924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Wolne obroty + duże spalanie
Alan
Użytkownik



Postów: 127
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 22.01.13
Dodane dnia 23-01-2013 13:56
Panowie proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia od czego zacząć, a dobrze byłoby posłuchać osób lepiej znających się na rzeczy.

1) Moje 944S ma problem z wolnymi obrotami, szczególnie przy rozgrzanym silniku. Początkowo po odpaleniu obroty lekko się wachają w okolicach 1000 obr/min, później się uspokajają i auto chodzi całkiem równo, ale do momentu gdy nie zacznę nim jechać. Wystarczy że przejadę kawałek i się zatrzymam, po czym obroty po chwili spadają praktycznie do minimum przy którym jeszcze nie gaśnie i od razu jest taki skok w górę i wraca do normalnych. Czasem do tego stopnia że silnik zgaśnie.
Co ciekawe zauważyłem że problem nasila się gdy jest włączony na maksa nawiew w kabinie - czy to może być jakoś powiązane jedno z drugim?
Wczoraj samochód chodził już rozgrzany i w momencie gdy włączałem nawiew od razu gasł.

2) Spalanie - wracając nim w niedzielę z Warszawy do Poznania (jakieś 330 km) auto spaliło jakieś 65 litrów! Dodam że jechałem całą drogę autostradą z prędkością 100-110 km/h gdyż warunki na drodze tylko na taką prędkość pozwalały. Strach pomyśleć co będzie gdy zacznę jeździć w mieście - czy to nie będzie czasem związane z problemem który opisałem wcześniej??? Mam wrażenie że auto jest jakby trochę zmulone na średnich obrotach (tak do 4 tys) - tak jakby cały czas chodziło na ssaniu i nie mogło przepalić paliwa.

Co mogę najpierw sprawdzić sam w garażu, a z czym muszę już udać się do bardziej wyspecjalizowanego warsztatu? Chciałbym na ile to możliwe spróbować sam uporać się z tymi dolegliwościami, ale nie mam za dużo doświadczenia, dlatego proszę was o radę


944 S
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 23-01-2013 14:07
Problem z układem wtryskowym, na moje daje zbyt bogatą mieszankę. Kiedy silnik jest zimny, to potrzebuje bogatszej mieszanki i wtedy chodzi w miarę dobrze, ale po rozgrzaniu mieszanka jest za bogata i dlatego tyle pali i gaśnie przy niższych obrotach. Na tym wtrysku się nie znam ;/, ale jest wielu kolegów, którzy się znają i się tu wypowiedzą smiley.


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 23-01-2013 14:10
1) mogą być źle podpięte podciśnienia (do dolotu leci lewe powietrze). Zawór ogrzewania (między pompą wody a nagrzewnicą w aucie) jest właśnie sterowany podciśnieniowo.
EDIT: W sumie to gaśnięcie auta to też może być efekt za bogatej mieszanki - po prostu zalewa Ci silnik.
2) za bogata dawka paliwa. Samodzielnie najłatwiej wykręcić świece i sprawdzić jaki jest nalot na nich. Sprawdź elementy układu zapłonowego (palec, kopułka, kable, świece). Sprawdź czyt nie leją Ci wtryskiwacze. Dalej w kolejce może być uszkodzony przepływomierz, regulator i tłumik ciśnienia paliwa (też sterowany podciśnieniem).
Najlepiej ściągnąć manuala i próbować krok po kroku.
Powodzenia!

EDIT: Podsumowując objawy: I krok - sprawdź szczelność dolotu. Lewe powietrze może fałszować wskazanie przepływomierza, który mierzy go więcej niż rzeczywiście wpada do cylindrów. Na podstawie zawyżonego pomiaru powietrza kalkulowana jest zbyt duża dawka paliwa. I niespalone paliwo zalewa Ci świece. Miałem tak w turbo (niech żyje BOV! smiley )


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

Edytowane przez simprez dnia 23-01-2013 14:20
2716024
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 23-01-2013 17:26
Wypnij sonde lambda i zobacz co sie dzieje gdy bedzie tylko na mapach chodzil .
U mnie bylo podobnie , zmienial obroty i gasl na wolnych po rozgrzaniu . Teraz trzeci rok jezdze bez sondy i jest OK


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 23-01-2013 18:50
Gdyby okazało się, że to wina sondy Lambda - to najlepiej jak najrychlej ją wymienić smiley (np. na nową uniwersalną BOSCH: 0 258 986 502, LS2). Mniej stresu na kolejnym przeglądzie rejestracyjnym smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
Dlugi
Użytkownik



Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 23-01-2013 19:08
Przeplywomierz??

część tego paliwa jest juz w oleju.... Wstrzymaj poruszanie się tym autem.


