Autor |
Kierownice do sportu. |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 28-10-2013 14:50 |
|
|
Hej. nie jestem pewien czy to właściwy dział .
Chciałbym prosić o opinię, wygrzebałem na alledrogo takie oto cudo :
http://allegro.pl/sportowa-kierownica-z-odsadzeniem-kjs-drift-carbon-i3637771101.html
No i pytanko do tych którzy mieli już doświadczenie z diagnostami i miśkami .
Jakie znaki powinny się znaleźć na takiej kierownicy tak aby była legalna na drodze, kwestia minimalnej średnicy min 350mm jest oczywista . Kwestię homologacji rajdowych pomijam, nie są mi do niczego potrzebnie , ale cena kierownicy poniżej 100 zł wróży same kłopoty.
Jakość wykonania względem obszycia to jedno, ale jest jeszcze kwestia np tego , że w razie dzwonu , to właśnie kierownica jest elementem z którym może się spotkać nasza twarz ...
Sumując , warto iść w stronę tak taniego produktu ?? Ok po sezonie obszycie szlag trafi => podrzucam do kumpla i w wolnych chwilach na delegacjach obszyje mi na nowo . czy też inwestować od razu w bardziej markowe : momo , omp sabelt ??
Edytowane przez Sliwka dnia 28-10-2013 14:50 |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 28-10-2013 16:48 |
|
|
Na podstawie własnego, skromnego doświadczenia mogę jedynie powiedzieć, że do sportu nie kupiłbym innej kierownicy jak zamszowa.
Problem w tym, że w codziennej eksploatacji jest to upierdliwe rozwiązanie, bo taka kierownica bardzo szybko się wyciera w kontakcie ze skórą rąk - trzeba jeździć w rękawiczkach. Zawsze uważałem, że ten zamsz to przereklamowany jest, a rękawiczki na dłoniach raczej należy rozpatrywać w kategoriach psychologii sportu , niż realnego efektu.
Odkąd jednak dostałem takie rękawiczki w prezencie od Ciacha, oraz odkąd pożyczyłem taką kierownicę wiem, że to na prawdę jest świetne rozwiązanie.
Pomijając pewność chwytu (zamsz) to rewelacyjne jest odsadzenie (ja lubię styl "taksówkarski" - czyli blisko kierownicy) - na prawdę można szybko nią kręcić wtedy. Do tego coś, o czym chyba nikt nie pisze, a właśnie ten efekt najbardziej rzucił mi się w oczy (w dłonie?) - sportowa kierownica musi być lekka i tę lekkość czuć jak prowadzisz auto. Zupełnie inaczej czuć to, co dzieje się z przednimi kołami, właśnie dzięki małej bezwładności lekkiej kierownicy. Może nie czyć tego w aucie ze wspomaganiem, ale w zwykłym 924 bardzo. Gdyby mnie było stać to chyba kupiłbym kierownice ultralagerra (ale to ceny rzędu 1200 zł).
Trochę czytałem w sieci o tanich kierownicach i zdań tyle, co użytkowników.
Ciachowa kierownica to Sparco i na taką (ew. podobną OMP) poluję (w używce).
Jeśli chcesz się wzorować na najlepszych (np. Cichy) to rozważ RRS (chyba ok. 300 zł) - Cichy sobie chwalił stosunek ceny do jakości, ale słyszałem też nieprzychylne opinie (że miękka jest i w ferworze walki łatwo pogiąć jej ramiona).
Co do zamszu na co dzień - widziałem pokrowce na takie kierownice i widziałem sporo aut w normalnym ruchu miejskim z takimi pokrowcami.
Kiera (naba), fotel i pasy to jest to czego zupełnie nie doceniałem, a teraz widzę, że to jest inna jakość prowadzenia auta.
Nad legalnością takiej kierownicy nawet się nie zastanawiałem (bo po co, skoro można przyczepić się jeszcze do fotela, pasów, wydechu, gwintów-samoróbek, a nawet braku oparcia tylnej kanapy ).
Reasumując - ja bym się bał takiej kierownicy (chyba, że ktoś to testował i znane są opinie na jej temat) - to w końcu element bezpośrednio wpływający na bezpieczeństwo.
