Autor |
Sportowy wałek rozrządu?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 22-03-2007 19:49 |
|
|
witam. jak w temacie mam takie pytanko czy istnieje cos takiego jak sportowy wałek rozrzadu do 924, gdzie mozna taki kupic i ile moze kosztowac?? moze ktos sie orientuje?? co moglbym zmodyfikowac w moim 924 zeby mial wiecej koni?? pzdr |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 20:38 |
|
|
nieeee
po co?
chcesz tuningowac to kup sobie 944/928/968...911?
924 sie nie tuninguje... a jesli juz to "tuning" bedzie drozszy od pieknego 944 !! takze daruj sobie...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 20:51 |
|
|
nie sztuka jest kupic mocniejszy woz, tylko wyciagnac co sie da z naszych pieknych 924 hehe
. |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 21:06 |
|
|
w sumie byla juz o tym mowa... jak ktos kocha 924 to moze i wrzucac duza kase w ten model, ale szczerze: ja jesli mialbym tak robic, to juz wolalbym ta kase zainwestowac chociazby w 924 turbo... albo chociazby Ske (??)
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 21:14 |
|
|
True true ;-) Juz pomijam fakt że cos mi sie wydaje że za wiela to z tego motoru nie da się wyciągnąć przy racjonalnych środkach. |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 21:29 |
|
|
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 21:56 |
|
|
za wiela, nie za wiela, ale wałki można dorobić - najlepiej jak się wypowie w tym temacie Pilatus bo to przez jego ręcę przewinęło się kilka wałków Świątka, obawiam się tylko, że na chwile obecną Jacek ma mało czasu i może ta odpowiedź szybko nie nastąpić, ale w każdym razie można kombinować z wałkami.
a co do wyciągnięcia trochę koni z 2.0 to można i to dużo ale wymieniając tyle, ile wymienili projektując 2.0 turbo, 924 carrerę GT i gts oraz 375konne gtr
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 22-03-2007 21:57 |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 22-03-2007 22:07 |
|
|
no i mi wlasnie chodzi o to zeby wyciagnac z mojego 924 jak najwiecej a nie kupowac 944 mam tez audi 200 2.3 turbo i wiem ile to ma koni chcialbym wykrzesac cos wiecej z 924 bo wydaje mi sie troche mulne.... |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 22:11 |
|
|
Innymi slowy wszystko poza "dołem" ;-) Mam racje? Acha no pewnie, tłoki też pewnie inne są w Turbo bo jakby go odprężyli ;-) Moim skromnym zdaniem to lepiej, taniej, bardziej bezawaryjnie zaaplikowac caly zespol z jakiegos szybkiego 944. Zwłaszcza ze budy 924 i 944 są chyba identyczne poza blachami poszyciowymi (mam racje?) Wiec innymi slowy kupic dawce i przelozyc wszystko bez kombinowania i druciarstwa i juz sie ma najfajniejsze 924 na świecie ;-) |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 22:42 |
|
|
tylko pamiętajcie że wysilone silniki są mniej żywotne. Przy jakiś niewilekich przyrostach mocy to napewnobez znaczenia, ale wyczynowe maluchy mające po 60KM starczają na jeden sezon najwięcej i to nie z powodu że są maluchami. Ja osobiście uważam że szkoda klasyka, aleja wogóle jestem inny bo mam żółte blachy (papiery jeszcze nie )
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 23:00 |
|
|
tez uwazam ze szkoda klasyka... pewnie jak niejeden z tego forum... Takze, Zwierzu - nie jestes sam
a co do pasowania do 924 - mozesz przelozyc wszystko z 944 (wlacznie z zawiecha), choc mi mowiono ze cos-tam jeszcze jest inne w 924 :/ nie wiem...
ale jak przelozysz wszystko to bedziesz mial po prostu 924S. takze lepiej pojechac do Niemiec i sprowadzic Ske w super stanie.. ew. poczekac z rok i kupic takowa ode mnie hehehehe
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 22-03-2007 23:00 |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 22-03-2007 23:58 |
|
|
fajnie, że można tak sobie o wszystkim podyskutować na tym forum ale było by jeszcze fajniej jakby czasem ktoś oprócz Ciacha napisał coś na temat. Jeżeli ktoś się decyduje na tuning 2.0 z 924 to czemu od razu musi walczyć z całą rzeszą ludzi, którzy będą go namawiać na 944 albo 924S albo inne podobne do 924 wynalazki Można by odnieść wrażenie, że temat tuningu tego silnika jest tematem tabu
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 23-03-2007 01:52 |
|
|
igor napisał/a:(..)
ale jak przelozysz wszystko to bedziesz mial po prostu 924S. (...)
