924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Problem z obrotami!
bombelli
Użytkownik

Postów: 41
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 28.12.06
Dodane dnia 23-02-2007 16:18
Witam! problem objawil sie wczoraj. odstawilem auto na ok 4 godziny. po tym czasie wsiadam ,odpalam i obroty sa ok. ale po chwili zaczyna strasznie plywac. schodza do momentu gdzie silnik gubi zaplon. dzis rano mimo zaje.... mrozu smileywziolem sie za reanimowanie staruszki. po sprawdzeniu swiec,zaplonu,cewki zapl.kopulki i palca rozdzielacza problem nadal pozostaje nierozwiazany.niemam pomyslu co to moze byc? czy moze to byc cos z przeplywomierzem? na poniedzialek rano mam ustawiona wizyte u Mistrza K-jetro.... ale moze ktos juz sie spotkal z podobnym problemem to uda mi sie uniknac wizyty i zrobie to sam.smiley aaa swiece byly czarne i mokre. jakby nie przepalala. na wysokich obrotach chodzi ok. wkreca sie dobrze a jak probuje ja utrzymac tak na 800-900 to slychac,ze chodzi nierowno. a jak jade i probuje jej odkrecic to przerywa i szarpie. mysle ,ze jest to dosc szczegolowy opis problemusmiley .z gory dzieki za pomoc! pozdrawiam!
8032282
Autor RE: Problem z obrotami!
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 23-02-2007 16:56
otwierales kopulke? sprawdzales palec? zobacz wieczorem czy nie ma przebicia na przewodach?



924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Problem z obrotami!
bombelli
Użytkownik

Postów: 41
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 28.12.06
Dodane dnia 23-02-2007 20:40
przewody sa nowe. zrobilem na nich moze ze 2 tys.kopulke dzisiaj wymienilem na nowa. i nic ciagle to samo!
8032282
Autor RE: Problem z obrotami!
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 24-02-2007 10:12
a masz moze na tych nowych kablach na koncu blaszane otuliny ? to gowno na zaklucenia ? jak masz to zdejmij ( to jest na zaczepach ) jak nie wiesz o co chodzi to dam foto smiley

a jesli z zapolonem jest okay, to tylko i wylacznie moze go zalewac. skoro na wolnych ci dziwnie chodzi i jak mu depniesz to leje paliwo i nie moze przepalic. a sprobuj mu w czasie jazdy zamiast depnac to tak popompowac gazem w deske. jak wtedy pojdzie na max bucie ( ok 2 pompniecia i potem juz calkiem deska ) to moim zdaniem na bank masz zla mieszanke.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Problem z obrotami!
bombelli
Użytkownik

Postów: 41
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 28.12.06
Dodane dnia 24-02-2007 11:22
kable mam bez zadnych blaszek. zaplon jest spok. chodzi o to,ze na wolnych to prawie nie chodzi.a chodzilo zajeb.... a co do wkrecania podczas jazdy to jest tak jakby bylo odciecie zaplonu. przerywa! nie jedzie!smiley a czy ustawienie skladu mieszanki moze tak poprostu sie zmienic?

Edytowane przez bombelli dnia 24-02-2007 11:31
8032282
Autor RE: Problem z obrotami!
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 21-01-2008 00:39
Odgrzewam temat, bo tak sobie czytam forum, i Drwal pisze zeby zdjac oslonki przeciwzakloceniowe z ,,fajek" WN. Niby dlaczego? Czy to moze powodowac zakłócenia pracy układu zaplonowego w jakis sposob? Kupilem ostatnio kable Janmor robione wg oryginalu pod 924 i one maja te ,,blaszki". Silnik pracuje ok (juz nie szarpie podczas jazdy na niskich obrotach), ale da sie wyczuc lekkie szarpnięcia, obroty bardzo nieznacznie faluja, prawie niewyczuwalnie, ale owe sarpniecia, jakby wypadanie zaplonow wystepuje. Czuc to na silniku i np przez fotel, samochod co jakis czas drzy troche. Palec, kopulka, kable WN i swiece nowe. Swiece IMO za bardz obiale, temp. jakby za duza. Regulacja katem wyprzedzenia zaplonu nic nie daje na owe szarpania (cofnolem zaplon troche, odnosnie koloru izolatora swiec).

