Różnice w mocy wynikały głównie z różnego stopnia sprężania (inne tłoki)!
Na pewno różnica in plus jest taka że w nowszych o wiele łatwiej wymieniać chipy - w starych są lutowane, w nowszych jest gniazdko. Poza tym np taka przepływka z 1989 roku może być w lepszym stanie niż taka z 1982
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944_I - podmiana AFR i ECU na II serię? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 13-06-2012 11:10 |
|
|
bardziej mnie zaciekawił ten film
http://www.youtube.com/watch?v=-11J8XawQtc&noredirect=1
bo mam podobne objawy...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944_I - podmiana AFR i ECU na II serię? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-06-2012 19:04 |
|
|
1) wymiana samej przepływki - OK, celowość rozumiem
2) wymiana ECU na nowszą wersję, ale również 2,5 8v NA (bądź 2.7 8v) - rozumiem trochę mniej. Czy nie będzie problemów po stronie układu wtryskowego? Wtryskiwacze wydolą? Regulator ciśnienia nie będzie wymagał zmiany?
3) wymiana ECU na wersję z turbo czy z silników 16v - przed przyjeciem tego na wiarę mam największe opory
ECU turbo współdziała z KLR. ECU z S/S2 jest też zależna od dodatkowych czujników (Hall). Czy mogą zatem poprawnie (w sensie bez szkody dla motoru) sterować zapłonem i dawką wtrysku w zwykłym, 2.5 8v? Jakoś burzy to mój światopogląd
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|