Autor |
Płyn chłodniczy w 924... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 01-11-2012 02:43 |
|
|
Zastanawiam się ostatnio nad zmianą płynu chłodniczego na coś innego w PL chyba nie za bardzo jest to gdzie zakupić więc tylko jakieś zagraniczne zakupy wchodzą w grę. Chodzi o płyn chłodniczy bez zastosowania wody... dzięki czemu w zakresie temperatur -40 do +180 stopni płyn zachowuje się poprawnie i nie ma tendencji do wysadzania korka na zbiorniczku wyrównawczym a tym samym przy temperaturze roboczej nie rozwala węży bo nie "generuje" takiego ciśnienia jak standardowy płyn na bazie wody i glikolu.
Myślicie, że mogłby to być dobre do 924?
Tutaj można poczytać co to takiego:
http://www.evanscoolants.co.uk/all-automotive-products.html
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 01-11-2012 10:25 |
|
|
Oj jak ja bym kupił coś takiego. Idealne do mojej świni
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-11-2012 11:56 |
|
|
Ciekawe...
Ale obawiam się ze nie jest to takie idealne. Owszem punkt wrzenia wyzszy ale czy jest taki obojętny dla metali?
Poza tym woda ma wysoki wskaźnik ciepła właściwego, przewodnictwa cieplnego ( czy jakoś tak) - potrafi dobrze je odbierać. Duza ilość glikolu też nie jest zalecana - obniza punkt krzepniecia ale zaburza odbiór ciepla z silnika- glikol gorzej je odbiera.
Dlaczego producenci aut nie stosują tego wynalazku? Na chwile obecna podchodzę do tego jak do wszelkich ulepszaczy oleju- chętnie bym potestowal i wyrobił swoje zdanie.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 01-11-2012 13:57 |
|
|
Podpinajac się do tematu. Czytałem na renlliscie o mieszaniu płynu (np valvoline g05) z wodą destylowana w proporcji 50/50. Co to ma na celu ? Poprawę odbioru ciepła ?
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-11-2012 20:42 |
|
|
Myślę, że dla przegrzewających się 924 jest to dość ciekawa propozycja. Jako jedną z rzeczy, która w znacznym stopniu przewyższa zwykłe płyny to to że tego nie trzeba wymieniać... znaczy jakoś się nie zużywa? Przy gorących powierzchniach na głowicy i bloku nie występuje efekt "parowania" na powierzchni co prowadzi do znacznego wzrostu temperatury w takim miejscu bo po prostu na takiej powierzchni woda odparowywuje i tworzy się cieniuteńka warstwa powietrza czy pary która rozdziela płyn i część bloku... z opisu wynika, że ten płyn nie ma takiego efektu więc mamy ciągłe chłodzenie (zwłaszcza przy spalaniu stukowym gdzie temperatura rośnie dość znacznie).
Jedyny minus to chyba cena sięgająca tych 400-500zł za ilość wystarczającą do silnika. I myślę, że to głównie ogranicza to, że ludzie tego nie stosują wszędzie... bo łatwiej wydać 30zł i mieć chłodzenie silnika na te 2 lata a nie 400-500zł
Jak coś przyoszczędzę to muszę o tym pomyśleć aby wypróbować ten płyn w prosiaku póki tam układ czysty
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-11-2012 20:48 |
|
|
500pln to nie wszystko bo trzeba zastosować przed pierwszym użyciem środek "odpchlający" pozostawić go w układzie nawet kilka dni a potem zlać i pod ciśnieniem wytłoczyć całą resztkę rdzawych zlewek.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 15:39 |
|
|
Przepraszam za lakoniczną wypowiedź ale czy nie sądzicie, że śerdnio 30 letnie chłodnice nie wykonują już swojej pracy?
Ja w swoim 2,5 nie mam problemu przegrzewającego sie silnika - przynajmniej tak mi się wydaje. Jest nowa pompa wody, termostat, chłodnica. Nowy płyn chodzący - zwykły aktualnie stosowany w Porsche. Płyn klasy chyba G12+ ( czerwono/pomarańczowy niewymagający wymiany okresowej rozcieńczony 1:1 z wodą).
Kilka razy w największym upale pałowałem auto przez bite dwie godziny na treningach Classicauto bez przerwy i nie było mowy o przegrzaniu. Predkości nie są duże więc cały czas obroty na granicy odcięcia.
Z dodatkowych informacji to olej jest syntetyczny zwykły Mobil 1 5W50 i w stosunku do fabryki zmieniony wymiennik ciepła na zewnętrzna chłodnicę oleju z wersji 44T/44S2.
Wim,że to brzmi buńczucznie ale naprawdę układ chłodzenia musi być odświeżony a potem można mówic o super płynach... Taki płyn nie wiele pomoże gdy układ nie oddaje ciepła. To prawie tak jak zalewanie zuzytego silnika gęstym olejem mineralnym... nie tędy droga
P.S. Nikogo nie chcialem obrazić.
P.S.2 Tak, wiem ile kosztuje nowa chłodnica...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-11-2012 17:41 |
|
|
W sumie popieram browara. Jeśli układ chłodniczy jest sprawny to trudno jest przegrzać auto. Oba auta mam zalane Borygo EKO.
