Autor |
Sprężyny |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 22-05-2013 13:56 |
|
|
Ktoś się orientuje jaką twardość mają sprężyny od 944s , mają białe oznakowanie czyli kropeczki
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-05-2013 14:43 |
|
|
http://members.rennlist.com/jandreas/SpringTolerance.pdf
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-15.htm
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 22-05-2013 16:18 |
|
|
Kurcze , fajne dzięki bardzo
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 22-05-2013 19:04 |
|
|
Pavka ja mam jakby co jeszcze takie coś
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=3405#post_49822
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 29-05-2013 21:14 |
|
|
Jeszcze małe pytanie w sprawie sprężyn.w 924 i wczesne 44 sprężyny podawane były w lb a potem w N/ mm . Ktoś zna dokładny przelicznik?
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-05-2013 22:35 |
|
|
Mnóż razy 5,7
Ja mam sprężyny na gwintach 40N/mm, czyli 228lbs.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 01-06-2013 23:23 |
|
|
Czyli wychodzi przelicznik ok 5.7 .W temacie Lamera o S2 opisuje spręzyny z dwoma kropkami fioletowymi o sile ok250 lbs a z katalogu wynika ,że mają one 23,8 N/ mm. Licząc 23.8x5.7wychodzi137 ????I jeszcze przy przeliczniku 5.7 wychodzi że sprężyny wS2 i turbo są bardziej miękkie niż w 944I(160l.skłaniam się raczej do przelicznika 8.7 . niech mnie ktoś oświeci
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-06-2013 23:40 |
|
|
Na pewno przelicznik ok 5,7. Wielokrotnie sprawdzone, sporo informacji można tez znaleźć na googlach.
Tu jeden z kalkulatorow:
http://www.convertunits.com/from/pound/inch/to/N/mm
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 02-06-2013 09:26 |
|
|
No dobrze tylko co z tą tabelką n/t sprężyn i kolorów malowania kropek gdzie dwie fioletowe odpowiadają powiedzmy 24.1 N / mm co mnożąc razy 5.7 daje137 lbs i ta wartość jest mniejsza niż w 924 (140) i944 ( 160).
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-06-2013 10:24 |
|
|
Wszystko jest napisane w Manualu Vol3x-Chassis rozdział 40.
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-06-2013 10:30 |
|
|
reszta...
Wcześniej wartość ugięcia sprężyny była podawana w wartościach Lb/In czyli funt na cal...
I dalej 23.8 N/mm to po konwersji na Lb/In ~210,65 funtów na cal
Zwracam uwagę że Nm to nie to samo co N/mm!!!
Dokładny kalkulator możesz znaleźć tu.
http://www.boltscience.com/pages/convert.htm
Wartości te podawane są jednak dla długości mniejszej niż jest de facto sprężyna i gdzieś zdaje się doszperałem, że dla pełnej dł sprężyny z dwiema różówymi kropkami to jest cca 250Lbs/cal
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 02-06-2013 10:37 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 02-06-2013 19:21 |
|
|
No i o to mi chodzi czy ja dobrze to liczę ? Biorąc pod uwagę sprężyny od turbo 28 N/ mm razy 5.7 to wychodzi ok. 160 co jest wartością podaną dla924 turbo i 944 I serii
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-06-2013 20:04 |
|
|
No to jeszcze raz
28N/mm to 247,82 Lb/Ft
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-06-2013 22:16 |
|
|
Zrodziła się dyskusja matematyczna, to może ja też dołączę, choć nie uważam się
za eksperta, żeby była jasność.
Lamer, ten kalkulator który podałeś liczy w ogóle kompletnie inne wartości.
Nm to kompletnie co innego niż N. A N/mm i N/m to jest to samo, tylko
trzeba N/mm pomnożyć razy 1000, żeby otrzymać N/m. Pisze dlatego, że
mimo iż to napisałeś to kalkulator podałeś do Nm.
Zacząłbym od tych 160 ls/lbs które podaje Pavka dla 924turbo/944.1, gdyż są to dane
zdaje się z Clarks Garage. Trzeba zauważyć, że poniżej są podane dane w Niutonach
pasujących do danych które są w Serwis Manualu, ale do danych zmierzonych/obliczonych
po uprzednim ściśnięciu sprężyny. Ze wzoru F=k*deltaL. To właśnie wynik tego działania,
to owe tysiące. Nas interesuje współczynnik sprężystości, czyli k. Które jest zapisywane
jako N/m dla SI, lub najczęściej N/mm dla ułatwienia. Lub wspomniane lb/lbs
(lbs - to liczna mnoga od lb ). To tak w kwestii, że nie wiadomo skąd są te dane
i czy nie jest to już wartość inna niż wspomniane k.