To tak przy okazji czytania forum. Mam taki problem smiley

Edytowane przez Wulkan dnia 21-01-2008 00:40
3155366
Autor RE: Problem z obrotami!
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 21-01-2008 00:48
na jakiej stacji tankujesz? ja leje zawsze na orlenie i mi auta pracuja nierowno smiley jak zaleje na shellu to drgania i delikatne fale znikaja. innej koncepcji nie mam ( a moze przeplywomierz.. ? nie wiem... )

co do kabli. to gowno blaszane na koncu jest tylo po to by tlumic zaklocenia na radio ( fale ). zawsze to wywalam. auto lepiej tez zawsze chodzi ( na moich przykladach ) bo tamtedy, ta blacha lubi sobie iskra skakac.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Problem z obrotami!
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 21-01-2008 13:11
Thx za odpowiedz, jak nie bede mial innego wyjscia, powywalam i te blachy smiley A tankuje roznie, przewaznie na Orlenie. Jeszcze na Shellu nie tankowalem ,co w najblizszym czasie uczynie smiley
Przeplywomierz dziala gladko, znaczy sie nie zacina. Ale kto to wie co moze byc. Tymczasem jade na Shella, pozniej podziele sie obserwacjami smiley
3155366
Autor RE: Problem z obrotami!
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 22-01-2008 20:57
a może piąty wtrysk zaczął lać ?skoro to nagle się stało i go zalewa ?
Autor RE: Problem z obrotami!
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 23-01-2008 01:22
No bede sprawdzal po kolei, odlaczam piaty wtrysk i silnik chodzi tak samo. Jak zanjde chwile czasu odepne go calkowicie.
Paliwo z Shella nie wiele dalo niestety smiley. Mysle jeszcze nad jakims lewym powietrzem. Na pewno nie mam dostatecznie uszczelnionego wejscia bagnetu poziomu oleju, a nóż coś pomoze jak toto uszczelnie?.


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: Problem z obrotami!
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-01-2008 01:30
Jesli biale swiece oznaczaja za wysoka temp spalania to mam 2 pomysly: zalozone zle swiece o za niskiej cieplocie lub za uboga mieszanka co moze oznaczac lapanie lewego powietrza przez uklad dolotowy za przeplywomierzem (nie bagnet oleju) lub zle wyregulowany kjet. sprawdzales sklad mieszanki na analizatorze?
31356497
Autor RE: Problem z obrotami!
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 23-01-2008 09:22
Świece mam założone wg specyfikacji fabrycznej. Ale K-Jeta nie sprawdzalem jeszcze na analizoatorze. Nie rozpoznalem jeszcze terenu, gdzie to mozna zrobic w okolicach Rzeszowa. A z doswiadczenia mam uraz do ,,fffachowców". Moze jednak jest jakis dobry warsztat, w ktorym ludziska sie naprawde znaja na K-Jecie a nie tylko mysla ze sie znaja...? Tak sobie mysle, ze (chyba) biale swiece sa odkad podnioslem klape przeplywomierza (na zderzaku), bo u mnie byla opadnieta1,5mm ponizej krawedzi stozka. Czy to mozliwe zeby ta zmiana powodowala ubozsza mieszanke?

Guma przy przepustnicach jest peknieta, ale zaklejona. Wogole jest mozliwosc kupienia tej czesci?

Dzieki za rady i odpowiedzi

Pozdrawiam


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: Problem z obrotami!
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 23-01-2008 09:41
obczzaj jeszcze jakie masz gumki na wtryskach, czy sa w dobrym stanie ( te wtykowe )


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Problem z obrotami!
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-01-2008 10:28
hmmmm... na poczatku pomyslalo mi sie ze skoro zmieniles polozenie klapy przeplywomierza to zmieniles sklad mieszanki ale zastanawiam sie jak ja zmieniles... podniosles podporke na ktorej spopczywa ramie z klapa czy dales jakas podkladke pod klape i przykeciles ja na nowo... Tak czy inaczej zmienil sie sklad mieszanki - jedz na analizator - mozna to sprawdzic na kazdej stacji diagnostycznej koszt to chyba 20zl A sklad mozesz sobie ustawic sam - zaopatrz sie we wkretak imbusowy dlugi dopasuj rozmiar bo nie pamietam jaki ktory da sie wprowadzic w otwor do regulacji skladu mieszanki na kjecie, jedz na sacje niech cie podepna rurke i patrz na wyniki. ustaw silnik albo na wartosc lambda ok 1 albo na cawartosc CO w spalinach jakie podaje ksiazka bo nie pamietam. Jesli sklad sie zrobil za ubogi to wiecej paliwa ustawiasz kecac zgodnie z ruchem wskazowek zegara. to nie jes trudne. Jesli uklad paliwowy masz sprawny o powyzsza operacja spowoduje ze auto powinno jezdzic dobrze tylko zanim pojedziesz na analize to sprawdz czy nie lapie gdzies lewego powietrza np na tej zaplastrowanej gumie o ktorej piszesz no i koniecznie te gumki o ktorych pisze drwal - jak ktos pisal na forum nalac na wtryski troche wody i zobaczyc czy nie wciaga. Jesli lapie lewe powietrze to ustawianie nie ma sensu bo sie wszystko bedzie rozjezdzac...
31356497
Autor RE: Problem z obrotami!
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 23-01-2008 18:03
Te gumki wymienilem miesiac temu, silnik zaczol duzo lepiej pracowac, o stare gumki strasznie stwardniale byly. Ale zrobie jeszcze test z woda, moze gniazdo ktoregos wtryskiwacza jest jakies lewe.
Klape przeplywomierza podnioslem podginajac zderzak, klapy nie odkrecalem.
Ale tak przed jak i po tej operacji silnik jakby kulał. Jeden rez na wolnych powiedzmy ze "zaplony wypadają" czesciej, raz rzadziej, nie odnalazlem reguly. Czasami obroty sa (stale) 900 czasami 1000 - bez mojej ingerencji i pozniej po odpaleniu znowu powiedzmy 900.
Przy tym szarpaniu silnika obroty tylko nieznacznie sie wahaja, ale jest to wyczuwalne na calym nadwoziu, takie kichniecie, w wychechu tez to slychac.