Wydawało mi się, że tym już masz jakąś sportową kierownicę w aucie?
pzdr
jacek
|
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 28-10-2013 16:54 |
|
|
nic dodać nic ująć:
http://www.youtube.com/watch?v=SMxB4RpCDzA
to samo tyczy się niehomologowanych lub podrabianych pasów itd. Sam oceń czy warto.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 28-10-2013 17:13 |
|
|
pilatus napisał/a:
Kiera (naba), fotel i pasy to jest to czego zupełnie nie doceniałem, a teraz widzę, że to jest inna jakość prowadzenia auta.
ja bym to boldem dał - bo dokładnie tak samo miałem - a teraz wiem że błądziłem.
co do tanich - ciężko stwierdzić - to jak z każdą chińszczyzną - czasem masz szczęście i jesteś zadowolony - czasem nie... no i w przypadku auta to bym się zastanowił na ile takiego ryzyka przy sportowej jeździe masz apetyt ?
z drugiej strony - często w markowych produktach płacisz głównie za markę - ja np. zdecydowanie jestem bardzo zadowolony ze sparco i nie zadowolony z momo (ale to głównie dlatego że mnie wkurzyli - http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=5779#post_90799 )
moim zdaniem jak masz budżet to nie oszczędzaj i kup co ci się podoba tip top - bądź co bądź za często takich wydatków nie robisz a już pomijając co pilatus napisał o sportowej jeździe - to moim zdaniem od kierownicy w sporej czesci zależy przyjemnosć jazdy wogóle konkrentym autem - jak wolisz na tą chwilę na coś innego przeznaczyć różnicę to może spróbuj i daj nam znać czy jest ok (w końcu to nie fortuna) - ale sądzę że i tak za jakiś czas kupisz droższą markową.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 28-10-2013 17:16 |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 28-10-2013 18:58 |
|
|
No robi wrażenie , tylko zostaje jedna kwestia , czy coś oprócz opinii nt firmy ( "markowy produkt" ) daje nam informacje że takie hece nie wystąpią ??
A teraz mały drift moich rozmyślań...
Ok homologacja pasów , jakich oznaczeń szukać .
Kierownice , ok czy też są homologowane ?? Pytanie do osób posiadających OMP, MOMO itp. , mają jakieś znaki homologacji ? Jakiekolwiek atesty ?? Badania ??
No i na koniec zostaje kwestia foteli kubełkowych ... I tu jest poezja ...
Tak sobie jeżdżę w moim fotelu , firma niby znana i popularna na polskim rynku, oznaczenia homologacji jeśli są to chyba przeoczyłem i zastanawiam się tak czasem , troszeczkę , jak dostanę strzała w drzwi ... to skąd mi będą wyciągali drzazgi z tego fotela ...
Pomijam już kwestię tego że nieraz oglądam na Classicauto super przygotowane samochody w których przelotki od szelek przechodzą sobie radośnie przez fotel jakieś 7 centymetrów poniżej linii ramion kierowcy...
Inna sprawa przelotki lekko nad ramionami... dzwon przodem... czy fotel który kupiłem nie złamie się pod naciskiem szelek...
Edytowane przez Sliwka dnia 28-10-2013 18:58 |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 28-10-2013 19:21 |
|
|
Sliwka - ważne jest, że czym innym są homologacje FIA, a czym innym homologacje drogowe.
Jak masz homologacje FIA to przyjąłbym, że produkt jest bezpieczny. Pewnie przeszedłby i badania homologacyjne na ulicę. Ale skoro to produkt do sportu, to producent nie podbija jego ceny homologacją drogową.
Ja mam chińskie pasy z homologacją FIA na wszelkie sporty motorowe do 2014 roku, ale homologacji drogowej nie mają. Przypuszczam, że nie przekonam pana diagnosty (gdybym musiał) ani Pana Policjanta, że skoro ktoś dopuścił takie pasy w sporcie motorowym to znaczy, że na ulicę też są wystarczające. To samo tyczy się kierownicy (Sparko ma wybitą homologację, ale FIA), czy fotela (ten mój nie ma homologacji).
Z pasami ludzie radzą sobie tak, że zostawiają na potrzeby badania technicznego fabryczne pasy, a zapinają się w szelkowe.
Jak jakiś czas temu robiłem rekonesans, to okazało się, że nie ma szelkowych pasów czteropunktowych (i więcej) z homologacją drogową oprócz jakiegoś jednego modelu Sparco zdaje się. Są takie pasy szelkowe ale wyglądające jak byś zszył ze sobą pas piersiowy z biodrowym i spinasz się tylko klamrą bidrową. Nie wiem jak się w coś takiego zapiąć siedząc w prawdziwym ciasnym "kuble".
