Autor |
928 GTS manual |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 26-01-2013 01:45 |
|
|
Zakończyłem prace uszlachetniająca GTSa .Już jest po testach .Skromne pierwsze próbne 100 km w rozsadnych warunkach drogowych zaliczyłem .Końcówka prac wniosła trochę emocji .Brak pracy EZK/Jetronic wymusił przegląd elektryki w poszukiwaniu mas i sprawności przekażników . Skończyło się na wymianie trzech przekażników ,i sprawdzeniu połączeń . Bardzo przydatny jest pomiar cisnienia na listwie wtrysków , gdy pompa zadziała to potwierdza praktycznie funkcjonalnośc pozostałych obwodów , a motor startuje od półobrotu .
Faktycznie tym dżwiękiem można się upajać .Satysfakcja ze skuteczności prac jest niewyobrażalna.
Test wstępnie był lekkoobciążeniowy + trochę jazdy po nierównościach .Tu wyrażną zmianę zauważyłem w zachowaniu przodu - zniknęło bujanie przodu a auto jedzie jak po stole pomimo nierówności ,tego efektu oczekiwałem i widzę , że te B6 dobrze sobie radzą z dość dużą masą przodu . Tył prowadzi się poprawnie choć ja powalczył bym o jeszcz trochęwiększą twardość by zwiekrzyć przyczepność obciążoną tak dużym momentem [problem znany znawcom efektu podrywania ]
Jutro rano pojadę na diagnostykę podwozia , bo po ingerencji w wiele punktów zawieszenia przy wymianie amorków trzeba trochę poregulować nawet gdy z pozoru autko prowadzi się prawidłowo [być może na te pozorne odczucia wpływ ma niska zimowa przyczepność] .Jedyne co nie podłączyłem to klima ,ale ten temat zostawiam na następne miesiące .
Jeszcze cenne spostrzeżenie - zamontowanie pierścienia gumowego uszczelniającego termostat w małym obiegu pozytywnie wpłyneło na stabilność temperaturową silnika , który szybko osiąga temperaturę pracy pięknie oscyluje między 82 a 86 stopni . Na dzisij już koniec . Pozdrawiam.
Edytowane przez WOJCIECH dnia 26-01-2013 01:49 |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 26-01-2013 16:05 |
|
|
Sobota już o 9 pojawiłem się na stacji Veu Vert , mają dobry sprzęt diagnostyczny i za rozsądna kaskę 199,00 zł. ustawiono ster na zero maglownicy , cisnienia kół , wysokości na amorkach i pełną regulację parametrów obu osi - wszystko na wręcz na zero . Tylko w tyle zwiękrzyłem negatyw , jest końcowo 1 stopień więcej . W poniedziałek pojadę na profesjonalny wykres pracy amortyzatorów . Wszelkie pomiary ,i rachunki dokumentuję wydrukami i dołączam do biblioteki auta . Choć dla mnie ważniejsze są moje odczucia , niż jakieś tam papierki ,to jednak takie kolekcjonowanie wymusza charakter 'bryczki' . |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-01-2013 23:07 |
|
|
Moim zdaniem robienie wykresu amortyzatorów jest bez sensu. W moim nowym nabytku nie porsche wyszło, że przód mam 70% sprawności a auto skacze jak piłka. Tył też wyszło 70%. A po oględzinach ? Pęknięte obie sprężyny, amortyzatory do wymiany. I tyle są warte kosztujące grube kwoty narzędzia na stacji diagnostycznej
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 27-01-2013 00:30 |
|
|
To nie tak , temat nie jest amatorski . Ja wymieniłem wszystkie amortyzatory na nowe B6 .Od pomiarów oczekuję szczegółowych profesjonalnych danych - wartości siły tłumienia w obu kierunkach w w N i funkcji prędkości tłumienia w m/s .Takie dane pozwolą mi na ocenę co jeszcze mogę wycisnąć z B6 , bo twardość ich można korygować . Pomiar na początku eksploatacji pozwala na dokładniejszą ocenę możliwości zawieszenia . Jeszcze dużo pracy w jego strojeniu . Teraz w najblizszym czasie kolega udostępnia mi 4 wagi do strojenia nacisków i wysokości zawieszenia . By taką rególację dobrze zrobić są jeszcze inne wymogi . Na przodzie trzeba mieć dostęp zewnętrzny do regulacji wys. więc trzeba zbudować półkoła . To wszystko to tylko zabawa , ale skoro są możliwości to nie rezygnuję .A z warsztatów , tych zaprzyjażnionych korzystam tylko w przypadku braków sprzętowych i tam zawsze koordynuję wszelkie prace . Gdyby moje auto podskakiwało to raczej odstawił bym je w kąt za karę a na jeżdrzenie z uszkodzonymi elementami to mnie nie stać - za duże ryzyko .Zawsze twierdzę , że najpierw hamulce ,podwozie , oponki a dopiero na końcu motorek i koniki -hałas i połysk obojętny .
