Autor |
walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 19-12-2013 21:58 |
|
|
Zmontowałem dziś wtryski i odpaliłem diabła, niby jest lepiej ale ciągle wydaje mi sie że nie jest jak powinno. Są odczuwalne jakby drgania nieregularne motoru, delikatnie ale jednak i choć ucichło terkotanie wtrysków to ten silnik nie brzmi gładko.
Na dzień dzisiejszy zrobiłem w tym zakresie:
- czyszczenie przepływki (ma częściowo wytarte ścieżki na początku)
- czyszczenie przepustnicy
- sprawdzenie czujnika połozenia przepustnicy
- wymieniony reduktor ciśnienia paliwa
- wymieniony czujnik temp DME
- wymieniony przekaźnik DME
- wymieniona cewka zapłonowa
- kable i świece
- kopułka i rozdzielacz w stanie idealnym,
- wtryski czyszczone ultradźwiękowo i sprawdzone
- wyczyszczony zawór wolnych obrotów
- wymienione przewody podciśnienia
coś pominąłem?
Czy siedząc w środku na wolnych nie powinno się ani słyszeć ani czuć drgań silnika?
jest lepiej niż było, chodzi bardziej gładko, łatwiej pali, można parkować bez gazu i nie gaśnie, pali na ciepłym bez problemu, auto nie dymi w niepokojący sposób, kompresja między 13,75 a 14,2, od 4k rpm przyspiesza tak że oczy za uszy wypływają a jednak na wolnych nie chodzi jak mi się wydaje że powinien, zresztą sami posłuchajcie: http://www.youtube.com/watch?v=5YNZARcmiDw&feature=youtu.be
zaciąga takim "traktorem" ale ginie przy dodaniu gazu... na Stalowej panowie sądzą że szklanki, Michał928 mówi gładzie... Dół był przez Michała robiony więc nie panewki. Co ciekawe ten traktorowaty dźwięk jest jakby wyraźniejszy gdy siedzi się w środku...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 19-12-2013 22:01 |
|
|
a z drugiej strony ten też nie brzmi idealnie choć piszą "enjoy the sound" http://www.youtube.com/watch?v=5G9xcJK6kyk
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-12-2013 22:18 |
|
|
Szklanki były wymienione razem z całym rorzadem, łańcuszkiem, slizgami itd. Załozone nowe INA - przelot od tamtej pory podejrzewam, ze niewielki.
Panewki korbowodowe również wymienione w poszukiwaniu stuków. Trafilem już kilka silnikow S2 z uwalonymi gładziami - uwierz ze takie dzwieki powodują podarte gładzie.
Jeśli chcesz to zajrzyj po prostu endoskopem do cylindrów - koszt będzie nieporównywalnie nizszy od ponownej, zbędnej wymiany szklanek na który naciągną cie fachowcy.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 20-12-2013 00:16 |
|
|
Hmm, na tym filmie to on chodzi jakbyś podłożył dźwiek z tdi-ka, ale filmy kłamią, kiedy słyszłem go na zywo nie było aż tak źle, niemniej jednak moje wnioski są następujace:
moim zdaniem trzeba problem rozbić na dwie składowe:
1 silnik chodzi źle - nierówno gaśnie itp
2 silnik hałasuje - wydaje dźwieki których wydawać nie powinien
uważam że w tym przypadku jedno z drugim ma mało wspólnego
widziałem wiele silników np silnik z cisnieniami rzędu 5 na każdym z cylindrów - odpala chodzi równo itd jedynie będzie słabszy, będzie brał olej itp
silnik ze stukajaca panewka będzie tarabanił ale będzie chodził równo,
nawet uszkodzona szklanaka nie powinna powodować zaburzeń pracy silnika szczególnie na wolnych (no chyba że zawór w ogóle sie nie otwiera albo nie zamyka - ale to sytuacja skrajna i ciśnienia by nie miał) wymieniać można długo, ale uważam że tarabanić to on sobie moze ale równo!
przyczyn złej pracy (nie mówię o dźwiekach) szukałbym w sterowaniu paliwem i zapłonem i tutaj co mi sie nasuwa:
- sprawdzałeś TPS ?
- przepływomierz - piszesz że czysciłes - jak jest zepsuty to pędzlem go nie uzdrowisz
- komputer - tu moge sie mylić ale gdzieś czytałem że któreś kompy z 944 miały wbudowany moduł odczytujacy ciśnienie atmosferyczne - co wpływalo na skład mieszanki - elementy tego typu to uklady tensometryczne które mogą zmieniać swoją charakterystykę ze starości i powodować pogorszenie pracy silnika - szczególnie może być to odczuwalne na wolnych bo na wysokich silnik wszystko przepali.
|
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-12-2013 07:42 |
|
|
Marchewa, gasniecie, niepalenie na cieplym i nierowna praca jest w sumie wyeliminowane po tych wszystkich zabiegach. Po prostu jak motor chodzi na wolnych to raz na jakis czas czuc jakby delikatny 'dreszcz' jakby gdzies w ktoryms garze niezapalilo albo cos. Obroty nie faluja i nie ma wrazenia ze zaraz zgasnie. Przedtem nie bylem w stanie ruszyc bez gazu teraz nie ma problemu. TPS sprawdzalem, pisalem nawet watek wyszla mi roznica w poz otwarej na jeden-dwa ohmy ale nie wiem czy to bedzie wplywac.
