924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Sprężyny
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 22-05-2013 13:56
Ktoś się orientuje jaką twardość mają sprężyny od 944s , mają białe oznakowanie czyli kropeczki


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Sprężyny
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-05-2013 14:43
http://members.rennlist.com/jandreas/SpringTolerance.pdf
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-15.htm


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Sprężyny
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 22-05-2013 16:18
Kurcze , fajne dzięki bardzosmileysmiley


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Sprężyny
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 22-05-2013 19:04
Pavka ja mam jakby co jeszcze takie coś
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=3405#post_49822


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Sprężyny
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 29-05-2013 21:14
Jeszcze małe pytanie w sprawie sprężyn.w 924 i wczesne 44 sprężyny podawane były w lb a potem w N/ mm . Ktoś zna dokładny przelicznik?


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Sprężyny
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 29-05-2013 22:35
Mnóż razy 5,7 smiley

Ja mam sprężyny na gwintach 40N/mm, czyli 228lbs.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Sprężyny
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 01-06-2013 23:23
Czyli wychodzi przelicznik ok 5.7 .W temacie Lamera o S2 opisuje spręzyny z dwoma kropkami fioletowymi o sile ok250 lbs a z katalogu wynika ,że mają one 23,8 N/ mm. Licząc 23.8x5.7wychodzi137 ????smileyI jeszcze przy przeliczniku 5.7 wychodzi że sprężyny wS2 i turbo są bardziej miękkie niż w 944I(160lsmiley.skłaniam się raczej do przelicznika 8.7 . niech mnie ktoś oświecismiley


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Sprężyny
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 01-06-2013 23:40
Na pewno przelicznik ok 5,7. Wielokrotnie sprawdzone, sporo informacji można tez znaleźć na googlach.
Tu jeden z kalkulatorow:
http://www.convertunits.com/from/pound/inch/to/N/mm


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Sprężyny
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 02-06-2013 09:26
No dobrze tylko co z tą tabelką n/t sprężyn i kolorów malowania kropek gdzie dwie fioletowe odpowiadają powiedzmy 24.1 N / mm co mnożąc razy 5.7 daje137 lbs i ta wartość jest mniejsza niż w 924 (140) i944 ( 160).


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Sprężyny
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 02-06-2013 10:24
Wszystko jest napisane w Manualu Vol3x-Chassis rozdział 40.


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Sprężyny
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 02-06-2013 10:30
reszta...


Wcześniej wartość ugięcia sprężyny była podawana w wartościach Lb/In czyli funt na cal...

I dalej 23.8 N/mm to po konwersji na Lb/In ~210,65 funtów na cal

Zwracam uwagę że Nm to nie to samo co N/mm!!!

Dokładny kalkulator możesz znaleźć tu.

http://www.boltscience.com/pages/convert.htm

Wartości te podawane są jednak dla długości mniejszej niż jest de facto sprężyna i gdzieś zdaje się doszperałem, że dla pełnej dł sprężyny z dwiema różówymi kropkami to jest cca 250Lbs/cal


911 F
911 G
928 S

Lamer dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Lamer dnia 02-06-2013 10:37
Autor RE: Sprężyny
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 02-06-2013 19:21
No i o to mi chodzi czy ja dobrze to liczę ? Biorąc pod uwagę sprężyny od turbo 28 N/ mm razy 5.7 to wychodzi ok. 160 co jest wartością podaną dla924 turbo i 944 I serii


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Sprężyny
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 02-06-2013 20:04
No to jeszcze raz

28N/mm to 247,82 Lb/Ft


911 F
911 G
928 S
Autor RE: Sprężyny
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 02-06-2013 22:16
Zrodziła się dyskusja matematyczna, to może ja też dołączę, choć nie uważam się
za eksperta, żeby była jasność.

Lamer, ten kalkulator który podałeś liczy w ogóle kompletnie inne wartości.
Nm to kompletnie co innego niż N. A N/mm i N/m to jest to samo, tylko
trzeba N/mm pomnożyć razy 1000, żeby otrzymać N/m. Pisze dlatego, że
mimo iż to napisałeś to kalkulator podałeś do Nm.

Zacząłbym od tych 160 ls/lbs które podaje Pavka dla 924turbo/944.1, gdyż są to dane
zdaje się z Clarks Garage. Trzeba zauważyć, że poniżej są podane dane w Niutonach
pasujących do danych które są w Serwis Manualu, ale do danych zmierzonych/obliczonych
po uprzednim ściśnięciu sprężyny. Ze wzoru F=k*deltaL. To właśnie wynik tego działania,
to owe tysiące. Nas interesuje współczynnik sprężystości, czyli k. Które jest zapisywane
jako N/m dla SI, lub najczęściej N/mm dla ułatwienia. Lub wspomniane lb/lbs
(lbs - to liczna mnoga od lb ). To tak w kwestii, że nie wiadomo skąd są te dane
i czy nie jest to już wartość inna niż wspomniane k.

