Autor |
Problemy z chłodzeniem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 04-08-2012 12:07 |
|
|
Witam wszystkich,
Problem taki, że czasami wentylatorek zaskakuje dość późno, a czasami zdecydowanie za późno. Czy może być to wina czujnika temperatury, a może termostatu?
Termostat zdecydowałem się wymienić tak, czy inaczej, bo to nie jest fortuna, a tu kolejne pytanie. Temperatury otwarcia są różne, jaką najlepiej wybrać? Z tego co wiem, to prawidłowa temperatura pracy wynosi 80 stopni C. Natknąłem się na temperatury otwarcia takie jak 82 stopnie, 84, czy nawet 88. Myślę, że to wiele nie robi, ale wolę się upewnić .
Dodam jeszcze, że przed tym jak mają się zacząć problemy z załączaniem wentylatora, czyli temperatura zdąży wejść zdrowo na czerwone pole, zanim się włączy wentylator, to szaleje mi wskaźnik temperatury. Może to jakieś problemy z elektryką? A może wskaźnik źle działa? A jeśli nie szaleje, to wentylator włącza się tak w połowie 3 kreski, a powinien na 3 kresce i chłodzić do 2 kreski z tego co wiem i tak miał, ale mu się coś poprzestawiało.
Silnik ten dla ludu, czyli 2.0 XK
Pozdrawiam i dziękuję,
Szarak
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Problemy z chłodzeniem |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 04-08-2012 12:11 |
|
|
Na jednym swoim wynalazku nauczyłem się że wartość temperaturowa czujnika jest CHOLERNIE istotna - kosztowało mnie to trochę grosza i dwie awarie na drodze (czytaj wywalenie płynu) zanim kupiłem czujnik szybszy o 2 stopnie.
2x wymiana płynu + 3x nowe czujniki - nie wiem jak to w Porsche, ale nie można tego wykluczyć. |
|
Autor |
RE: Problemy z chłodzeniem |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 04-08-2012 12:36 |
|
|
Powinienes miec taki termostat :
http://transaxle.istore.pl/pl,product,462427,termostat,do,porsche,924,82,stopnie.html
A jesli chodzi o termowlacznik to najparwdopodobniej jest upalony i moze dla tego wlacza sie nie wtedy kiedy trzeba .
Pozatym nowe termowlaczniki maja slabsze styki i trzeba w obwod zasilania pradem montowac przekaznik ktory odciazy instalacje .
Ja mialem taka awarie i przekaznik rozwiazal problem .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Problemy z chłodzeniem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-08-2012 13:04 |
|
|
Mnie się wydaje że temperatura pracy silnika 2.0 to 90st C. Termostaty dla tego silnika
przewidziane przez Porsche to 87st C i 83st C dla krajów o gorącym klimacie.
Jeżeli chodzi o włącznik wentylatora który jest wkręcony w chłodnica. Nie wiem jakie
powinien mieć parametry (może w serwis manualu jest?), ale ten który sprzedaje
Tomek jest chyba ok.
U mnie też wskaźnik szaleje, jak się włącza wentylator to jeszcze większa temperatura
się pojawia. Generalnie elektryka potrafi świrować. Jak włączasz światła to nie
masz efektu zmiany wskazań na wszystkich zegarach?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problemy z chłodzeniem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 04-08-2012 16:58 |
|
|
Mam, lecz nieznaczną. Ale wczoraj włączyłem sobie awaryjne na wyłączonym silniku i razem z przekaźnikiem tańcowała sobie wskazówka poziomu paliwa
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Problemy z chłodzeniem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 04-08-2012 17:13 |
|
|
Na razie zrobię porządek z termostatem, może on czasami nie otwiera, choć bardziej winię włącznik wentylatora. Dzięki za pomoc, ten 82 stopnie to powinno być to. I spróbuje lepiej gdzieś doczytać o tej poprawnej temperaturze pracy silnika. Gdzieś tutaj się chyba na to natknąłem, że powinno być 80 stopni.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Problemy z chłodzeniem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 04-08-2012 21:41 |
|
|
Thermostat - Bellows operated
warm water test - Opening begins at 82° ±2°C (160° ±3.5°F) opening ends at 93°C (200°F)
installed performance - Opening begins at 87° ±2°C (189° ±3.5°F)
W Haynes manual znalazłem właśnie coś takiego. Która część dotyczy otwarcie się termostatu? No bo przecież jak się otworzy, to się nie zamyka puki temperatura nie spanie poniżej otwarcia tak? O co chodzi z tym warm water test w takim razie, że zamyka się przy 93 stopniach?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 04-08-2012 21:41 |
|
Autor |
RE: Problemy z chłodzeniem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 04-08-2012 21:46 |
|
|
Ahaaaa!! Dobra otwiera się od 82 do 93 już wszystko zczaiłem teraz . Dzięki za pomoc i szerokości!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|