Pozdrawiam smiley
Porsche & ?
7442000 www.classiccars4you.com
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 23-01-2013 20:17
Eno - aż tak źle to chyba by nie było. Jaki masz poziom na bagnecie. Gdyby było pod max i więcej - to wtedy bym się bał smiley
Choć w sumie profilaktyczne spuszczenie oleju i wymiana filtra to nie są jakieś astronomiczne koszty, dla spokoju sumienia można zrobić. Potem łatwiej kontrolować stan i jakość oleju.
No i pamiętaj, jeśli Twoja S-ka na A2 będzie Ci kiedyś zasuwała jak wściekła w tempie 220+ i wkręcała na obroty jak opętana - to właśnie jesteś krok od zatarcia motoru smiley Ja tam byłem. Bo mi się we wsteczne lusterka patrzeć nie chciało, jak zasłonę dymną spod bramek zostawiałem smiley
Będzie ok!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 23-01-2013 20:33
Może być jeszcze regulator ciśnienia paliw na listwie, ale prędzej zaleje go na zimnym. Obstawiam sondę lambda, która wskazuje pierdoły.



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
Alan
Użytkownik



Postów: 127
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 22.01.13
Dodane dnia 23-01-2013 23:02
Jutro zobaczę z tą sondą lambda, fajnie gdyby rzeczywiście się okazało że to tylko to.
Przeglądnąłem dzisiaj cały dolot i nie znalazłem żadnej dziury, choć wężyki już powoli wołają o wymianę. Brakuje mi jedynie takiego plastiku który jest przed filtrem powietrza, ale to raczej wątpię żeby było przyczyną - co innego gdyby było to od drugiej strony filtra.
Poziom oleju jest tak gdzieś na 3/4 i z tego co obserwuję to się nie zmienia. Dzisiaj zrobiłem jakieś 20 km po mieście i auto już tak mocno nie przygasało, ale wciaż gdy silnik jest zimny to chodzi dużo równiej i żwawiej.
Znalazłem jeszcze dzisiaj jedną nie podłączoną wtyczkę (fotka poniżej). Podłączyłem ją na uruchomionym silniku i nie zauważyłem żadnej różnicy. Mógłby mi ktoś powiedzieć co to w ogóle jest?

Jeśli sobie nie poradzę to może ktoś z okolicy zechciałby na to zerknąć jakbym podjechał? A może ma ktoś namiary na dobrego mechanika w Poznaniu lub okolicach - do tych moich od dupowozów nie odważę się oddać prosiaka.


944 S

Alan dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 24-01-2013 00:00
20l/100km przy 100km/h to musi być coś grubszego.
Ja sprawdziłbym przede wszystkim czy nie masz jakiegoś wycieku paliwa. Potem ciśnienie paliwa na listwie. Wymiana sondy Lambda w mojej S2 poskutkowała spadkiem spalania o ok 3l/100 km - więc raczej trzeba wymienić na zasadzie części eksploatacyjnej...


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 24-01-2013 10:20
To jest wtyczka od zaworu otwierającego dopalanie oparów z baku. W lewym błotniku jest zbiornik węglowy, przez który przechodzą opary benzyny z baku. Zawór otwiera się przy temperaturze jakieś 60 stopni. ale to kosmetyka.




Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 24-01-2013 10:23
Poczytaj jeszcze mój wątek :
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=2864&rowstart=0
Może Cię zainspiruje.



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: Wolne obroty + duże spalanie
Alan
Użytkownik



Postów: 127
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 22.01.13
Dodane dnia 24-01-2013 17:20
Rozgrzałem dzisiaj auto po czym odłączyłem sondę lambda na uruchomionym silniku i ... zero reakcji.
Wygląda na to że w ogóle nie działa.

Spróbuje jeszcze ją przemierzyć (nigdy tego nie robiłem, ale mam już jakieś tutoriale, więc mam nadzieję ze coś z tego wyjdzie) i jak rzeczywiście okaże sie walnięta to zacznę od jej wymiany i zobaczymy co dalej. Może jeszcze świece wymienię przy okazji - na pewno nie zaszkodzi.


EDIT:
Wygląda na to że problem rozwiązany. Jednak okazało się że wszystkiemu winna jest sonda lambda.
Wcześniej pisałem że auto nie reaguje po jej odłączeniu - już wyjaśniam - odłączyłem po prostu coś innego, co bardzo przypominało złącze od sondysmiley Dobrze że zastanowiło mnie to że są tam tylko dwa piny, a powinny być trzy, a w dodatku nie było widać dokąd idą przewody i to mnie zmyliło.
W każdym razie odłączyłem w końcu "prawdziwą" sondę i wszystkie dolegliwości ustały! Auto chodzi dużo równiej zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, ma więcej mocy szczególnie na niskich obrotach i dzięki temu o niebo lepiej się prowadzi.
Pytanie tylko czy tak zostawić, czy lepiej kupić nową sondę? Boję się że po założeniu nowej sondy będzie to samo.
Co do spalania to okaże się po czasie - póki co będę dokładnie obserwować, choć nie jest to takie łatwe przy aktualnych warunkach na drodze.

Jeszcze jedno pytanie - po rozgrzaniu auto trzyma mi równiutko 1100 obr/min. Nie za dużo? Czytałem na forum że powinno wynosić w okolicach 900. Jeśli tak to jak można je obniżyć? Dodam że regulacja na lince gazu przy silniku jest już na minimum. Da się w jakiś inny sposób to zrobić?


944 S

Edytowane przez Alan dnia 24-01-2013 23:23