Autor |
Olej |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 04-01-2013 15:39 |
|
|
Takie jedno pytanko... czy jeśli mam nalane nieco za dużo oleju.. to lepiej go upuścić czy zostawić jak jest? Zasadniczo to jest tam chyba z 3mm ponad max na bagnecie, po wymianie chyba mi za dużo dolali/ albo myśleli, że do chłodnicy oleju spłynie a nie spłynął i teraz się głowię czy to upuszczać czy coś innego z tym zrobić żeby było lekko poniżej maxa bo silnik nowy to szkoda żeby coś mu się przez takie coś miało stać.. co myślicie?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 04-01-2013 20:24 |
|
Autor |
RE: Olej |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 04-01-2013 17:41 |
|
|
spuczaj ....go!po co ryzykowac?30min sie naszarpiesz jak nie masz kanalu(albo i mniej) a bedziesz przynajmniej mogl spokojniej spac po nocach.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Olej |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2013 17:46 |
|
|
gorsze jest mieć za dużo niż za mało. wiec ssij pan albo spuść sie
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Olej |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 04-01-2013 18:20 |
|
|
Całe szczęście za dużo tak nie wyjeździłem... ale faktycznie będę musiał się wczołgać i korek odkręcić coby nieco "krwi" upuścić. Przy starym silniku to pewnie by przepaliło a tutaj poziom trzyma.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Olej |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2013 18:39 |
|
|
nawet do przepalenia nie można zostawić. Nigdy nie może być za dużo. Może uszczelki wywalić, bądź całkiem uszkodzić silnik.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Olej |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 04-01-2013 20:23 |
|
|
Przygotowałem już strzykawkę 50ml + chyba 1,5m węzyka... powinno styknąć coby przez rurkę bagnetu wyssać co za dużo...
Przyznam, że jakoś wcześniej nie wnikałem za bardzo co może stać się w przypadku nadmiaru oleju... ale przyznam, że kurcze poważna sprawa, trzeba to szybko naprawić a mechanikowi kopa w dać za niedopatrzenie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Olej |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 04-01-2013 23:15 |
|
|
No dobra... replay Odessałem ok 0,5L na zimnym silniku. Otrzymując powiedzmy 3/4 od minimum do max... po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu wyciągam bagnet a tam powiedzmy 1/4 nad minimum... To jak to jest z tym olejem?
Zacząłem od ok 2-3mm ponad max... na silniku którego nie odpalałem może z 4dni. Pewnie po nagrzaniu byłoby max... a nie sprawdziłem... więc może było OK tylko niepotrzebnie się przyczepiłem.
Kto wie jak powinno być prawidłowo? 1/2 między min a max na zimnym silniku czy jakoś inaczej?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Olej |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-01-2013 23:32 |
|
|
Mierzy się na zimny silniku w 924 olej. Właściwie w większości aut na rynku mierzy
się na zimnym. To co pokazuje na gorącym jest zafałszowane przez brak oleju który
jeszcze nie zdążył spłynąć. Ja lubię jak mam od 2/3 do 3/4
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Olej |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 04-01-2013 23:46 |
|
|
przy okazji spytam: jaki powinien być stan oleju na bagnecie w 2.5 n/a ? Słyszałem, że ta jednostka lubi wysokie stany.. prawda-li to? tu też miarodajnie sprawdza się olej na zimno?
|
|
Autor |
RE: Olej |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 04-01-2013 23:56 |
|
|
w teorii - zima na minimum aby jak najszybciej sie rozgrzewal, latem na maksimum aby oddawal wiecej ciepla miska olejowa
|
|
Autor |
RE: Olej |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 05-01-2013 00:03 |
|
|
No ale mierzone na ciepło czy na zimno?
Jak na zimno to faktycznie miałem lekko za dużo... spuściłem do 3/4 i powinno być już oki na ciepłym oleju było powyżej min więc w sumie też oki
Rys faktycznie masz rację coś w tym jest.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Olej |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 05-01-2013 00:37 |
|
|
Misiek, Cyryl - no jak już kolegom nie ufacie ( ) to zawsze możecie do manuali spojrzeć. A tam pisze, że olej należy sprawdzać co najmniej kilka minut po wyłączeniu silnika, tak by zdążył ściec (w domyśle na zimnym, bo wtedy cały olej spływa do miski).
Ciekawostka: w przypadku wiatraków jest akurat kompletnie na odwrót!
Co do zalecanego poziomu oleju w 944 - pierwsze słyszę o 'wysokich stanach'. Ja staram się utrzymywać poziom między 1/3 a 2/3 skali na bagnecie
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Olej |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 05-01-2013 00:44 |
|
|
Czyli moje 1/3-1/4 na ciepłym i 3/4 na zimnym są ok no i gites... bo o to chodziło
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Olej |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 05-01-2013 11:42 |
|
|
W przypadku wiatraków zupełnie na odwrót, bo to smarowanie "suchą miską olejową", czyli olej jest w zbiorniku, nie ma miski olejowej. Zaleta taka, że silnik jest mniejszy, bo bez miski, a szkopuł to właśnie sprawdzanie stanu oleju i konieczność odpowietrzenia układu po wymianie oleju! Tak dla ciekawostki: Kolega miał Yamahę TTR 600 z suchą miską, po wymianie nie odpowietrzył i zatarł silnik. Kolejny ma inną, ale z tym samym silnikiem, to przeliczył sobie, że bierze litr oleju na litr paliwa ....... po prostu nie umiał sprawdzić i po przeczytaniu w manualu jak się to robi musiał spuszczać.. a ze mnie się śmieją, że cały czas się manualami zaczytuję... W 924 zawsze się sprawdza na zimnym, bo mamy wtedy faktyczny stan poziomy oleju w misce, Misiek teraz masz bardzo dobrze.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|