O homologacjach pewnie więcej może napisać Bilek. |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 28-10-2013 20:17 |
|
|
Kierownice z homologacją drogową zazwyczaj mają wytłoczony gdzieś od spodu znak E ileś w zależności od kraju UE gdzie uzyskały homo.
Mam starą włoską kierownicę SWM, które zostało wchłonięte przez coś tam i mają znak E to samo jest z momo.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 28-10-2013 20:48 |
|
|
pilatus napisał/a:
O homologacjach pewnie więcej może napisać Bilek.
Wywołany do odpowiedzi zgłaszam się.
Tak jak Jacek napisał czym innym są homologacje drogowe i sportowe.
W homologacji drogowej każdy z elementów wyposażenia pojazdu musi zapewnić pewien poziom bezpieczeństwa, niezależnie od innych elementów. Według przepisów FIA zapewniony poziom bezpieczeństwa musi być dużo wyższy, ale te elementy są powiązane ze sobą np. klatka bezpieczeństwa zapewnia większą sztywność i wytrzymałość nadwozia, ale kierowca musi jeździć w kasku. Ta sama klatka w samochodzie dla kierowcy bez kasku stanowi poważne zagrożenie.
Zgodnie z przepisami części, które poddane zostały homologacji oznaczone są znakami homologacji opisanymi w Regulaminach EKG ONZ lub Dyrektywach (WE). W zależności od numeru przepisu mogą się trochę różnić od siebie, ale zawsze na początku występuje litera "e" - dyrektywa lub "E" - regulamin, po czym jedna lub dwie cyfry oznaczające państwo, w którym był homologowany dany wyrób. Następnie jest numer homologacji lub nr regulaminu, zgodnie z którym prowadzone były badania. Przykład dla pasów bezpieczeństwa:
Regulamin: E20 16R - 062444, gdzie: E20 - homologacja udzielona w Polsce, 16R - Regulamin 16, 06 - seria poprawek regulaminu, a cztery ostatnie cyfry są numerem homologacji (znak E20 umieszczony jest w kółku).
Dyrektywa: e20 umieszczone w prostokącie, nad prostokątem kilka liter i cyfr oznaczających typ pasa, a poniżej prostokąta cztery cyfry numeru homologacji.
I takich znaczków powinno się szukać na wszystkich wyrobach.
Dodatkowo proces homologacji jest drogi i większości producentów wyposażenia sportowego po prostu nie opłaca się robić jednych i drugich certyfikatów.
Wiem, że to co teraz napiszę będzie niepopularne na tym forum, ale z punktu widzenia bezpieczeństwa dobrze przygotowany do sportu samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu drogowego.
To tyle jeśli chodzi o teorię, a jak to zwykle bywa w życiu jest różnie. Większość policjantów i diagnostów nie zna przepisów ani oznaczeń homologacyjnych, więc nie pytają o to. Co do jakości też bywa różnie. Część producentów, aby właśnie nie podnosić kosztów i umożliwić ściganie się amatorskie produkuje dobrej jakości wyroby, ale nie poddaje ich homologacji. Ja w tym przypadku, sprawdziłbym czy ta firma produkuje też jakieś wyroby posiadające certyfikat FIA. Jeśli tak, to znaczy że posiadają wiedzę jak to robić i jest szansa, że mimo ceny ta kierownica może być przyzwoita. Jeśli nie to raczej bym unikał takich zakupów.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 28-10-2013 23:14 |
|
|
Sandtler robi szesciopunktowe pasy z centralna klamra komologowane na drogi. jedyna kwestia wykluczajaca obie homologacje to zdaje sie klamra obrotowa. pasy z centralna klamra i homolog. E drogowa, maja zamiast obrotowego dynksa przycisk jak zwykle pasy. smiesznie to wyglada, ale dziala.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 29-10-2013 08:35 |
|
|
@Jarzyna klamra nie jest jedynym problemem. Podstawowym problemem jest prawo. Zgodnie z regulaminem 16 EKG ONZ samochody kategorii M1 czyli przeznaczone do przewozu osób o DMC do 3,5 tony na wszystkich miejscach muszą być wyposażone w pasy bezpieczeństwa typu Ar4m czyli trzypunktowe pasy ze zwijaczem wyposażonym w wielopunktową blokadę awaryjną. Sam pas może mieć homologację drogową ale zgodnie z prawem nie można go zastosować w samochodzie tej kategorii. Dodatkowo pasy bezpieczeństwa muszą spełniać wymogi regulaminu 14 mówiącego o wytrzymałości punktów kotwiczenia pasów. Sposób montażu pasów sportowych jest zupełnie inny niż standardowego pasa trzypunktowego a więc i ten wymóg nie jest spełniony.
