Autor |
Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 19-11-2013 13:32 |
|
|
Witam.
Porsche 924 2.0 1977r
Zasadniczo od 100 lat siedzi w nim LPG
Na gazie odpala dobrze.
Na benzynie raz super na pół obrotu kluczyka a raz wcale.
Czasem jego maksymalne obroty dochodzą tylko do 3000.
Potem już nie chce jechać.
A czasami jest wszystko normalnie.
Zasadniczo to już sam nie wiem o co chodzi.
Kilku mechaników się poddało.
Nikt się nie zna.
Od razu powiem że gaz służy tylko do odpalania bo na LPG nie jeździ.
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 19-11-2013 14:01 |
|
|
devylin napisał/a:
Od razu powiem że gaz służy tylko do odpalania bo na LPG nie jeździ.
Niezłe. Względnie niedaleko masz świetnego magika od gazu (Mława). Podjedź może jak dasz radę. A jak z benzyną nie poradzi to chyba zostaje Michał
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 19-11-2013 14:06 |
|
|
GAZ to ja chce wyjąć.
Teraz siedzi tylko do odpalania.
Nie wiem o co chodzi z pracą na benzynie.
Zasadniczo mam pojazdy które są zasilane LPG i mają mechaniczny wtrysk ale jak na razie wszystko chodzi jak należy więc nigdy nie musiałem nic w nich robić.
A w prosiaku coś musi byś pochrzanione.
Odebrałem go teraz od elektryka.
Powiedział że jest straszna rzeźba i zasadniczo sam już nie wie o co chodzi w tym pojeżdzie.
Za długo jest w kraju(od 1991roku)
Żeby byl prosto z niemiec to pewnie było by wszystko w oryginale.
A tak to ktoś już wsadzał łapy i kombinował
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 21-11-2013 07:37 |
|
|
Przeglądałem ostatnio trochę forum i znalazłem parę tematów o których nie mam pojęcia:
co to jest zawór powietrza i WURM czy coś takiego??
Ma to związek z rozruchem i jazdą powyżej 3000??
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 21-11-2013 12:45 |
|
|
Obydwa elementy są przykręcone do kolektora dolotowego.
1. Zawór powietrza - to jest to: http://articulo.mercadolibre.com.mx/MLM-434068350-valvula-iac-bosch-0-280-140-107-audi-peugeot-renault-etc-_JM
Element nienaprawialny i nierozbieralny (tzn. możliwy do rozebrania ale już potem do niczego więcej) - sprawdzić czy dochodzi prąd.
2. WUR - co to i jak serwisować http://jtresto.com/e21/WURServicing.pdf
Uwaga - po odkręceniu "dekla" łatwo zgubić miniaturowy bolec, a po odkręceniu mocowania membrany - miniaturowy "popychacz" na który naciska ten bolec.
a. Sprawdzić sitko paliwowe (dopływ paliwa) - może zapchane.
b. Ma to w środku metalową membranę, która z czasem lubi się przykleić. Nawet gdy "elektrycznie" będzie wszystko w nim OK - efektu w postaci sterowania ciśnieniem paliwa nie będzie.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 21-11-2013 20:23 |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 21-11-2013 17:49 |
|
|
wielkie dzieki.
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 21-11-2013 20:26 |
|
|
Może sprawdzić jeszcze:
- 5 wtrysk (rozruchowy) - może z jego zasilaniem lub nim samym coś się stało.
- czy nie zasysane jest "lewe" powietrze np. przez kolektor dolotowy.
- filtr powietrza.
- filtr paliwa (główny) i ten w pompie wstępnej (tej w baku).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 21-11-2013 20:34 |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 22-11-2013 07:03 |
|
|
napięcie na wtrysk rozruchowy dochodzi tylko podczas kręcenia rozrusznikiem
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 26-11-2013 07:39 |
|
|
Wczoraj w nocy wymieniłem świece i przewody bopo starych latały pioruny
Jeszcze nie odpalałem bo garaż mam pod pokojem synka więcnie chciałem go obudzić.
Zobaczymy dzisiaj.
Namierzyłem już te elementy o które pytałem.
I jeszcze jedno:
gdzie jest sitko paliwowe??