Sprawdzilem dzisiaj czy nie leje mi 5- ty wtrysk na goracym silniku - nie leje. Trudno mi odnalesc jakies falszywe powietrze, wszystko jest sprawdzone na ile potrafilem. Miejsce pekniecia (przy opasce na gardzieli przepustnicy) jest zaklejone, jest to niewielkie pekniecie. Dodatkowo wszelkie polaczenia k-jet'a z przepustnicami jest uszczelnione silikonem.
Troche mnie dziwi, ze jak zdejme korek wlewu oleju na pracujacym silniku, ten gwaltownie traci obroty - mówi Wam to coś? Wody i oleju nie bierze. Zawory klekocza, musze sprawdzic luzy - tego jeszcze nie regulowalem.
Moj WarmUp Regulator dziala tak, ze na zimnym silnik zapala super, na goracym tez ok, natomiast po dluzszym czasie, jak silnik jest jeszcze goracy (powiedzmy 0,5h) czasami ciezk ojest zapalic, zapala po drugim zakreceniu 3- sekundowym i trzeba zze 3 razy machnac przepustnicami, zeby sie obroty unormowaly- bo sa za niskie). Pewnie jest to wzorcowy przyklad siadania WarmUpReglera, przynajmniej tak wywnioskowalem z Waszych opisów. Ale z tym mozna zyc. Nie mam podpieteg o50go wtrysku na ostro, moze kiedys mnie zmusi, ale moze znajde dobry regulator.

Aha. ostatnio zapomnialem zalozyc wezyka podcienienia do aparatu zaplonowego. Tak jak myslalem, nie stwierdzilem zadnej roznicy wzgledem pracy i dynamiki silnika z zalozonym wezykiem. Po zrobieniu podcisnienie plucami, costam w aparacie ,,pstryka" jakby przyspieszacz zaplonu dzialal. Z wyjscia obudowy przepustnic podcisneinie jest stosunkowo slabe, znaczy jest, jednk jego sila mnie nie przekonuje. Ale nie mam porownania.
Silnik jest dosyc żwawy, ale chyba nie tak jak powinien - wyglada jakby wogole przyspieszacz podcisnieniowy nie reagowal...?

W najblizszym czasie pojade, za Wasza radą, do stacji diagnostycznej i zmierze nadmiar powietrza (chyba cos kole ,"1" ) i CO jesli sie da (cos kole "1,5" chyba- sprawdze to jescze ).
Jeszcze raz dzieki za wszelkie wskazówki.

Macie moze jakieś dodatkowy sugestie?

Pozdrawiam


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA

Edytowane przez Wulkan dnia 23-01-2008 18:05
3155366
Autor RE: Problem z obrotami!
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-01-2008 21:04
Z tym korkiem wlewu oleju to nie widzę tak dokładnie logicznego uzasadnienia dla mojego toku rozumowania ale czy to nie może jest cuś z zatkaną odmą ?

Jak zdejmniesz kopułkę z aparatu i zaciągniesz płucami to przynajmniej na nowym typie aparatu oprócz, ze pstryka to widać, że przyspiesza zapłon bo takie coś w środku się przekręca.

Mi się kiedyś zapłon sam przestawiał o czym pisałem (okręcało się samo słoneczko wokół osi aparatu - nowy typ aparatu z czujnikiem magnetycznym). Nie masz tego przypadku przypadkiem ?





