Autor |
Czy tak powinien pracować 2.0? |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 30-08-2012 20:22 |
|
|
Witam! Postanowiłem nagrać 2.0 i wrzucić na forum, pozostali użytkownicy mogą posłuchać i porównać ze swoimi. Może mechanicy z doświadczeniem wypowiedzą się na temat tego brzmienia również. Brzmienia ... rypie jak diesel rodem z U-Bota to jest moje zdanie ;D, nie wiem, czy tak powinno być, słuchałem już kilku innych, chodzą podobnie.. ale chyba jednak ciszej. Pod wiaduktami człowiek czasami ma ochotę wysprzęglić i przygazować, ale nie słychać nic tylko to rypanie ;/, z góry strzelam, że wałka rozrządu.
http://www.youtube.com/watch?v=zhxXzeBXUnY&feature=youtu.be
Film pierwotnie miał obraz i dźwięk HD, ale YT zrobiło swoje ....
Pozdrawiam
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-08-2012 20:35 |
|
|
Wygląda jak zawory do regulacji, ale jak nie masz szczęścia to wałek mógł się
lekko posypać. Najprawdopodobniej tylko zawory, ale przy okazji obejrzałbym
dokładnie wałek i szklanki.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 30-08-2012 21:04 |
|
|
Tak jak pisze Qbak, ale nie pocieszę Cię: te silniki głośno pracują i według dzisiejszych standardów - klekoczą. Ja wymieniłem i wałek i szklanki (oczywiście ustawienie zaworów) a auto dalej klekocze. Pociesza mnie to, że inne 924 które miałem okazję słyszeć też, wg mnie, klekoczą, więc staram się tego nie słyszeć
Btw: chyba obroty masz za wysokie?
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 30-08-2012 21:08 |
|
|
u mnie też cyka (ale chyba nie tak..)
ale wiem co jest nie tak - za czysty silnik masz ubrudź go trochę to wygłuszy
(a tak poważnie to ślicznie wygląda)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 30-08-2012 21:29 |
|
|
na jakim oleju jezdzisz ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 30-08-2012 21:46 |
|
|
Obroty ma raz 900, raz 1000, a nawet czasami 1100, chyba K-Jet coś pindraczy, bo WUR i akumulator paliwa na pewno ledwo zipią. Na razie kompletowałem pierdoły i robiłem wszystkie podstawowe elementy, czyli oleje, płyny, świece, gniazda wtryskiwaczy (przepuszczały), rozrząd, filtry teraz zabieram się za blachę i konserwację budy, więc wtrysk musi jeszcze trochę poczekać. Wkrótce też przy okazji przeglądu stanie na szarpakach i sprawdzę luzy, łożyskowe już dokręcone. Amortyzatory trzymają, ale są wywalone, pracują na lewo i prawo (nie mówiąc już o drążkach) ... poczekają, bo mam zamiar widzieć w tamtym miejscu napis Koni. W eS i 931 zawiecha styka jak na moje standardy, ale ta w n/a mnie denerwuje. No i przede wszystkim zajrzymy do zaworków i wałeczka, dzięki za uwagi .
P.S. Pokrywka wypolerowana - zainspirował mnie BreaveHeartowóz ;D. Jeszcze lakierowanie osłony paska rozrz., no i napis Porsche będzie ładny.
Kolejne P.S. Podobno znajomy w miejscowości obok mnie ma 968. Oo!! Aż w sumie trudno uwierzyć, że tak blisko coś takiego, jutro może uda mi się je zobaczyć, wrzucę foty D... zobaczymy co to w ogóle jest
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 30-08-2012 21:46 |
|
|
15W 40
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-09-2012 01:43 |
|
|
Tak jak pisałem Porsche 968 Cabrio z jakimś dziwnym body kitem
Podobnym nawet do 959. Okropnie szeroki, nie robiłem zdjęć
Stał zakopany w garażu w częściach samochodowych i w... sianie.
Posiadacza nie uda mi się raczej przekonać do wstąpienia w nasze "szeregi".
Może na kolejne lato uda mi się go od niego chociaż wyciągnąć na odpicowanie
bo wsiadając musiałem najpierw pozrywać pajęczyny. Wspaniałe auto 968 Cabrio
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-09-2012 19:35 |
|
|
Podepnę się troszkę pod temat, bo ten o moim autku z racji paru fotek za dużo ładuje się jak czołg do garażu... dzisiaj wracałem z Opola od Drwala i w 99% trasy wszystko z autem było ok. Jednak jakieś 3-4km od domu zaczęły się problemy. Głównie podczas doładowania (w/g manometru nie ciśnienie nigdy nie przekraczało 0,6bara). Prędkość obrotowa silnika z racji docierania w całej trasie nie przekroczyła 4tyś.
Objaw jest taki, że auto nie bardzo chce pracować na niskich obrotach i zaczyna gasnąć, nie wkręca się za chętnie na obroty, a jak chce się jechać to do ciśnienia "0,0" jakoś jedzie... gdy zaczyna się doładowanie to auto zaczyna dziwnie przerywać, krztusić się itp.
Jeszcze chwilę przed problemami zaobserwowałem strzał w rurę wydechową najpewniej... a Drwal mówił że lekko mi "strzelał" kiedy odjeżdżałem. Zresztą autko coś zaczęło gorzej wkręcać się na zimnym silniku.
Co sprawdziłem tak na szybko:
Poziom oleju bez zmian - czyli nigdzie nic nie ubyło, nie widać wody na bagnecie.