Bo nie chce mi się rozbierać wszystkiego
dzięki za pomoc
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 27-11-2013 09:46 |
|
|
Tu gdzie zaznaczyłem w załączniku (na samym dnie tej dziury). To nie jest "wyciągalne" ani wymienialne - stanowi element stały w tej części. Więc rozbieranie całości WUR jest jak najbardziej wskazane - wpadnie do środka jakiś "babol" i efekt czyszczenia będzie żaden, poieważ na początku "wyjścia" paliwa (w środku WUR-a) jest mała precyzyjna dysza - łatwa do zatkania przez jakikolwiek syf jaki znajdzie się tam w paliwie.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 27-11-2013 09:56 |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 28-11-2013 08:46 |
|
|
he he he.Po wymianie przewodów zapłonowych pali na benzynce od pierwszego.
Muszę kupić nowe porządne kable bo na razie posztukowałem z tego co miałem.
Więc na razie jest dobrze.
Nie wiem tylko jak podczas jazdy będzie bo prosiak już schowany na zimę
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 28-11-2013 14:32 |
|
|
Tu Masz robione na wzór oryginału: http://www.janmor.pl/catalog/PORSCHE/924/pojemnosc/rok/moc jak Masz fundusze - kup stosowne BERU. |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 28-11-2013 16:05 |
|
|
do merca kupuje BERU.
Chyba do prosiaka tez kupie bo z JANMOREM nie mam dobrych wspomnień.
Zresztą beru po roku czasu też mam już do wymiany
Zobaczymy.
Najważniejsze że zaczął normalnie odpalać.
Teraz tylko trzeba obroty ustawić.
Niskie są i strasznie benzyną śmierdzi.
Muszę chyba też pompę paliwa sprawdzić bo coś dziwnie chodzi.
Niby jest nowa ale chyba coś jest nie tak.
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 28-11-2013 18:01 |
|
|
1. A co z tym Janmorem i BERU nie tak ? Stoję własnie przed dylematem - "szarpnąć się" na BERU czy jednak poprzestać na tańszych Janmorach.
2. Jak chodzi ta pompa - wyje ? |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-11-2013 18:09 |
|
|
Ja kupiłem przewody BOSHA i jakoś specjalnie nie jestem zadowolony.
Przetarł się jeden i pomocny przyszedł jakiś noname który mi został.
Mam w zapasie BERU i chyba wymienię wszystkie właśnie na nie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 29-11-2013 07:10 |
|
|
Pompa chodzi głośno i taki dziwny odgłos wydaje.
Ciężko mi to opisać.
Powiedzmy że brzmi tak jak by iskrzyło coś i wyło.
Janmory każde które kupowałem miały przebicia.
Od razu od nowości.
BERU wytrzymuje rok....ok samochód stoi na dworzu ( za mały garaż na merca) mało jeżdzę ok 15000 rocznie.
Wymieniałem we wrześniu 2012 a teraz patrzę a tu niebiesko pod maską. Zdjąłem te metalowe osłony. Jest trochę lepiej ale terz przebicia są.
Przewody to podobno trzeba mieć szczęście żeby kupić dobrą partię...
Świece beru super.kopułka, palec...
Ale do kabli to mam po prostu pecha.
Chyba że to przez LPG wszystko...nie wiem nie znam się
Wiem tylko że świece NGK to syf i nigdy więcej.
Na 4 kupione zawsze jedna jest do wyrzucenia.
924 i inne |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-11-2013 19:42 |
|
|
1. Pompa - przygotuj się na jej wymianę, a na początek sprawdź czystość przewodu na odcinku bak-pompa.
2. Przewody - czyli z dwojga złego lepiej mimo wszystko kupić BERU. |
|
Autor |
RE: Problemy z rozruchem i wysokimi obrotami |
devylin
Użytkownik
Postów: 34
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 30.09.13 |
Dodane dnia 02-12-2013 08:21 |
|
|
Jeździłem wczoraj. Już prawie jest dobrze. Zimny pali super. Ciepły trzeba na półgazie ale też pali a wcześniej nie chciał.
Czasem na wysokich obrotach jeszcze przerywa ale to już wiem że trzeba nowe kable i świece.
Do reszty nawet nie będę zaglądał bo znając moje szczęście to jaknie ruszam to jest dobrze ale jak rozbiorę to coś zepsuję
Teraz muszę poczekać tylko jak będzie sucho to na myjnię i na zimę do garażu.Teraz też już stoi ale brudny
924 i inne |
|