Pojade moze dzis do stando, oni maja endoskop i zobaczymy, przynajmniej bedzie wiadomo.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 20-12-2013 08:44 |
|
|
Czujnik położenia wału sprawdzałeś? Może szczelina jest nie taka. Czasmi jak się kończy czujnik to potrafi pływać w zaleznosci od temperatury i gubi impulsy.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 20-12-2013 08:47 |
|
|
S2 ma jeszcze czujnik spalania stukowego, może tam.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-12-2013 13:09 |
|
|
michal928 napisał/a:
Trafilem już kilka silnikow S2 z uwalonymi gładziami - uwierz ze takie dzwieki powodują podarte gładzie.
Jeśli chcesz to zajrzyj po prostu endoskopem do cylindrów
No cóz, Michał jak zwykle miał rację. Zrobiłem endoskopowe sprawdzenie w jettronicu i rzeczywiście na gładziach są wytarcia, ciężko ocenić jak mocne ale najwyraźniejsze na II i na IV
Przy okazji panowie sprawdzili szczelność cylindrów:
I - 82%
II - 55%
III - 83%
IV - 77%
Mam wrażenie że to auto postanowiło mnie wykończyć psychicznie
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-12-2013 13:27 |
|
|
To spadek na II jest duży - musi brać olej... Przepraszam jeżeli ta informacja padła - bardziej słychać klepanie na zimno czy ciepło?
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 21-12-2013 14:47 |
|
|
I co można z takimi wytartymi gladziami zrobić ?
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-12-2013 15:14 |
|
|
Wymienić blok i technologicznie komponenty do tego niezbędne lub nadwymiar wg technologii naprawy...
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-12-2013 17:12 |
|
|
Tak jak browar pisze - tu juz tylko remont... Od zasobnosci portwela zalezy jaki:
-rozwiert i nowe tloki nadwymiarowe
-drugi blok i dokompletowanie brakujacych tlokow
-wymiana silnika na uzywany
Pomijam naprawy typu wprasowywanie tuleii bo zrobione dobrze kosztuja majatek, a zrobione tanio nie nadają sie do niczego.
Ja tylko chciałem dodac do tematu, ze silnik z podartymi gładziami pracuje normalnie, wykazuje pełną moc i nie bierze nadmiernie oleju. Jedynie dzwieki zdradzaja istiejąca usterke.
Jeszcze ciekawa informacja, ze rozwalanie sie gladzi i tlokow jest dominujace wlasnie w 3.0 S2 i bardzo podobne do usterek silnikow 4,5 w cayenne. Prawdopodobnie błędy konstrukcyjne.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 22-12-2013 11:56 |
|
|
Andrew napisał/a:
Czujnik położenia wału sprawdzałeś? Może szczelina jest nie taka. Czasmi jak się kończy czujnik to potrafi pływać w zaleznosci od temperatury i gubi impulsy.
Da się to sprawdzić jakoś? Bo dostęp chyba słaby żeby wymontować?
@Michał928 - dzięki za info, na razie więc nie będę się stresował, doprowadzę do końca rzeczy które mam jeszcze do porobienia i będę odkładał kasę na remont.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 27-12-2013 18:11 |
|
|
Zrobiłem re-tracking przepływki - nie pomogło.
Wolne obroty są same w sobie równe, nie falują tylko siedząc w środku daje się od czasu do czasu odczuć taki "dreszcz" jakby któryś gar nie zapalił na ułamek sekundy albo coś...
Kończą mi się pomysły. Chciałbym zdiagnozować czujnik położenia wału i spalania stukowego ale nie wiem jak.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 27-12-2013 19:07 |
|
|
Ja jestem właśnie w trakcie wymiany wtyczek do wtryskiwaczy. Zdecydowałem sie wymienić bo gumy były stwardaniałe i osłonki się łamały. Po odcięciu i ściągnięciu osłonek widok był ... zatrważający. Przewody były połamane a izolacja zsunieta.W jednym miejscu oba przewody prawie się stykały.
Może masz coś podobnego i od czasu do czasu wtrysk nie daje paliwa gdy zwierają się przewody.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 13-01-2014 17:01 |
|
|
Jeżdżąc dzisiaj trochę prosiakiem po mieście zacząłem się zastanawiać czy po prostu poduchy silnika nie zdechły i odczuwam dlatego drgania, bo drga mi ewidentnie kierownica, lewarek a nawet na podłokietnikach mam wyczuwalne drganie od silnika i może dlatego wyczuwam każde drgnięcie silnika nie do "rytmu"?
Jak sprawdzić czy to mogą być poduchy?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 13-01-2014 18:54 |
|
|
Mam to samo, i póki co nie zdiagnozowałem przyczyny (znaczy jakoś intensywnie jej nie szukałem).
Oby Tobie się udało.
Te drgania prowadzą min. do wycierania się sworznia lewarka zmiany biegów (tego łączącego lewarek z prętem biegnącym w stronę skrzyni)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: walka z wolnymi obrotami |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 13-01-2014 19:29 |
|
|
MOże trzeba by zmierzyć grubośc poduch padniętych vs zdrowe?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|