924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor 928 GTS manual
WOJCIECH
Użytkownik

Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11
Dodane dnia 26-01-2013 01:45
Zakończyłem prace uszlachetniająca GTSa .Już jest po testach .Skromne pierwsze próbne 100 km w rozsadnych warunkach drogowych zaliczyłem .Końcówka prac wniosła trochę emocji .Brak pracy EZK/Jetronic wymusił przegląd elektryki w poszukiwaniu mas i sprawności przekażników . Skończyło się na wymianie trzech przekażników ,i sprawdzeniu połączeń . Bardzo przydatny jest pomiar cisnienia na listwie wtrysków , gdy pompa zadziała to potwierdza praktycznie funkcjonalnośc pozostałych obwodów , a motor startuje od półobrotu .
Faktycznie tym dżwiękiem można się upajać .Satysfakcja ze skuteczności prac jest niewyobrażalna.
Test wstępnie był lekkoobciążeniowy + trochę jazdy po nierównościach .Tu wyrażną zmianę zauważyłem w zachowaniu przodu - zniknęło bujanie przodu a auto jedzie jak po stole pomimo nierówności ,tego efektu oczekiwałem i widzę , że te B6 dobrze sobie radzą z dość dużą masą przodu . Tył prowadzi się poprawnie choć ja powalczył bym o jeszcz trochęwiększą twardość by zwiekrzyć przyczepność obciążoną tak dużym momentem [problem znany znawcom efektu podrywania ]
Jutro rano pojadę na diagnostykę podwozia , bo po ingerencji w wiele punktów zawieszenia przy wymianie amorków trzeba trochę poregulować nawet gdy z pozoru autko prowadzi się prawidłowo [być może na te pozorne odczucia wpływ ma niska zimowa przyczepność] .Jedyne co nie podłączyłem to klima ,ale ten temat zostawiam na następne miesiące .
Jeszcze cenne spostrzeżenie - zamontowanie pierścienia gumowego uszczelniającego termostat w małym obiegu pozytywnie wpłyneło na stabilność temperaturową silnika , który szybko osiąga temperaturę pracy pięknie oscyluje między 82 a 86 stopni . Na dzisij już koniec . Pozdrawiam.

Edytowane przez WOJCIECH dnia 26-01-2013 01:49
Autor RE: 928 GTS manual
WOJCIECH
Użytkownik

Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11
Dodane dnia 26-01-2013 16:05
Sobota już o 9 pojawiłem się na stacji Veu Vert , mają dobry sprzęt diagnostyczny i za rozsądna kaskę 199,00 zł. ustawiono ster na zero maglownicy , cisnienia kół , wysokości na amorkach i pełną regulację parametrów obu osi - wszystko na wręcz na zero . Tylko w tyle zwiękrzyłem negatyw , jest końcowo 1 stopień więcej . W poniedziałek pojadę na profesjonalny wykres pracy amortyzatorów . Wszelkie pomiary ,i rachunki dokumentuję wydrukami i dołączam do biblioteki auta . Choć dla mnie ważniejsze są moje odczucia , niż jakieś tam papierki ,to jednak takie kolekcjonowanie wymusza charakter 'bryczki' .
Autor RE: 928 GTS manual
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 26-01-2013 23:07
Moim zdaniem robienie wykresu amortyzatorów jest bez sensu. W moim nowym nabytku nie porsche wyszło, że przód mam 70% sprawności a auto skacze jak piłka. Tył też wyszło 70%. A po oględzinach ? Pęknięte obie sprężyny, amortyzatory do wymiany. I tyle są warte kosztujące grube kwoty narzędzia na stacji diagnostycznej smiley


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 928 GTS manual
WOJCIECH
Użytkownik

Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11
Dodane dnia 27-01-2013 00:30
To nie tak , temat nie jest amatorski . Ja wymieniłem wszystkie amortyzatory na nowe B6 .Od pomiarów oczekuję szczegółowych profesjonalnych danych - wartości siły tłumienia w obu kierunkach w w N i funkcji prędkości tłumienia w m/s .Takie dane pozwolą mi na ocenę co jeszcze mogę wycisnąć z B6 , bo twardość ich można korygować . Pomiar na początku eksploatacji pozwala na dokładniejszą ocenę możliwości zawieszenia . Jeszcze dużo pracy w jego strojeniu . Teraz w najblizszym czasie kolega udostępnia mi 4 wagi do strojenia nacisków i wysokości zawieszenia . By taką rególację dobrze zrobić są jeszcze inne wymogi . Na przodzie trzeba mieć dostęp zewnętrzny do regulacji wys. więc trzeba zbudować półkoła . To wszystko to tylko zabawa , ale skoro są możliwości to nie rezygnuję .A z warsztatów , tych zaprzyjażnionych korzystam tylko w przypadku braków sprzętowych i tam zawsze koordynuję wszelkie prace . Gdyby moje auto podskakiwało to raczej odstawił bym je w kąt za karę a na jeżdrzenie z uszkodzonymi elementami to mnie nie stać - za duże ryzyko .Zawsze twierdzę , że najpierw hamulce ,podwozie , oponki a dopiero na końcu motorek i koniki -hałas i połysk obojętny .

Edytowane przez WOJCIECH dnia 27-01-2013 00:35
Autor RE: 928 GTS manual
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 27-01-2013 09:29
Ja tylko twierdzę, że przyrządy do diagnozy amortyzatorów się do niczego nie nadają. One pokazują, że jest wszytko ok w momencie gdy już w czasie jazdy jest wyczuwalne, że coś z amortyzatorami jest nie tak.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 928 GTS manual
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 27-01-2013 10:45
Wojciech, tak piszesz ciągle o tym GTS że ja czasami wymiękam i nabieram coraz większej ochoty na przejażdżkę. Bo o posiadaniu takiego rarytasiku to chyba mogę jedynie pomarzyć.

Powinieneś kiedyś wybrać się do Poznania na tor i pokazać co ta bestia potrafi. Jeździłeś kiedyś na semislicku czy zawsze na cywilnych oponach?


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: 928 GTS manual
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 27-01-2013 11:38
Dobrze pomierzyc amortyzatory mozna chyba tylko wymontowane... I to tez nie zawsze. smiley


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 27-01-2013 11:39
31356497
Autor RE: 928 GTS manual
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 27-01-2013 17:28
WOJCIECH fajnie byłoby gdybyś w końcu założył wątek o swoim samochodzie we właściwym dziale tak, żeby informacje były w jakiś usystematyzowany sposób w jednym miejscu.

Widzę, że masz chęć dzielenia się z innymi informacjami o swoim wyjątkowym samochodzie i chwała Ci za to ale w tej chwili wszystko jest porozrzucane po całym forum. Wartoby zrobić z tym porządek.

To rzecz jasna tylko moja sugestia. Zrobisz jak uważasz.
Jakaś fotka raz na jakiś czas też by nie zaszkodziła smiley

Pozdrawiam


911 F
911 G
928 S
Autor RE: 928 GTS manual
vip3r
Użytkownik



Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 27-01-2013 21:24
ale wojciech już temat ma:

http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=4686#post_70220

przydaoby sie polaczyc...

Wojciechu, a przy okazji jak będziesz już zbierać te papeirki to zajrzyj może i na hamownię - ciekaw jestem po ogladaniu i szybkiej rozmowie ostatnio ile udało Ci się wycisnąć tymi modyfikacjami.


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: 928 GTS manual
WOJCIECH
Użytkownik

Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11
Dodane dnia 27-01-2013 22:29
Obiecuję że zrobię porządek ale sam boję się , że jak to wszystko w kupie przeczyta moja żona to zacznie uważniej patrzeć na ile sobie pozwalam , a nie chodzi o kaskę lecz czasami brak rodzinnego spojżenia na życie bo jest krótkie .Suma tych wszystkich informacji też obrazuje zaangażowanie czasowe w rekina .Choć czytając portale miedzynarodowe miłośników marki widzę , że mieszczę się w górnej średniej . Rozrost grupy fanów w mojej bezposredniej okolicy pozytywnie świadczy o zarażliwości tej choroby . Na wirusy nie ma rady.Teraz żyjemy z kolegami tematem wspólnej terapii. To główna przyczyna zaangazowania w zapinanie projektów szczegółami .Konfrontacja niebawem , a ja dopuszczm wewnętrzne zmiany drajwerów w ramach grupy bo to uszlachetnia .

Edytowane przez WOJCIECH dnia 27-01-2013 22:31