No ale są jeszcze szybsze 944 ;-) A wtedy to juz 924S sie chowa ;-) |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
Misza
Użytkownik
Postów: 122
Miejscowość: Chorzow
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 23-03-2007 05:41 |
|
|
antol1 napisał/a:
co moglbym zmodyfikowac w moim 924 zeby mial wiecej koni?? pzdr No na pewno mozesz zmodyfikowac zuzycie paliwa
Michal/Misza |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 23-03-2007 18:25 |
|
|
trzeba jeszcze ten silnik miec z czego tuningowac panowie. Tak jak w przypadku mojego 924 to raczej zbedne, jedynie wymiana silnika wchodzila w gre gdyz pojemnosc silnika wynosila ponad 2200ccm (3 szlif) ale tak rozwiercony silnik na splanowanej glowicy ze sportowym filtrem i zwolnionym wydechem zadziwial mnie swoimi osiagami. Nie wiem czy to kwestia przeklamania licznika czy co ale jechalem nim 230 na oponach 205/55 16. (skrzynia 5tka). Lecz cisnienie oleju potem palilo sie do 3.5tys obr/min. Tuning raczej zbedny bo kupic caly zespol od 944 i zapiac SOFT TURBO za 1500zł, ma wieksze mozliwosci niz 2.0. W sumie fajnie ale skrzynia i sprzeglo przy 2.0 raczej nie sa do ostrej jazdy... Ale to tylko moje odczucia, nie wiem czy tak jest u kazdego.
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-03-2007 23:53 |
|
|
W tym temacie zdecydowanie prezentuję poglądy podobne do Ciacha, antol1, KRAZa i Wicia. Swap motoru z 944 to pójście na łatwiznę i jak lubię grzebać w 924, to tego bym mu nie zrobił. Po co, skoro można mieć to w wykonaniu fabrycznym z literką "S" za cyferkami. Za to jeśli ktoś wpadnie na pomysł upchnięcia V8 z 928 do tej zgrabnej karoserii to przyklasnę pomysłowi - takiego w sklepie nie znajdziecie i to jest fajne.
Wiecie co jest jedną z najprzyjemniejszych rzeczy w moim świecie Porsche? - Skopanie tyłka na torze "prawdziwemu Porsche", moim skromnym "Audi" z mikrosilnikiem od ciężarówki .
Wiem, że brzmi to jak wyznanie zakompleksionego małolata, ale kto mnie zna wie, że mało lat to już niestety nie mam (Skorek pewnie zaraz rozwinie ten wątek ), a słowo kompleksy jest mi obce. Poza tym nie specjalnie przejmuję się opiniami innych .
Wielka to satysfakcja zrobić "coś z niczego" czyli wykrzesać moc z nienajlepszego silnika 924 2.0l (prawdopodobnie, bo mnie się jeszcze nie udało ). Czy to ma cokolwiek wspólnego z rozsądkiem? - Nic, a nic, ale jakie to ma znaczenie - gdybym chciał szybsze auto za małe pieniądze, to kupiłbym sobie Hondę CRX, albo jakiś współczesny "plastikowóz". Jakoś zdecydowanie wolę pakować pieniądze w 924, nawet jeśli współczynnik efektów do kosztów jest dramatycznie niski. Po prostu są tacy co lubią wyzwania i "wolnossących lekkoatletów". A, że są konsekwencje w postaci apetytu na paliwo i skrócenia żywotności jednostki, cóż - coś za coś.
Skoro 924 to klasyk, to tak właśnie należy go potraktować - zamisat wkładać "obcy" silnik z 944, lepiej poprawić jego oryginalny, z uwzględnieniem techniki i technologii stosowanej w czasach, gdy był produkowany. Taki tuning starej daty... "rasowanie".
Ja tam tolerancyjny jestem - chętnie patrzę też na przeróbki łamiące nieskazitelność oryginału, jak choćby elektroniczny wtrysk Jurasa i Michała, czy eksperymenty Wicia z wyglądem karoserii. No dobra rozpisąłem się nie na temat...
Jak napisał Ciachu - wałków rozrządu mam kilka z czego 2 nieseryjne, wykonane u Świątka w Bydgoszczy (zrobi się i trzeci ). Mimo to ekspertem w trudnej dziedzinie rozrządu nie jestem z prostej przyczyny - żaden z moich wałków nie był testowany w samochodzie, więc nie wiem jak się sprawdzają.
Wałki do 924 w 2 wersjach ma w ofercie Pipercams. Można sobie sprawić wersję "Fast Road" lub "Ultimate Road". Wedle zapewnień producenta dają one przyrosty odpowiednio 8 i 12 KM. Podstawowe parametry tych wałków możecie zobaczyć po ściągięciu tego PDF'a. Troszkę o wałkach można poczytać też na stronie Grabowskiego. Więcej teorii było kiedyś na stronie Świątka, ale zdjął to już - mam to gdzieś zachowane więc mogę wkleić dla zainteresowanych.
