Autor |
Alternatywna droga zasilania 924 |
Northshore
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.02.12 |
Dodane dnia 25-06-2012 22:36 |
|
|
Witam.
W ostatni weekend udało się takie coś:
http://www.youtube.com/watch?v=HgCLw8Z-aZs
Na razie prowizorka, ale docelowo ma być utrzymane w tym stylu
Mamy drobny problem z ciśnieniem paliwa - odpalane było bez jakiejkolwiek pompy paliwa, wiec na rozruch podawaliśmy paliwo do gardzieli. Niestety moja pompa z R1 nie za bardzo chce działać. Podobno powodem tego może być fakt że nie była przechowywana w paliwie? Może ma ktoś w rozsądnej cenie pompkę pod motocykl na 0,3 bara (tzn. chyba taką wartością powinna operować) albo wie jak toto się naprawia ?
pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-06-2012 22:55 |
|
|
na gaźnikach masz miec cisnienie 0.4 -0.8 bara , k -jet ma ponad 6. Wieć pompa glówna na pewno musi być zastąpiona.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 25-06-2012 23:44 |
|
|
mam motocyklowe pompki podciśnieniowe i chyba też jedną elektryczną. ale spróbowałbym jeszcze puścić zasilanie od razu na powrót, fakt, że pompa do k-jeta daje duze ciśnienie, ale za powstawanie tego cisnienia w układzie nie odpowiada sama pompa tylko zawór przelewowy w rozdzielaczu, jezeli zasilanie paliwa połączysz bezposrednio z powrotem, a w miejscu połączenia wstawisz trojnik doprowadzajacy paliwo do gaźnikow (przewód powrotny o wiekszej srednicy niz zasilanie), wtedy ciśnienie paliwa nie będzie zbyt wysokie i jest szansa, że nie będzie zalewać gaźnikow.
|
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-06-2012 00:04 |
|
|
Bardzo ciekawy projekt! Czekamy na więcej info Jakie średnice, jaki "kolektor"
ssący itd.
Co do pompy, faktycznie raczej należy przechowywać w paliwie żeby przetrwała.
Ja myślę że zakupienie tej samej bądź inne od moto będzie dobrym rozwiązaniem.
Marchewa - czyli mógłbym założyć pompę 1,5bara i KJET by działał Twoim zdaniem?
Pytanie ma oczywiście podłoże ekonomiczne
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:54 |
|
|
Ja też bardzo niecierpliwie czekam na parametry szczególnie kolektora i jeszcze jak zostało podłączone podciśnienie od zapłonu i czy nie przerywają jak dostają mocne przeciążenia boczne
co do ciśnienia: czy nie najłatwiej byłoby zamontować zwykłą pompę paliwa elektryczną jakiegoś Boscha od golfa/fiata i przed gaźnikami regulator ciśnienia paliwa jak np. ten:
http://moto.allegro.pl/regulator-cisnienia-paliwa-niebieski-czerwony-sreb-i2610740674.html
??
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:56 |
|
|
Te regulatory z allegro to chinszczyzna, ciekna... szkoda na nie kasy.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 17-09-2012 00:24 |
|
|
podałem jako przykład, chodziło mi po prostu o jakiś ogranicznik mechaniczny przepływu, żeby to ciśnienie obniżyć.
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 17-09-2012 00:29 |
|
|
Idea w sumie sama w sobie ciekawa.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 17-09-2012 10:21 |
|
|
Eeeej noooo, wrzućcie jakieś foty kolektora, króćców, czegoś
Tu ludzie z niecierpliwości się wiercą!
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 15-10-2012 12:53 |
|
|
Jakieś nowości ?
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
Northshore
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.02.12 |
Dodane dnia 15-10-2012 13:41 |
|
|
Witam.
Przepraszam że temat trochę ucichł, ale po porostu aktualnie intensywnie rzeźbię szpachlą po prosiaku
Będę w najbliższym czasie zakładał temat jak już trochę go ogarniemy (bo złomiszcze straszne) i tam więcej opisze.
Natomiast na chwilę obecną:
Auto zostało odpalone na pompie paliwa z yamahy r6.
Generalnie kontrukcja zamyka się w przewodzie z baku, pompce podłaczonej do aku, filtrze paliwa (tez motocyklowy) oraz .. ręcznej pompce z peugeota 309 - co by podpompować jak długo stoi )
Na gaźnikach trochę podkręciliśmy mieszankę bo strzelał na wolnych.
Autem udało się przejechać - bez problemu, ale mocy brak.. Myśle że do setki to by go nawet Tico zrobiło. Prawdopodobnie poprawę można będzie uzyskać po jakiejś wstępnej regulacji (iglica, dysza główna) ale tego jeszcze uczę się w teorii, bo jak wspomniałem,zacząłem łątać dziury w samochodzie.