Edytowane przez WOJCIECH dnia 27-01-2013 00:35 |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 27-01-2013 09:29 |
|
|
Ja tylko twierdzę, że przyrządy do diagnozy amortyzatorów się do niczego nie nadają. One pokazują, że jest wszytko ok w momencie gdy już w czasie jazdy jest wyczuwalne, że coś z amortyzatorami jest nie tak.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 27-01-2013 10:45 |
|
|
Wojciech, tak piszesz ciągle o tym GTS że ja czasami wymiękam i nabieram coraz większej ochoty na przejażdżkę. Bo o posiadaniu takiego rarytasiku to chyba mogę jedynie pomarzyć.
Powinieneś kiedyś wybrać się do Poznania na tor i pokazać co ta bestia potrafi. Jeździłeś kiedyś na semislicku czy zawsze na cywilnych oponach?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-01-2013 11:38 |
|
|
Dobrze pomierzyc amortyzatory mozna chyba tylko wymontowane... I to tez nie zawsze.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 27-01-2013 11:39 |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 27-01-2013 17:28 |
|
|
WOJCIECH fajnie byłoby gdybyś w końcu założył wątek o swoim samochodzie we właściwym dziale tak, żeby informacje były w jakiś usystematyzowany sposób w jednym miejscu.
Widzę, że masz chęć dzielenia się z innymi informacjami o swoim wyjątkowym samochodzie i chwała Ci za to ale w tej chwili wszystko jest porozrzucane po całym forum. Wartoby zrobić z tym porządek.
To rzecz jasna tylko moja sugestia. Zrobisz jak uważasz.
Jakaś fotka raz na jakiś czas też by nie zaszkodziła
Pozdrawiam
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6075
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 27-01-2013 21:24 |
|
|
ale wojciech już temat ma:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=4686#post_70220
przydaoby sie polaczyc...
Wojciechu, a przy okazji jak będziesz już zbierać te papeirki to zajrzyj może i na hamownię - ciekaw jestem po ogladaniu i szybkiej rozmowie ostatnio ile udało Ci się wycisnąć tymi modyfikacjami.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: 928 GTS manual |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 27-01-2013 22:29 |
|
|
Obiecuję że zrobię porządek ale sam boję się , że jak to wszystko w kupie przeczyta moja żona to zacznie uważniej patrzeć na ile sobie pozwalam , a nie chodzi o kaskę lecz czasami brak rodzinnego spojżenia na życie bo jest krótkie .Suma tych wszystkich informacji też obrazuje zaangażowanie czasowe w rekina .Choć czytając portale miedzynarodowe miłośników marki widzę , że mieszczę się w górnej średniej . Rozrost grupy fanów w mojej bezposredniej okolicy pozytywnie świadczy o zarażliwości tej choroby . Na wirusy nie ma rady.Teraz żyjemy z kolegami tematem wspólnej terapii. To główna przyczyna zaangazowania w zapinanie projektów szczegółami .Konfrontacja niebawem , a ja dopuszczm wewnętrzne zmiany drajwerów w ramach grupy bo to uszlachetnia .
Edytowane przez WOJCIECH dnia 27-01-2013 22:31 |
|