924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Olej
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-01-2013 15:39
Takie jedno pytanko... czy jeśli mam nalane nieco za dużo oleju.. to lepiej go upuścić czy zostawić jak jest? Zasadniczo to jest tam chyba z 3mm ponad max na bagnecie, po wymianie chyba mi za dużo dolali/ albo myśleli, że do chłodnicy oleju spłynie a nie spłynął i teraz się głowię czy to upuszczać czy coś innego z tym zrobić żeby było lekko poniżej maxa bo silnik nowy to szkoda żeby coś mu się przez takie coś miało stać.. co myślicie?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 04-01-2013 20:24
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Olej
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 04-01-2013 17:41
spuczaj ....go!po co ryzykowac?30min sie naszarpiesz jak nie masz kanalu(albo i mniej) a bedziesz przynajmniej mogl spokojniej spac po nocach.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Olej
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 04-01-2013 17:46
gorsze jest mieć za dużo niż za mało. wiec ssij pan albo spuść sie smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Olej
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-01-2013 18:20
Całe szczęście za dużo tak nie wyjeździłem... ale faktycznie będę musiał się wczołgać i korek odkręcić coby nieco "krwi" upuścić. Przy starym silniku to pewnie by przepaliło a tutaj poziom trzyma.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Olej
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 04-01-2013 18:39
nawet do przepalenia nie można zostawić. Nigdy nie może być za dużo. Może uszczelki wywalić, bądź całkiem uszkodzić silnik.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Olej
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-01-2013 20:23
Przygotowałem już strzykawkę 50ml smiley + chyba 1,5m węzyka... powinno styknąć coby przez rurkę bagnetu wyssać co za dużo...
Przyznam, że jakoś wcześniej nie wnikałem za bardzo co może stać się w przypadku nadmiaru oleju... ale przyznam, że kurcze poważna sprawa, trzeba to szybko naprawić smiley a mechanikowi kopa w smiley dać za niedopatrzenie.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Olej
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-01-2013 23:15
No dobra... replay smiley Odessałem ok 0,5L na zimnym silniku. Otrzymując powiedzmy 3/4 od minimum do max... po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu smiley wyciągam bagnet a tam powiedzmy 1/4 nad minimum... To jak to jest z tym olejem?
Zacząłem od ok 2-3mm ponad max... na silniku którego nie odpalałem może z 4dni. Pewnie po nagrzaniu byłoby max... a nie sprawdziłem... więc może było OK tylko niepotrzebnie się przyczepiłem.
Kto wie jak powinno być prawidłowo? 1/2 między min a max na zimnym silniku czy jakoś inaczej?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Olej
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-01-2013 23:32
Mierzy się na zimny silniku w 924 olej. Właściwie w większości aut na rynku mierzy
się na zimnym. To co pokazuje na gorącym jest zafałszowane przez brak oleju który
jeszcze nie zdążył spłynąć. Ja lubię jak mam od 2/3 do 3/4 smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Olej
Cyryl
Użytkownik



Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10
Dodane dnia 04-01-2013 23:46
przy okazji spytam: jaki powinien być stan oleju na bagnecie w 2.5 n/a ? Słyszałem, że ta jednostka lubi wysokie stany.. prawda-li to? tu też miarodajnie sprawdza się olej na zimno?


Autor RE: Olej
rys
Użytkownik

Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09
Dodane dnia 04-01-2013 23:56
w teorii - zima na minimum aby jak najszybciej sie rozgrzewal, latem na maksimum aby oddawal wiecej ciepla miska olejowa


Autor RE: Olej
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 05-01-2013 00:03
No ale mierzone na ciepło czy na zimno? smiley
Jak na zimno to faktycznie miałem lekko za dużo... spuściłem do 3/4 i powinno być już oki smiley na ciepłym oleju było powyżej min więc w sumie też oki smiley
Rys faktycznie masz rację smiley coś w tym jest.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Olej
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 05-01-2013 00:37
Misiek, Cyryl - no jak już kolegom nie ufacie ( smiley ) to zawsze możecie do manuali spojrzeć. A tam pisze, że olej należy sprawdzać co najmniej kilka minut po wyłączeniu silnika, tak by zdążył ściec (w domyśle na zimnym, bo wtedy cały olej spływa do miski).
Ciekawostka: w przypadku wiatraków jest akurat kompletnie na odwrót!
Co do zalecanego poziomu oleju w 944 - pierwsze słyszę o 'wysokich stanach'. Ja staram się utrzymywać poziom między 1/3 a 2/3 skali na bagnecie


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Olej
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 05-01-2013 00:44
Czyli moje 1/3-1/4 na ciepłym i 3/4 na zimnym są ok smiley no i gites... bo o to chodziło smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Olej
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 05-01-2013 11:42
W przypadku wiatraków zupełnie na odwrót, bo to smarowanie "suchą miską olejową", czyli olej jest w zbiorniku, nie ma miski olejowej. Zaleta taka, że silnik jest mniejszy, bo bez miski, a szkopuł to właśnie sprawdzanie stanu oleju i konieczność odpowietrzenia układu po wymianie oleju! Tak dla ciekawostki: Kolega miał Yamahę TTR 600 z suchą miską, po wymianie nie odpowietrzył i zatarł silnik. Kolejny ma inną, ale z tym samym silnikiem, to przeliczył sobie, że bierze litr oleju na litr paliwa ....... po prostu nie umiał sprawdzić i po przeczytaniu w manualu jak się to robi musiał spuszczać.. a ze mnie się śmieją, że cały czas się manualami zaczytuję... W 924 zawsze się sprawdza na zimnym, bo mamy wtedy faktyczny stan poziomy oleju w misce, Misiek teraz masz bardzo dobrze.


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.