Co do samego kolektora, To tu nie ma czym się chwalić, bo jest to na chwilę obecną prowizorka. Co gorsza musieliśmy go skrócić bo nie mieściło się to pod maską - po tym zabiegu zaczął lekko kopcić :/. (różna odległość - różne ciśnienie?)
Dlatego postanowiliśmy w najbliższym czasie wykonać nowy kolektor, taki "łamany"
Reasumując - Całość pali, jeździ i nawet trochę kopci, ale do celu jeszcze daleka droga. Sama konstrukcja jest tak prosta że aż zadziwia, że tak nie wiele trzeba by auto paliło. Jednak trochę pracy wymagają szczegóły - szczelność przede wszystkim.
Postaram się dzisiaj wrzucić jakieś foty jak to wygłąda |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 15-10-2012 18:29 |
|
|
piękny pomysł z ręczną pompką od 309 moje klimaty xD
A podciśnienie od zapłonu podłączyliście pod jeden króciec, czy najpierw wszystkie 4 a później podciśnienie ?
Druga sprawa, w tych gaźnikach podciśnieniowych, najpierw zróbcie synchro, a później dłubcie mieszanki, bo będzie gjemela straszlijwa.
Zasadniczo dysze z R1 powinny dać radę "tyle o ile" żeby nie było anemii...
Śledzę Was i kibicuje, także proszę, bardzo proszę - trzymajcie żywy ten wątek
Pozdromilion
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.
Edytowane przez PietroM dnia 15-10-2012 18:30 |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-10-2012 19:43 |
|
|
Różna odległość = różna długość kanałów dolotowych, a to ma ogromne znaczenie
dla pracy silnika. To trzeba policzyć i zrobić na drugie odbicie najlepiej, jak się nie
da to na trzecie, ale może się zmieści na drugie. Powodzenia! Też kibicuje
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
Northshore
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.02.12 |
Dodane dnia 16-10-2012 12:36 |
|
|
[img]http://imageshack.us/a/img145/2882/gaz2p.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img513/1923/gaz1y.th.jpg[/img]
Na szybko tak to wygląda. Niestety dalej walczę ze stanem blacharskim bolidu, wiec gaźniki trochę zeszły na drugi plan. Dzięki Qbak za info już zaczynam zgłębiać temat
Zapłon wzięty z 1 kroćca, 3 i 4 poszły na serwo.
Edytowane przez Northshore dnia 16-10-2012 12:43 |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 16-01-2013 21:12 |
|
|
I <3 ta modyfikacja.
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 16-01-2013 22:33 |
|
|
zhamuj go jak najszybciej!i pochwal sie wynikiem...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-01-2013 22:52 |
|
|
Kilka rad odemnie:
Podlacz serwo do wszystkich cylindrow - unikniesz roznic w napelnianiu cylindrow.
Zle jest podpiete podcisnienie sterujace do aparatu zpalonowego - po pierwsze jest ono sterowane rowniez z pedalu gazu i na jalowych obrotach nie powinno ono dochodzic do aparatu (przeanalizuj na oryginalnej przepustnicy) poniewaz bedzie wyprzedzalo zaplon. Rowniz podcisnienie z jednego cylindra jest mocno falujace - bedzie skakal zaplon i moze szybciej wykonczyc aparat/membrane od drgan.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
Northshore
Użytkownik
Postów: 10
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.02.12 |
Dodane dnia 16-01-2013 23:42 |
|
|
No niestety mam przerwę w pracach, ponieważ zacząłem nową pracę i jestem nią na razie nieco zaabsorbowany, i w lutym mam pewien egzamin na który się uczę. Także Proś czeka w kolejce.
Dziękuję Michale za rady, serwo zrobię tak jak mówisz. Jednak co do zapłonu to powiem szczerze że nie bardzo wiem gdzie indziej mogę to podpiąć... w opisach tego typu modyfikacji spotykałem się raczej z takim podpięciem (tzn. na kolektorze). Widziałem natomiast że niektórzy łączą małymi przewodami korćce ze sobą, co teoretyczne może dawać pewne "wyrównanie ciśnień", tzn tak mi się wydaje ale mogę się mylić.
Będę wdzięczny za rady i sugestie bo sam się dopiero uczę tematu gaźników. Jak zresztą tematu samochodów wogóle
pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Alternatywna droga zasilania 924 |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 17-01-2013 15:06 |
|
|
Moje TEORETYCZNE przemyślenia w temacie - zrobić jeden obieg ciśnieniowy - podpinając wszystkie króćce i do tego podpiąć zarówno serwo jak i zapłon. Wyprzedzenie będzie wariowało przy hamowaniu, ale to nie jest problem, bo dawkę żeby nie przepalić (długoterminowo) tłoków i tak dostanie, a zazwyczaj jak hamujemy, to nie dajemy gazu.
Źle kminie ?
A jak Michał myślisz żeby rozwiązać sprawę z jałowym i wyprzedzeniem, jakieś pomysły, żeby nie przekombinować ?
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied. |
|