Dlatego ja bym się trzymał danym w Manuala, gdzie jasno jest napisane jakie
k mają które sprężyny i że może się to różnić w zależności od ilości kropek +/- 4%.
Przyjmijmy może taki kalkulator:
http://www.convertunits.com/from/pound/inch/to/N/mm
Aha, no i k oczywiście nie zmienia się dla sprężyny standardowej (nieprogresywnej)
niezależnie od jej stopnia ugięcia.
Oczywiście lb i lbs, to odpowiednio lb/inch i lbs/inch.
Siła sprężystości, sprężyna, współczynnik sprężystości, to jeżeli ktoś chce sobie
poczytać i policzyć samemu - polecam
Pavka, jeżeli masz fizycznie te sprężyny i są one nieprogresywne to mogę Ci policzyć
ich k, tylko będę musiał mieć kilka danych, jak średnica, grubość drutu i ilość
zwojów aktywnych.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 02-06-2013 22:28 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 03-06-2013 01:27 |
|
|
Nie neguję tylko zastanowiły mnie te dane gdzie 924i944I były właśnie opisane w lb (140 i 160) a następne modele już w niutkach np. 3535N w zależności od koloru i ilości kropek a obok grubości drutu ( np. 11.3 mm) i wartość np28N/mm co po zastosowaniu przelicznika5.7 daje ok. 160 . I dlatego zdziwiło mnie że 924 nawet T ma takie same sprężyny jeżeli chodzi o twardość co 944 T M 030
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 03-06-2013 07:23 |
|
|
Kuba ma rację. Popełniłem szkolny błąd z tym kalkulatorem.
Najprostszym właściwym rozwiązaniem jest POPRAWNA konwersja danych z manuala podanych w N do lbs.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-11-2013 08:53 |
|
|
Mam pytanie; w moim aucie wsadzone są jakieś czerwone sprężyny niewiadomo-skąd nie z czerwonymi kropkami ale zwyczajnie czerwone. Konstrukcja ich jest taka że na kostce brukowej wypadają wszystkie plomby a na długich nierównościach (próg zwalniający) lub zakrętach sprężyna poddaje się do końca bez mała.
Czy tak ma być? Czy też da się zrobić tak jak mam w M-pakietowym zawieszeniu gdzie drobne nierówności się wytłumiają idealnie a długie lub zakręty są sztywne?
Kompletnie nie obczajam jeszcze kwesti ze strojeniem zawieszenia, doradzicie coś?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 20-11-2013 11:09 |
|
|
Seler wszystko kwestia do czego ma Tobie S2ka służyć, jak chcesz koniecznie orignal to mam takie spreżyny oddam gratis za koszt wysyłki, jak chcesz aby auto troche niżej stało i minimalnie lepiej sie prowadziło zachowując przy tym akceptowalne wybieranie nierówności polecam spreżyny z CobraSusupension do 968 gdyż do S2 nie maja w katalogu ale wielokrotnie sprawdzone pasują i sie spisuja OK, jak chcesz tylko super prowadzenia to pozostaje gwint badz M030 badz jakis zestawe np z ParagonProducts.
Pozostaje jeszcze kwestia amortyzatorów nie wiem co siedzi u Ciebie, tez potrafia calkowicie zmienic charakterystyke zawieszenia.
P.S. Z tylu do zwyklej jazdy, okazjonalnie jakis trackday wystarczy zalożenie dobrego amora i stabilizatora 19mm z 968 CS
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 20-11-2013 11:13 |
|
Autor |
RE: Sprężyny |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-11-2013 11:34 |
|
|
Dzięki wielkie za info. Autem będę jeździł głównie na codzień (wrocławski bruk) ale lubię niezwalniać w zakrętach w tej chwili przejazd po kostce powoduje że cała buda wpada w rezonans a w zakrętach jest trochę tak-se. Amortyzatory w tej chwili to chyba standardowe czarne sachsy, choć nie wiem co w środku bo nie rozkręcałem a chyba wkłady można wymieniać jeśli się dobrze orientuję.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|