Paradoksalnie, im lepszy wałek tym bardziej zepsuje osiągi seryjnego silnika. Tzw. "ostry" wałek, dający na prawdę odczuwalną poprawę osiągów wymaga sporych zmian w głowicy z przyległościami (dolot, wydech). Silnik jest jak układ naczyń połączonych - zmiana jednego elementu wpływa na konieczność zmiany innych. Dość ciekawie tłumaczy to Grabowski na w.w. stronie.
Zanim zaczniemy zabawę w wymianę wałka, można spróbować przefazować fabryczny - tzn. opróźnić lub wyprzedzić go względem wału korbowego. Robi się to przy pomocy regulowanego koła rozrządu, lub prościej - modyfikując odpowiednio klin ustalający położenie koła rozrządu na wałku.
Bardzo interesującym pomysłem wydają mi się "zmienne fazy rozrządu" w 924. Pewien pomysłowy Amerykanin skonstruował specjalne koło rozrządu zmieniające położenie wałka w stosunku do wału korbowego w funkcji prędkości obrotowej. Działa to na zasadzie siły odśrodkowej. Człowiek ten chwalił się, że osiągnął w ten sposób znacznie większą elastyczność silnika i wzrost mocy max. coś koło 20%. Nie mam pod ręką linka do jego strony, ale jak odszukam to wkleję.
Wiem, że nic konkretnego z mojej pisaniny nie wynika, ale gdyby ktoś z Was jednak chciał dowiedzieć się czegoś więcej (z teorii, bo praktyka jest mi obca póki co) to zapraszam do dyskusji.
Pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 23-03-2007 23:54 |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 24-03-2007 13:49 |
|
|
Myslalem tez zeby zapakowac do mojego porschaka silnik za audi 2.2 lub 2.3 5t. silnik ten ma jakies 200 koni i powinien w sumie sie zmiescic choc ma 5 cylindrow ale bedzie duzo zabawy ze skrzynia i sprzegłem. nie wiem czy sie tego podjac czy dalej jezdzic takim a na wyscigi audiczka..... pomysle jeszcze |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-03-2007 15:56 |
|
|
Da się ten 2.3 ale kłopot jest nie w sprzęgle bo to nawet pasuje podobno. Problem jest z zamocowaniem silnika. A większy problem to ten, że kolektory są odwrotnie. Tam gdzie u nas jest wydechowy w audi jest ssący i odwrotnie. Czyli oba kolektory trzeba by sobie urzeźbić.
Jest jedno takie audi w Estonii (?) zdaje się, że wrzucałem linka w temacie "Modyfikacje". |
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-03-2007 22:08 |
|
|
Tutaj jest ten link:
http://924board.org/viewtopic.php?t=3976&
I cytat z autora przeróbki:
To start with, the biggest problem for me was to make the exhaust manifold and inlet manifold. I have only 4 cm long inlet pipes, because the old 200 turbo engine isnâs64;t82;t a cross flow engine. But with the 20V 5 cyl you could probably run with stock inlet. And the exhaust manifold is ending in front of the engine, so the turbo is placed in front of the engine in the right corner. And the exhaust pipe from the turbo makes a U turn around the left front frame. I made an exhaust with five pipes ending up in a collector all of the pipes are 60 cm long I think you only have 10 or 11 cm to build it on in width. I had to move the oil filter as well to make room for the exhaust manifold. The left engine mount I had to do by my self, on the right side I moved the original mount out from the engine ~ 4 cm (used a U beam to do it). The cultch housing is bolt on, but the problem is the flywheel, you have to find a thinner one, or you could use the cultch housing from a 924 Turbo then you could use the Audi flywheel. The support bearing for the transaxle in the crankshaft is another big problem.
I had some problems with the cooling of the engine because the engine ends up a little higher than the stock one. So I moved the expansion tank up as high as possible. It is very tight around the distributor so some things have to move.
I am from Sweden and it is quite close to Germany so I will go dime to Germany to buy me an engine, but for the moment I am studding in Australia.
I have only good thing to say about the 5 cylinder engine the only problem I think there is that it is very difficult to find a ECU to program your self how manage 5 cyl with direct fire.
|
|
Autor |
RE: Sportowy wałek rozrządu?? |
antol1
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.01.07 |
Dodane dnia 25-03-2007 10:55 |
|
|
w sumie mam tokarke frezarke i inne tego typu rzeczy wiec moglbym troche pokombinowac. moze w sumie cos by ztego wyszlo hehe i w polsce bym jako edyny mial taki wozek |
|