W S-ce mam nowe: pompę wody, chłodnice (z S2/turbo) i węże. W każdych warunkach temp na desce jest poniżej środkowej kreski.
W turbo na razie tylko nowe węże i nowy płyn, pompa będzie z rozrządem na nowy sezon. Płyn ten sam - również zero problemów z chłodzeniem. A roboczą temperaturę pracy osiąga bardzo szybko!
Suma summarum - nie wiedzę sensu inwestowania w super-płyn. O ile nie wyczerpało się najpierw zagadnienia przywrócenia pełnej sprawności układu chłodzenia.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 18:30 |
|
|
browar napisał/a:
P.S.2 Tak, wiem ile kosztuje nowa chłodnica...
Dorobienie nowej całej aluminiowej jest tańsze niż kupno nowej alu/plastik do 2,5 jak wiesz. Mimo że jak wszystko co dorabiane czasem trzeba coś poprawić aby pasowało wszystko razem.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-11-2012 19:34 |
|
|
Browar, bardzo dobrze że właśnie to napisałeś, bo do naszej rozmowy na którymś
zlocie CA myślałem że moje auto tak ma i tyle. Trzeba temperatury pilnować i już.
W moich planach pojawiła się już nowa chłodnia, choć tak jak napisał Pieszczoh,
będzie to chłodnica dorabiana na wzór ze względu na cenę. Myślę że w wydajności
chłodzenia różnicy nie będzie. Jak myślicie? Oby udało się przed kolejnym latem.
Bardzo ciekawi mnie jaka będzie zmiana, trzeba pamiętać że 2.0 to kompletnie
inny silnik niż 2.5, gdzie problem z przegrzewaniem nie jest aż tak duży, przynajmniej
ja się z nim nie spotkałem jakoś szczególnie często.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 22:31 |
|
|
Qbak napisał/a:
...trzeba pamiętać że 2.0 to kompletnie
inny silnik niż 2.5, gdzie problem z przegrzewaniem nie jest aż tak duży, przynajmniej
ja się z nim nie spotkałem jakoś szczególnie często.
Ja mam - gdy jest bardzo gorąco i auto dostaje w palnik temperatura dochodzi do górnej białej kreski...
Ale koniec kombinowania, zakładam nową chłodnicę. Tylko z racji planów albo od turbo albo jeszcze coś większego (i tak czeka mnie przerobienie mocowania chłodnicy). I do tego jakiś lekki wydajny wentylator (oryginalny w 944 to ciężki kloc).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 04-11-2012 11:14 |
|
|
A powiedzcie mi Panowie, czy stojąc w korku np nie podnosi Wam się mocno temperatura? Nawet do 3 kreski? U mnie to notoryczne zjawisko.
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91" |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 04-11-2012 12:53 |
|
|
Tomek Transaxle znalazł kiedyś wentylator który wymiarami powinien pasować do oryginalnej obudowy i nie był aż taki ciężki...
wiadomo nie oryginał i trzeba wtyczki przerobić, ale szczerze te oryginalne wtyczki do wentylatora i rozpadającą się gumę to o kant d... potłuc.
ja u siebie mam w planie przyszłorocznym zmiana chłodnicy, która leży i czeka, zmiana wentylatora i wtyczki hermetyczne.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-11-2012 13:11 |
|
|
OK, ale sama obudowa też swoje waży. Chyba więcej niż wentylatory
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-11-2012 13:35 |
|
|
Najcięższy w zestawie pt. "wentylator(y) chłodnicy" jest silnik. Obudowa jest raczej
najlżejszym elementem. Może łopatki samego wentylatora są trochę lżejsze tylko.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 04-11-2012 23:37 |
|
|
no właśnie się zastanawiam gdzie ta plastikowa w 2,5 obudowa wnetylatorów ma ważyć... wentylatory ważą... ale sama obudowa to raczej idzie w gramy.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 05-11-2012 00:36 |
|
|
Aż w wolnej chwili sięgnę do szafy wytargam resztki mojej starej. Wydawało mi się dosyć 'solidna'. Może złudzenie, a może skleroza
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-11-2012 19:18 |
|
|
To ciągnąc offtop dalej. Wolną chwilę znalazłem. Z szafy obudowę z wiatrakami wytargałem. Nawet dwie. Zważyłem razem. Rozkręciłem. Zważyłem osobno.
No i rzeczywiście muszę przyznać przedmówcom rację. Bzdury bajdurzyłem
Kpl. obudowy z 2 wiatrakami 6-śmigłowymi (nowsze 944 2.5 z klimą) - 5kg.
1 wiatrak jw. - 2kg
Obudowa solo (zdeka zdefasonowana) - 1kg.
2 zestaw wiatraków (obiudowa cała, 1 wiatrak 6-śmigieł, 2 wiatrak 3-śmigła) również 5kg
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Płyn chłodniczy w 924... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-11-2012 21:35 |
|
|
To ciekawe, myślałem że jest jeszcze lżejsza ta obudowa niż 1kg. Dodam że my tutaj
mówimy jeszcze o tej obudowie na jeden wentylator (przynajmniej ja o niej myślałem).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|