Postów: 273 Miejscowość: Gdynia Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 07-11-2013 20:31
Hej!
Mam dziwne pytanie - dziś rano jadąc do pracy w zasadzie pierwszy raz użyłem ogrzewania w moim prosiaku. Moją uwagę przykuł fakt, że wentylator włączył się dopiero gdy dźwignia znalazła się na jakieś ~2cm przed końcem skali. Na słuch to wentylator pracuje tylko z jedną mocą - przemieszczanie dźwigni do końca nie zmienia jego obrotów.
Stąd też moje pytanie - czy tak to powinno działać? Wg, mnie to wentylator powinien włączyć się znacznie wcześniej a dalsze przesuwanie dźwigni powinno tylko zwiększać jego obroty. Być może jednak się mylę.
Pozdrawiam!
Tomek
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Postów: 3476 Miejscowość: Jelenia Góra Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 07-11-2013 21:13
Nie odpowiem ci w 100% bo już do końca nie pamiętam ale powinny być "3" prędkości... tzn:
1. wentylator nie pracuje
2. wentylator wolno się kręci
3. pełne obroty
Kwestię średnich obrotów rozwiązują rezystory na płytce regulacji nawiewów.
Oczywiście mówimy o starym typie w nowym jest nieco lepiej aczkolwiek podobnie.
Proponowałbym zajrzeć może suwak załączający konkretną prędkość nie styka lub rezystory wymagają wymiany na nowe.