Poziom płynu chłodzącego - tak samo nic nie znika/ubywa itp/nie ma w nim oleju.
Z wydechu nie wydobywa się żaden niepokojący dymek... w sumie nic nie widać w każdym razie żadnej białej czy niebieskiej chmury nie widzę, nawet przy przygazowaniu.
Macie może jakieś pomysły co sprawdzić i co to może być?
Kiepsko to wyszło bo musiałem podgazować coby nie zgasł a komórką kręci się średnio samemu...
http://youtu.be/iOtHCdyf2Ok
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 02-09-2012 19:50 |
|
|
1) kopułka, kable, świece (świece, żeby wiedzieć, czy go nie zalewa), a pewnie zalewa skoro masz strzały w wydech (niespalone paliwo)
2) jak jest sterowany wastegate? Jak podciśnieniowo to sprawdzić przewód do WG, może się nie zamyka i wszystek spalin omija turbinkę.
witaj w świecie 'nie miałem problemów, kupiłem sobie turbo'
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 02-09-2012 19:51 |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-09-2012 20:15 |
|
|
Dobra sprawdzę jutro jak wyżej...
Tak... wastegate jest sterowany ciśnieniem z dolotu, trzebaby sprawdzić, ale to co napisałeś z wastegatem nawet pasowałoby mi do objawów, poszukam i zobaczymy, bo faktycznie auto przy doładowaniu traciło na mocy, chociaż niby turbina się wkręca bo skądś ciśnienie w dolocie się robi. Ale jeszcze dało radę jechać do ciśnienia 0,0 a jak zaczynało doładowywać to traciło moc i się "dusiło" jakby.
Hehe... nie spodziewałem się tak szybko jakichś problemów z autkiem, ale w końcu Turbo to Turbo.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 02-09-2012 20:25 |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 02-09-2012 20:51 |
|
|
Hmmmm... ładnie świszczy i klekocze też Powodzonka
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-09-2012 22:34 |
|
|
Jak będzie chwila to postaram się nagrać coś bardziej nadającego się do oglądania bo tutaj nawet dobrze nie widać jak całość teraz pracuje. Na wolnych obrotach coś się nie utrzymuje i trzeba lekko przygazować.
Auto od remontu przejechało ok 1200km, płyny są w normie, niczego nie ubyło i nic nie musiałem uzupełniać oraz nie zauważyłem jakiegoś przeładowywania powyżej 0,6bara. Silnik "pali" jakoś tam ale zawsze, ale już jechać auto nie chce, jakby mu moc zniknęła.
Może jeszcze jakieś lewe powietrze gdzieś wyłapuje i to go dusi, bo w tych turbo to bardzo popularna usterka. Zajrzę jeszcze do komputera sterującego zapłonem... może tam coś go gryzie.
Paliwo lałem tylko 98 a przy takim odprężeniu tłoków śmiało 1,0bar możnaby dmuchnąć i nie powinno nic się dziać.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 02-09-2012 23:27 |
|
|
Pierwsze - sprawdź zapłon. U mnie po wymianie kabli, palucha i kopułki - jakby ręką odjął.
Jak to będzie OK, to potem będziemy się martwić
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 03-09-2012 11:43 |
|
|
Przepraszam za wtrącenie jakoś teraz się nam mieszają wątki, ale tylko jedno dorzucam i już siedzę cicho. Wątek o regulacji zaworów już znalazłem, tylko pytanko takie, czy przed ponownym założeniem pokrywy wymieniacie uszczelki na nowe? Ostatnio dorzuciłem trochę do pieca jakoś tak o 23.00, parking pusty przy markecie i kilku dresów z BMW stało, więc musiałem . Z gazu niewinnie zostawiwszy sprzęgło w spokoju cały parking bokiem i dym spalonej gumy ... obrzydliwie mi się spodobało! Teraz z przyjemnością zaworki, oględziny wałeczka i szklaneczek )
Szerokości
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 03-09-2012 11:51 |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-09-2012 11:50 |
|
|
Koszt nowej uszczelki nie jest duzy i lepiej wymienic.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 03-09-2012 11:52 |
|
|
Oki
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-09-2012 23:40 |
|
|
Misiek - sprawdz czujnik doladowania na rurze dolotowej...
Trzeba kabel zmasowac i sie przejechac.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 04-09-2012 00:00 |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 07-09-2012 16:47 |
|
|
Czujniki ok. Silnik całkowicie oki Żadnych nieszczelności w dolocie. Auto śmiga jak marzenie.
Nagrałem dziś kolejny filmik dla porównania:
http://youtu.be/r-DR9SHtX94
Co myślicie?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Czy tak powinien pracować 2.0? |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 07-09-2012 19:52 |
|
|
Co myślę na temat tego, że auto pracowało kiepsko a teraz jest już OK? Odpowiedź nasuwa się sama. Jakiś czas temu pisałeś:
Misiek napisał/a:
No to autko to jeszcze nigdy nie dało rady dojechać gdzieś dalej w 100% nie wiem czy to jakieś fatum czy coś. Ale to jakoś tak jest... .
I autko po prostu nie chciało zawieść Twoich oczekiwań. A jak już jesteś na miejscu to pracuje dobrze. A tak poważnie to może tak jak pisał Simprez coś z wysokim napięciem, układ zapłonowy ma to do siebie, że jak jest w kiepskim stanie to zdarza mu się pracować czasem dobrze, czasem źle.
|
|