Podsumowując teoretyczne rozważania odnośnie przepisów - żaden samochód przebudowany do sportu nie zostanie dopuszczony do ruchu drogowego zgodnie z przepisami homologacji drogowej. Dodatkowo w Polsce ustawodawca nie przewiduje odstępstw... a co za tym idzie wszystkie zawody sportowe gdzie odcinki dojazdowe poprowadzone są po drogach publicznych są organizowane niezgodnie z prawem i jeden nadgorliwy policjant mógłby zatrzymać np. Rajd Polski
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 29-10-2013 09:32 |
|
|
Bilek napisał/a:
Dodatkowo pasy bezpieczeństwa muszą spełniać wymogi regulaminu 14 mówiącego o wytrzymałości punktów kotwiczenia pasów. Sposób montażu pasów sportowych jest zupełnie inny niż standardowego pasa trzypunktowego a więc i ten wymóg nie jest spełniony.
mam małe wątpliwości - skoro ja w swoich 3-punktowych sparco korzystam z fabrycznych kotwiczeń - to czy nadal nie spełniam tego wymogu?
co do zwijacza - to przecież dużo aut z rocznikó naszych ich nie ma - pamiętam jak miałem garbusa że był jakiś wyjątek dla aut poniżej '85?
mógłbyś rozwinąć?
(btw. super się czyta - podziwiam wiedzę!)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-10-2013 09:47 |
|
|
może i tak Viper, ale Twoje pasy nie zwijają się chyba automatycznie ?
Wydaje mi się, że kiedyś firma shroth robiła tego typu pasy 3 punktowe, miały one zwijacz i zapinke z guziorem...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 29-10-2013 10:22 |
|
|
@vip3r
Jeżeli Twoje 3-punktowe pasy są zamontowane w dokładnie tych samych punktach co pas standardowy i przebieg taśmy pasa jest taki sam jak w zwykłym pasie to warunki regulaminu 14 są spełnione. W cztero i więcej punktowych pasach już nie...
Po drugie co do starszych samochodów po części masz rację, w większości przypadków przepisy nie działają wstecz i jeżeli samochód bł wyposażony w pasy bez zwijacza to dalej można w nim zastosować nowe pasy bez zwijacza pod warunkiem, że dalej są produkowane. Dodatkowo producent pojazdu podczas homologacji musi podać typy pasów wraz z numerami ich homologacji, które będą stosowane w danym pojeździe - nie sądzę żeby firma Porsche wpisała pasy Sparco do homologacji 924.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Edytowane przez Bilek dnia 29-10-2013 10:23 |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 29-10-2013 10:33 |
|
|
też nie sądzę to co prawda w 928 ale to nie zmienia sytuacji
pas 3-punktowy to tylny (to taki niby 4-punktowy tyle ze tylne pasy się łączą i mają jedno zakotwiczenie) wkręciłem (zgodnie zresztą z instrukcją sparco) w miejsce w którym mocuje się tylny pas (pasażera) - czyli układ pasa jest inny niż standardowo.
dzięki za info.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 29-10-2013 10:34 |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 29-10-2013 11:23 |
|
|
Vip3r chyba nie kręciłeś ich tak aby pas od ramion szedł pod dużym kątem w dół... Masz świadomość że tak zamocowane pasy przy dzwonie przodem złamią fotel a następnie Twoje ramiona...
Polecam wszystkich przeglądnąć choć załącznik J dla samochodów rajdowych , i raczej trzymać się zasad tam przestawionych ( zwłaszcza zasady dotyczące mocowania pasów ) .
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/regulaminy/FIA/FIA_J/art253_2012.pdf |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 16-11-2013 13:48 |
|
|
zgodnie z instrukcja są - czyli dość daleko z tyłu zakotwiczone.
a inny temat:
ktoś ma może nakłądki na pedały lub zmienione pedały?
po co one są? coś faktycznie dają? na mój rozum wydaje mi się że orginalne gumowe są lepsze niż jakieś aluminiowe... ktoś ma doświadczenia praktyczne?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Kierownice do sportu. |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 16-11-2013 13:53 |
|
|
co to tuningu pedalow - slyszalem ze starzy rajdowcy naklejali gruboziarnisty papier scierny na pedaly zeby lepiej trzymaly buta..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|