Autor |
cewki w 944 i w 928S4 - zamienne? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-01-2014 19:17 |
|
|
Chyba we wszystkich modelach 944/968/964NA była stosowana cewka WN o nr: 944 602 115 00 (o odpowiedniku np: BOSCH 0 221 118 322).
Wg PET ta cewka jest stosowana również w części egzemplarzy Porsche 928 S4 (wszystkie auta do roku 1988, a w roku 1989 w autach bez opcji M298/299).
W roku 1989 auta z opcją M298/299 oraz wszystkie S4 od roku 1990 były już wyposażane w cewkę o nr: 928 602 116 00 (o odpowiedniku np: BOSCH 0 221 118 335).
Opcja M298/299 to zdaje się przystosowanie do zasilania benzyną bezołowiową (manual/automat).
Czy ktoś z was orientuje się na czym polega różnica między cewkami 944 602 115 00 i 928 602 116 00? I czy dopuszczalne jest ich współzamienne stosowanie?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: cewki w 944 i w 928S4 - zamienne? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 06-01-2014 22:25 |
|
|
ja ci powiem, że pakowaliśmy cewkę z 944 85, do mojego byłego 928 s4 , bo tam jedna padła, nie robiłem tego osobiście, tylko nowy właściciel, brane z mojego 44, ale nie było informacji, że coś nie tak.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: cewki w 944 i w 928S4 - zamienne? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-01-2014 22:47 |
|
|
Nie wiem czym się różnią ale poczytaj sobie tutaj o tuningu tychże :
http://roguetuning.com/944951_ignition
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: cewki w 944 i w 928S4 - zamienne? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-01-2014 23:03 |
|
|
drwalu - wg PET do Twojego byłego S4 powinna przychodzić właśnie cewka z 944. Więc (hipotetycznie) wasza podmianka nie miała prawa nie banglać
piterson - dzięki za linka, przejrzę jutro. O MSD Blaster obiło mi się o uszy przy okazji forum PelicanParts, ale nie drążyłem dalej. Ponoć spisują się dobrze. Jedyny mankament - są węższe niż standardowe i wypadałoby zmodyfikować mocowanie.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: cewki w 944 i w 928S4 - zamienne? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-01-2014 00:28 |
|
|
A to faktycznie w moim wg numeru była ta co w 944.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
Edytowane przez drwal dnia 07-01-2014 00:29 |
|
Autor |
RE: cewki w 944 i w 928S4 - zamienne? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 10-01-2014 16:58 |
|
|
10 lat temu ktoś się już nad tym zastanawiał:
http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum/123609-l-and-r-coils-different.html
Ale do żadnych satysfakcjonujących konkluzji nie doszedł
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 10-01-2014 16:58 |
|
Autor |
RE: cewki w 944 i w 928S4 - zamienne? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 14-01-2014 21:12 |
|
|
W sobotę, dzięki uprzejmości lokalnego moto-sklepu (pozdrawiam Tomka Syrka! ), który specjalnie dla mnie sprowadził do celów porównawczych cewkę BOSCH 0 221 118 335 (czyli tą do późniejszych 928S4/GT/GTS - 928 602 116 00) miałem możliwość zestawienia jej ze zdemontowaną z szaraka moją cewką 0 221 118 322 (czyli 944 602 115 00).
Podstawowa różnica w budowie - rodzaj gniazda WN, z któego wyprowadzone jest napięcie na rozdzielacz. W cewce z 944 gniazdo ma wtyk żeński (czyli końcówka na przewodzie WN jest z bolcem). Cewka z późnych 928 ma wtyk męski (czyli bolec jest po stronie cewki, nie przewodu).
Wymiary i przyłącza po stronie pierwotnej, wg mojego oglądu, są te same.
Hipotetycznie można przewód z 944 zastąpić przewodem z 928. Jeśli kiedyś będę miał możliwość to to wypróbuję
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|