Autor |
944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 04-11-2012 12:31 |
|
|
Dzień dobry,
Mam wolnossące 944 2.5 8V, silnik chyba M44.01. Używam oleju marki GM 10W40. Odpaliłem dziś po raz pierwszy dziada po "remoncie" (od pierwszego i bez dodania gazu, ale nie ma się z czego cieszyć, o czym dalej). Głowica była wcześniej zdejmowana, jest też nowy filtr oleju itp. Mam następujące problemy:
1) Kiedy gaszę silnik, coś syczy, jakby z czegoś ciśnienie uchodziło. Pomysły?
2) Ciśnienie oleju na zimnym. Kiedy włączę zapłon, świeci się kontrolka ciśnienia oleju, a wskaźnik wskazuje zero. Jeśli się nie mylę, świadczy to o tym, że czujnik jest przynajmniej połączony biegunowo, bo nie wskazuje maksa. Przed odpaleniem kręciłem rozrusznikiem przy odłączonej cewce, ciśnienie nie wzrastało (to chyba normalne). Podłączyłem cewkę i odpaliłem. Wskazówka ciśnienia oleju *błyskawicznie* poszła w górę powyżej maksa 5 bar. Czy to jest ok? Pytam, bo trochę się boję pozostawić silnika do rozgrzania i sprawdzić czy ciśnienie spadnie (a nuż coś się przytkało). Jak jest u Was?
Edytowane przez PiotrekOptics dnia 04-11-2012 12:43 |
|
Autor |
RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-11-2012 12:49 |
|
|
ad 1) jakaś przybliżona lokalizacja tego syku? Może gdzieś z węży układu chłodzenia? Albo spod korka w zbiorniczku? Masz może klimę?
ad 2) http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=4292
- możesz mieć walnięty czujniki
- mogłeś go źle podpiąć (przewody na odwrót)
- jak nie powyższe - to bym się bał
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 04-11-2012 13:01 |
|
|
jak masz obawy co do ciśnienia oleju, to po prostu wkręć analogowy manometr zamiast czujnika i bedziesz widział co sie dzieje, niemniej jednak z tego co pamietam na zimnym silniku często pokazuje maks i spada kiedy olej sie trochę nagrzeje. Poza tym z tego co sie orientuję w trakcie remontu któru przeprowadzałeś, nie ruszałeś dołu silnika, a przedtem jeździł i miał ciśnienie, dlaczego więc miałby je stracić?
Co do syczenia, moze podciśnienie, może serwo sie rozszczelniło?
Edytowane przez marchewa dnia 04-11-2012 13:02 |
|
Autor |
RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 04-11-2012 16:13 |
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Chyba trochę spanikowałem, syk się nie powtórzył, a ciśnienie już jest ok. Silnik zdrowo gada, nabrał oleju do hydraulicznyhc szklanek, blachy garażu wypełnia ogłuszający hałas zdrowego 944. Jak narazie, odpukać, jest ok. |
|
Autor |
RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-11-2012 16:19 |
|
|
Ad.1 Może słychać po prostu jak silnik się jeszcze kręci i zaciąga powietrze do cylindra?
Bardzo często słyszę taki dźwięk, szczególnie jak jest otwarta maska i jest się w zamkniętym
pomieszczeniu.
Ad. 2 Jak włączasz zapłon to wskazówka powinna skoczyć na 0 i powinna palić się
kontrolna ciśnienia oleju. Jak odpalasz silnik to na zimno zawsze będzie pokazywać
(przynajmniej powinien) duże wartości w okolicach 5 bar.
Jak dla mnie wszystkie opisane przez Ciebie sprawy są jak najbardziej normalnymi
objawami
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-11-2012 17:01 |
|
|
Ciśnienie max powyżej 5 bar (a tak napisał Piotrek) jest nienormalne.
Przepnij styki przy czujniku i sprawdź czy coś się zmieni. Generalnie popieram radę marchewy - podepnij manometr zamiast czujnika
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-11-2012 17:08 |
|
|
To jeżeli takie wskazanie nie jest winą czujnika/wskaźnika to ja bym się przyjrzał
regulatorowi ciśnienia oleju.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 - syk przy gaszeniu silnika i ciśnienie oleju na zimnym |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 04-11-2012 18:23 |
|
|
Qbak napisał/a:
Ad.1 Może słychać po prostu jak silnik się jeszcze kręci i zaciąga powietrze do cylindra?
Bardzo często słyszę taki dźwięk, szczególnie jak jest otwarta maska i jest się w zamkniętym
pomieszczeniu.
Maska w istocie była otwarta, a auto stało w zamkniętym pomieszczeniu :-).
Dzięki wszystkim za wskazówki na temat ciśnienia oleju. Regulator też podejrzewałem, więc spróbuje w najbliższym czasie zbadać ten temat. |
|