Dlatego ja bym się trzymał danym w Manuala, gdzie jasno jest napisane jakie
k mają które sprężyny i że może się to różnić w zależności od ilości kropek +/- 4%.

Przyjmijmy może taki kalkulator:
http://www.convertunits.com/from/pound/inch/to/N/mm

Aha, no i k oczywiście nie zmienia się dla sprężyny standardowej (nieprogresywnej)
niezależnie od jej stopnia ugięcia.

Oczywiście lb i lbs, to odpowiednio lb/inch i lbs/inch.
Siła sprężystości, sprężyna, współczynnik sprężystości, to jeżeli ktoś chce sobie
poczytać i policzyć samemu - polecam smiley

Pavka, jeżeli masz fizycznie te sprężyny i są one nieprogresywne to mogę Ci policzyć
ich k, tylko będę musiał mieć kilka danych, jak średnica, grubość drutu i ilość
zwojów aktywnych.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 02-06-2013 22:28
www.qbak.pl
Autor RE: Sprężyny
Pavka944
Użytkownik

Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11
Dodane dnia 03-06-2013 01:27
Nie neguję tylko zastanowiły mnie te dane gdzie 924i944I były właśnie opisane w lb (140 i 160) a następne modele już w niutkach np. 3535N w zależności od koloru i ilości kropek a obok grubości drutu ( np. 11.3 mm) i wartość np28N/mm co po zastosowaniu przelicznika5.7 daje ok. 160 . I dlatego zdziwiło mnie że 924 nawet T ma takie same sprężyny jeżeli chodzi o twardość co 944 T M 030


Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7
Autor RE: Sprężyny
Lamer
Użytkownik



Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11
Dodane dnia 03-06-2013 07:23
Kuba ma rację. Popełniłem szkolny błąd z tym kalkulatorem.

Najprostszym właściwym rozwiązaniem jest POPRAWNA smiley konwersja danych z manuala podanych w N do lbs.


911 F
911 G
928 S
Autor RE: Sprężyny
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 20-11-2013 08:53
Mam pytanie; w moim aucie wsadzone są jakieś czerwone sprężyny niewiadomo-skąd nie z czerwonymi kropkami ale zwyczajnie czerwone. Konstrukcja ich jest taka że na kostce brukowej wypadają wszystkie plomby a na długich nierównościach (próg zwalniający) lub zakrętach sprężyna poddaje się do końca bez mała.
Czy tak ma być? Czy też da się zrobić tak jak mam w M-pakietowym zawieszeniu gdzie drobne nierówności się wytłumiają idealnie a długie lub zakręty są sztywne?

Kompletnie nie obczajam jeszcze kwesti ze strojeniem zawieszenia, doradzicie coś?


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Sprężyny
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 20-11-2013 11:09
Seler wszystko kwestia do czego ma Tobie S2ka służyć, jak chcesz koniecznie orignal to mam takie spreżyny oddam gratis za koszt wysyłki, jak chcesz aby auto troche niżej stało i minimalnie lepiej sie prowadziło zachowując przy tym akceptowalne wybieranie nierówności polecam spreżyny z CobraSusupension do 968 gdyż do S2 nie maja w katalogu ale wielokrotnie sprawdzone pasują i sie spisuja OK, jak chcesz tylko super prowadzenia to pozostaje gwint badz M030 badz jakis zestawe np z ParagonProducts.

Pozostaje jeszcze kwestia amortyzatorów nie wiem co siedzi u Ciebie, tez potrafia calkowicie zmienic charakterystyke zawieszenia.

P.S. Z tylu do zwyklej jazdy, okazjonalnie jakis trackday wystarczy zalożenie dobrego amora i stabilizatora 19mm z 968 CS


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.

Edytowane przez cichy dnia 20-11-2013 11:13
Autor RE: Sprężyny
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 20-11-2013 11:34
Dzięki wielkie za info. Autem będę jeździł głównie na codzień (wrocławski bruk) ale lubię niezwalniać w zakrętach smiley w tej chwili przejazd po kostce powoduje że cała buda wpada w rezonans a w zakrętach jest trochę tak-se. Amortyzatory w tej chwili to chyba standardowe czarne sachsy, choć nie wiem co w środku bo nie rozkręcałem a chyba wkłady można wymieniać jeśli się dobrze orientuję.


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s