2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Problem z obrotami!
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 24-01-2008 01:06
No właśnie, odma. Jak składałem silnik do mojego Prosiaka (a nie widziałem wcześniej co do czego, bo oryginalny silnik był w rozsypce, wyjęty, nie wiedziałem do czego jest jedno wyjście z bloku silnika od strony dolotu koło sprzęgła. Wyszło, ze inaczej się tego nie da podłączyć, jak do rury plastikowej łączacej k-jeta z przepustnica. Znaczy tak wydedukowałem ze to odma.
A czy una, ta odma jest zatkana, to mnie tego nie wiedziec, moze zdejme przewód od odmy, zaślepie dolot i sprawdze czy dmucha... Ale ta mnie bylo zadnego oporu jake'm z płuca dmał smiley
Niepokoi mnei to , ze silnik traci obroty nagle i zdycha po otwarciu korka wlewu oleju - jak sie go zatka sybko reka, silnik wraca na swoje obroty ... Miał ktoś podobnie?

Co do aparatu, to mam nowy typ z tym ,,słoneczkiem blaszanym" Czytałem Twoje Juras perypetie z tym związane, z tm ze u mnie zapłon sie nie przestawia raczej. Zdejme kopułke i popatrze czy podcisnienie przyspiesza oske. Hmmm, ale zeby zadnej roznicy nie bylo z i bez podciesnienia ...


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: Problem z obrotami!
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 24-01-2008 05:06
A ja wiem juz co sie dzieje z tymi obrotami i w ogole z tym silnikiem... i nie powiem... hahehe.... ZARTUJE. Jak teraz to opisales to w koncu zakumalem. Masz ZLE podlaczona odme! Nie do przewodu laczacego kjeta z przepustnicami ale ona musi byc podlaczona do podstawy filtra powietrza! W ten sposob jak masz teraz masz dopieta komore silnika za przeplywomierz co tlumaczy gasniecie po odjeciu korka bo powietrze zaczyna wciagac korkiem i odmą za przeplywomierz! Lewe powietrze go wtedy oszkuje! Poza tym przedmuchy z cylindrow podczas pracy rowniez powoduja dostawanie sie wszystkiego z komory silnika za przeplywomierz co zmniejsza ilosc powietrza idacego przez kjeta i zubaza mieszanke! Stad masz nalot na swiecach wskazujacy za duza temperature spalania czyli za uboga mieszanke! A to wypadanie zaplonow to prawdopodobnie przez przedmuchy tzn gwaltowne wzrosty cisnienia w komorze silnika ktore dostawaly sie za kjeta i powodowaly nienormalna prace przeplywomierza! Odma jest dopinana do podstawy filtra na dole z tylu. Sprawdz to!

Edytowane przez michal928 dnia 24-01-2008 05:07
31356497
Autor RE: Problem z obrotami!
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 24-01-2008 12:04
Masz racje Michał, mam zle podpieta odme. Zaraz rano pobiegłem i podłączyłem odme do filtra ( jednak przewód jest za długi- widocznie mechanik poprzdniego właściciela także żle podłączył odme, bo przewód ktory byl w odmie jest za długi do podlaczenia go do filtra i za gruby...).

Po podłączeniu odmy do filtra i zaślepieniu otwory w przewodzie (K-Jet - przepustnice) odkręcenie korka wlewu oleju nie robi wrazenia nia silniku smiley Znaczy to bylo to. Po tej zmianie obroty trzeba bylo podregulować . Szarpanie silnika jest dalej, ale jakby o wiekszej amplitudzie i słabsze, ,,kichnięcia" są słabiej odczuwalne (sprawdzalem z roznymi polozeniami aparatu zapłonowego). Czyli jakas poprawa jest. Na pewno i świece sie zarumienią smiley

Jeszcze raz dzieki za info, bo dalej żył bym w nieswiadomosci.

Sprawdziłem aparat zapłonowy Juras, i nie rusza mi sie to słonko wzgledem oski - czyli jest ok., a regulator przyspieszenia zapłonu działa - znaczy rusza sie.

Teraz mam pytanie, co ma być odlaczone tam gdzie ja mialem nieprawidlowo wpieta odme? Nie widze zadnej innej mozliwosci, co tam podlaczyc? Zaslepic?

Teraz musze się udać na analizator spalin ...


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA

Edytowane przez Wulkan dnia 24-01-2008 14:44
3155366
Autor RE: Problem z obrotami!
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 24-01-2008 12:38
Ostatnio też przerabiałem problem podpięcia odmy i z tego co udało mi się ustalić wraz ze specjalistą od części w PCP warszawa to najpierw odma podłączana była do podstawy filtra powietrza a następnie to rozwiązanie zostało zastąpione podłączeniem odmy do plastikowego przewodu za filtrem, i przed przepływomierzem a dolny otwór został zaślepiony gumową końcówką.


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Strona 1 z 2 1 2 >